MS Windows
briani 27239
Netværk med XP Pro - lidt kompliceret dett~
Fra : MD

Dato : 16-04-02 13:33

Hej NG.

Dette hører muligvis til i en netværksgruppe, men da problemet omhandler XP,
poster jeg det her!?

Jeg har tidligere kørt med 98SE og er nu skiftet med glæde og fornøjelse til
XP Pro.

Jeg er på nettet via en delt adsl-forbindelse. Vi har en Cisco Router som er
koblet til en hub, derfra er der trukket kabler ud til 4 computere. I min
"ende" har jeg tilkoblet endnu en hub, og sat to computere til.

Den ene er min kærestes bærbare, som kører 98SE og den anden er min med XP
Pro. Nu vil jeg gerne kunne dele filer og printer osv med min kæreste, men
ikke med resten af husets beboere?! Dette kunne vi sagtens før, da vi begge
havde 98SE, da man der kunne ligge et password ind på hver enkelt delt
mappe, men hvordan gør jeg det nu?

Jeg venter med længsel på Jeres hjælp....

Med meget venlig hilsen MD

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-04-02 13:37

"MD" <dalmose@idraet.dk> skrev:
> [...]
> Dette kunne vi sagtens før, da vi begge havde 98SE, da
> man der kunne ligge et password ind på hver enkelt delt

Hvad med at gøre samme trick for 98se maskinen og på
XP maskinen oprette de andre maskiner som brugere,
på den måde kan man kun komme ind, hvis man har
brugernavn og kodeord.

Venligst
Mikael