Hvad er IPO?
Fra : Bettina

Dato : 16-04-02 10:18

Adledt af en anden streng om kompetente hundetrænere kunne jeg da godt tænke
mig at vide, hvad IPO er?

Bettina

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 16-04-02 10:38

bep@bankinvest.dk writes:
>Adledt af en anden streng om kompetente hundetrænere kunne jeg da godt
>tænke
>mig at vide, hvad IPO er?

Ja, og hvad forkortelsen står for

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : John

Dato : 16-04-02 11:20

"Bettina" <bep@bankinvest.dk> skrev i en meddelelse news:3cbbec2d$0$10678$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Adledt af en anden streng om kompetente hundetrænere kunne jeg da godt tænke
> mig at vide, hvad IPO er?
>
> Bettina

http://www.dch-kalovig.dk/ipo.htm

:) - John.
Nethundeguiden.dk

Fra : John

Dato : 16-04-02 11:27

> [...]
> Adledt af en anden streng om kompetente hundetrænere kunne jeg da godt tænke

Du kan også kigge her ( se under IPO over i menuen )
http://www.rottweileruniverse.dk/

IPO står iøvrigt for: International Prüfungs Ordnung.

:) - John
Nethundeguiden.dk

Fra : Germaine Nielsen

Dato : 18-04-02 07:50

Bettina <bep@bankinvest.dk> skrev:
> Adledt af en anden streng om kompetente hundetrænere kunne jeg da godt
> tænke
> mig at vide, hvad IPO er?
>
> Bettina

Hej Bettina!

Eftersom han ikke har svaret dig, kan jeg da gøre det! IPO er træning
for Brugshunde såsom Schæfer, Rottweiler, Dobbermann, Malinois m.m.
Det er for hunde med udprægede vogterinstinkter, da hundene her lærer
at bide på kommando. Man træner med figurant som er indhyllet i et
meget bidesikkert kostume + med et ærme, som hunden så skal bide i -
samtidig lærer man hunden, at selvom figuranten slår hunden med en
gummistav, så må den ikke slippe - Man har også lydighed og spor, men
det er dog bide-træningen, der præger denne form for hundesport. Man
træner dette i bl.a. Schæferhunde-, Rottweiler-,og DcH-klubber.

MVH Germaine