Fildeling mellem 2000/XP og 98 maskiner
Fra : Thor Østergaard

Dato : 16-04-02 10:34

Hej,
Jeg har en XP og en 2000 maskine, der fint kan dele filer mv. Vores 3.
maskine er en win98 maskine (som ungerne spiller på). Når jeg forsøger at
tilslutte mig et netværksdrev på en af de to andre maskiner fra win98
maskinen bliver jeg bedt om et password, som jeg ikke kender...

Alle maskinerne kører med private ip-numre, er med i den samme workgroup og
har kun IP protekollen installeret, men kan fint se hinanden.

Er der én der har et bud på, hvordan jeg kan løse problemet?

/Thor

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-04-02 11:08

"Thor Østergaard" <thor@fam-ostergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har kun IP protekollen installeret, men kan fint se hinanden.
>
> Er der én der har et bud på, hvordan jeg kan løse problemet?

Dit Win-98 brugernavn skal oprettes som bruger på de to andre maskiner !

Du kan selv bestemme om du opretter det med eller uden password !

/Jan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-02 11:09

> [...]
> maskinen bliver jeg bedt om et password, som jeg ikke
> kender...
>
> Er der én der har et bud på, hvordan jeg kan løse

Ja, det er et kendt "problem".
Det er fordi der er større sikkerhed i Windows 2000 og
XP. Kan du forresten komme ind på enten XP maskinen
fra 2000'eren?
Er Guest kontoen (en brugerkonto) aktiveret på XP'eren
og 2000'eren?
Prøv at opret en bruger mere på XP og 2000 maskinerne
med Win98 maskinens "bruger" som brugernavn og intet
password (blankt).

Win98 maskinens brugernavn kan ses ved at klikke på
Start og trykke Log af "brugernavn", dvs. det navn der
står efter "Log af" er maskinens brugernavn.

Venligst
Mikael

Mvh.
Mikael