To hurtige spørgsmål
Fra : Inge Tønners

Dato : 02-02-01 18:40

Hej. Lige to spørgsmål.
1. Jeg har lavet en editor som en applikation. Det hele virker, men jeg
ville gerne vide hvordan man bestemmer en filedialogs filnamefilter. Jeg har
fundet en metode der hedder setFileNameFilter, men resten ved jeg ikke
hvordan man gør?

2. Hvad bruger man kommandoen synchenozie(Object)

Hilsen David

Fra : muzakker

Dato : 02-02-01 18:51

filedialogs bruger objektet filenamefilter til at filtrere filnavne..

du skal derfor lave en "new filenamefilter()" eller lave en klasse som
implementere interfacet..

jeg kan ikke rigtigt huske om filenamefilter er et interface eller klasse.

ok ?

flemming

Fra : Thomas Sejr Jensen

Dato : 03-02-01 20:44

Synchronize bruges i tråde-programmering til at angive at kun en tråd af
gangen må være i en kode-blok, andre tråde vil blive sat i kø indtil den
aktuelle tråd har forladt kode-blokken.

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 24-02-01 15:00

Inge Tønners wrote:

> [...]
> fundet en metode der hedder setFileNameFilter, men resten ved jeg ikke

Her er et eksempel på et FileNameFilter. Jeg har brugt denne som en
"inner class", dvs. en klasse defineret i enden af en class file. Det
virker sådan set ok.

class DeckFilter implements FilenameFilter {
public boolean accept(File dir, String name) {
if (name.endsWith(".deck")) return true;
return false;
}
}