MS Windows
briani 27239
af med xp!
Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-04-02 09:35

Hej NG

Jeg vil gerne skille mig af med xp - den fryser ofte (men kun i den ene
profil!) og der findes ingen driver, der kan få min printer til at dutte med
xp: så derfor vil jeg tilbage til min 98'er ...

Nuvel; her kommer mit spm: Jeg har delt HD og installerert xå på den ene og
diverse spil, programmer osv. på den anden - kan jeg blot gå i dos og skrive
format: c (det er den xp ligger på) og så installere win98 på den tomme c?
Eller går der helt kuk i systemet hvis jeg gør sådan?

ras

Fra : Stig

Dato : 16-04-02 09:51

Kører du NTFS? I så fald kan du vel bare smide din w98 cd i, boote op, og
formatere til FAT32.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-04-02 10:40

"Stig" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Kører du NTFS? I så fald kan du vel bare smide din w98 cd i, boote op, og
> formatere til FAT32.

ander ikke hvad NTFS er ...?!

Fra : quake

Dato : 16-04-02 13:07

NTFS er en ny format som Win xp bruger hvor imod win Me køre Fat32
quake

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-04-02 14:20

"quake" <lotusvej@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> NTFS er en ny format som Win xp bruger hvor imod win Me køre Fat32
> quake

ok - men behøver jeg det? Forbliver drevsystemet ikke som det er hvis jeg
kun formaterer den ene del af min HD?
ras

Fra : quake

Dato : 16-04-02 14:27

Det ved jeg så ikke har kun prøvet at køre Win xp på den ene HD og så havde
jeg Win me på den anden HD
Quake

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-02 22:38

"quake" <lotusvej@worldonline.dk> wrote in message
> NTFS er en ny format som Win xp bruger hvor imod win Me køre Fat32

Så nyt er NTFS heller ikke. Kom sammen med NT 3-et-eller-andet...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-04-02 14:39

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev:
> Jeg har delt HD og installerert xå på den ene og
> diverse spil, programmer osv. på den anden - kan jeg
> blot gå i dos og skrive format: c (det er den xp ligger
> på) og så installere win98 på den tomme c?

Nej, men du kan boote op på XP CDen og slette
partitionen, for derefter at oprette en ny med filformatet
FAT32.
Tage XP CDen ud og boote op fra en Win98 diskette
og evt. reformatere for at fjerne _alt_ fra XP og derefter
installere 98.

/Mikael