get2net ADSL
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 16-04-02 08:44

Jeg har netop sagt ja, tak til Tele2 get2net's tilbud om at være med til
at teste deres ADSL-tilbud frem til august, hvor de regner med at gå på
hele det danske marked.

I testperioden får jeg 512/128 for kr. 400 inkl. telefonabb., som i dag
koster 109,- - et særdeles godt tilbud i mine øjne. Efter test-perioden
kommer prisen ned på et niveau, der svarer ca. til Tiscali's priser.

Så vidt jeg kan forstå på
http://www.get2net.dk/get2net/plsql/PackageNews.ModuleNews?i_Function=ShowNews&i_NewsID=4138
så bruger de TDC's tekniske udstyr, men hvad betyder det for mig som
end-user? Der står intet i papirerne om, hvilken hardware de leverer
(andet end at det ikke er en router-løsning endnu).

Er der nogen, der ved noget, som man bør vide?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-02 13:55

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message

> Jeg har netop sagt ja, tak til Tele2 get2net's tilbud om at være med til
> at teste deres ADSL-tilbud frem til august, hvor de regner med at gå på
> hele det danske marked.

Okey, jeg kan ikke lige se noget sted på siderne. At kan man tilmelde sig
som testperson? Hvor hvor

> I testperioden får jeg 512/128 for kr. 400 inkl. telefonabb., som i dag
> koster 109,- - et særdeles godt tilbud i mine øjne. Efter test-perioden
> kommer prisen ned på et niveau, der svarer ca. til Tiscali's priser.

Ned på Tiscali? Det må være op, hvis det er noget?

For det første er der ikke telefon abonnement med Tiscali, og deres priser
på på 430-570 kroner, er da mere.

> [...]
> end-user? Der står intet i papirerne om, hvilken hardware de leverer
> (andet end at det ikke er en router-løsning endnu).

Ok, er det et tilbud du har fået som 1001 kunde?

Er der ikke noget bedre end 512/128 ?

1024/512 eller ligende?

> Er der nogen, der ved noget, som man bør vide?

Næe jeg gør ikke. Det er nok dig der ved mest indtil videre?

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 16-04-02 14:20

bjarke_hansen@*remove*spamfilter.dk writes:
>Ok, er det et tilbud du har fået som 1001 kunde?

På det link, jeg sendte, kunne man i sin tid tilmelde sig som interesseret
i at høre mere. Det er alt, jeg har gjort. I lørdags fik jeg så et brev
med tilbuddet om at blive test-kunde.

>Er der ikke noget bedre end 512/128 ?

Jo, de har op til 2 Mbit, skriver de. Men jeg kan ikke helt huske priser
og kombinationer. Når jeg kommer hjem, skal jeg sende al den info, jeg har
(det er begrænset, hvad de skriver).

Ift. priserne efter test-perioden, så kan jeg umiddelbart huske, at en
256/128-forbindelse inkl. Tele2-tlf.-abb. kommer til at koste 449,-/mnd.
Når et tlf. abb. koster 109 kr./mnd., så svarer det til, at
ADSL-forbindelsen koster 340,- - og det er vist ca. det samme, som Tiscali
tager i dag.

Men Tiscali kunne ikke levere til mig, da de kun har delt rå
kobber-løsninger, hvis man har TDC-tlf.-abb. Og jeg er nu meget tilfredse
med Tele2 som teleudbyder (især pga. lave priser og gratis specificeret
regning), og vil helst ikke tilbage til TDC-uhyret

Som sagt, så vender jeg tilbage med mere info, hvis der ikke er andre, der
kommer mig i forkøbet?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-02 15:10

> På det link, jeg sendte, kunne man i sin tid tilmelde sig som interesseret
> i at høre mere. Det er alt, jeg har gjort. I lørdags fik jeg så et brev
> med tilbuddet om at blive test-kunde.

Ok, jeg har da ikke fået noget

> Jo, de har op til 2 Mbit, skriver de. Men jeg kan ikke helt huske priser
> og kombinationer. Når jeg kommer hjem, skal jeg sende al den info, jeg har
> (det er begrænset, hvad de skriver).

okey

Hvad med telefon abonnement.. Er der inkluderet en række tjenester, og
rabatter som følger med adsl tilbudet... Altså ligesom TDC´s favorit
ordning, med 20 % rabbat og en række tjenester...

Jo, hvad med ISDN??

Fra : Gregers Petersen

Dato : 16-04-02 16:59

> Ok, jeg har da ikke fået noget

De har nok filtreret de folk fra, der ikke er tilkoblet en af deres
udvalgte testcentraler...

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 17-04-02 14:32

Kasper Hyllested writes:
>Som sagt, så vender jeg tilbage med mere info, hvis der ikke er andre,
>der kommer mig i forkøbet?

Hermed, vhad der står i materialet fra get2net/Tele2:

Priser pr. 1. august 2002:

ADSL-oprettelse                  470,-
Installation m. teknikerbesøg         700,-
ADSL inkl. tlf. abb. og 256/128, pr. mnd.      449,-
do. 512/128, pr. mnd.               539,-
do. 1024/256, pr. mnd.            639,-
do. 2048/512, pr. mnd.            934,-
ISDN2 abb. (tillæg til ADSL-abb.), pr. mnd.   25,-

I testperioden, dvs. frem til 1/8, er oprettelse gratis ligesom
installation m. teknikerbesøg. Man får en 512/128-forbindelse inkl.
telefonabb. (normalpris: 109,-/mnd.) for 400,-/mnd. ISDN2 koster 25,-
ekstra/mnd.

Man kan kun deltage i testen, hvis man har et Tele2 Telefon Abbonnement
eller ISDN2-abb. Efter 1. aug. kan man naturligvis få produktet ved
samtidig at ændre sit tlf. abb. til Tele2.

Af specifikationer står der_

* fast forbindelse
* fast pris - uanset forbrug
* dynamisk IP - senere mulighed for at købe fast IP
* Leje af Siemens ADSL-modem (pt. ikek router)
* get2net-internetabb. inkl. 5-emails, hjemmeside (20 MB) osv.

Man skal returnere et tilmeldingsskema inden den 20. april 2002, hvis man
vil være med. Der går ca. en måned, før teknikeren kommer på besøg og man
er oppe at køre.

Håber, det giver lidt mere klarhed over tilbuddet.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk