ECS K7S5A
Fra : Thomas Hedberg

Dato : 16-04-02 03:10

Jeg har et bundkort liggende af ovenstående type hvor en BIOS opgradering er
fået galt.

Er der nogen som kan hjælpe med at få lagt en fungerende BIOS på sådan en
fyr igen (chippen sidder i sokkel).

Med venlig hilsen

Thomas Hedberg.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-02 09:06

"Thomas Hedberg" <thomas@hedberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået galt.
>
> Er der nogen som kan hjælpe med at få lagt en fungerende BIOS på sådan en

Prøv i news:dk.marked.privat.edb - der sidder/sad et par stykker med
BIOS-brændere (Brian B & Niels Emil, mener jeg)

/Chr

Fra : Andrew

Dato : 16-04-02 15:31

Hejsa
Hejsa

Det er noget med at du skal downloade nyeste bios. Så skal du OMDØBE .rom
filen til AMIBIOS (tror jeg).

Du skal så putte den på en diskette.
Put denne diskette ind og tryk (TROR JEG, undersøg det) Ctrl + HOME nede og
DEREFTER tryk på startknappen

Vigtigt at du gør det HELT rigtigt, da du kun har eet forsøg.

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-02 16:13

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev....

> Det er noget med at du skal downloade nyeste bios. Så skal du
> OMDØBE .rom filen til AMIBIOS (tror jeg).

Det virker kun hvis der faktisk er en bios på kortet(men en forkert).
Opskriften står på denne side(Q. I flashed with the wrong file. Is
there any way to recover?):

http://www.badflash.com/faq.html

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Per Laursen

Dato : 22-04-02 23:24

Hej

Medmindre du har flashet med en fil der ikke har noget at gøre i en BIOS har
du stadivæk en "BIOS". Når der flashes er der nogle områder i BIOS der
yderst sjældent ændres - bla. floppy I/O. Ideen med "AMIBOOT.ROM" er jo at
netop floppy I/O ikke ændrer sig særligt ofte hvorfor der normalt ikke
opstår problemer med dette adresseområde. Så som der står på den nævnte FAQ
side - hvis der er nogen form for aktivitet på floppy drevet under boot
forsøg, er der en fornuftig chance for at redde BIOS.

Mvh.

Per

Fra : Andrew

Dato : 16-04-02 15:29