ECS K7S5A / PC100 ram
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-04-02 23:08

Hej

Jeg har en kammerat, som påtænker at købe et ECS K7S5A bundkort med en
1333MHz athlon thunderbird.

Da pengene ikke rækker så langt, regner han med at genbruge sin PC100 SD-ram
og senere skifte det ud med DDR, når pengene rækker igen.

Det betyder naturligvis, at CPU'en skal clockes til 1000MHz for at få en
bushastighed på 100MHz.

Er det realistisk/muligt med ovenstående bundkort?

Pft.
/Rasmus

When is it time to reinstall an operation system?
- When booted, the computer prints "Starting Windows..."

Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-04-02 11:09

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> bushastighed på 100MHz.

> Er det realistisk/muligt med ovenstående bundkort?

Du kan sagtens køre CPU ved 1333 MHz og samtidig sætte RAM hastighed til 100
MHz.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-04-02 11:14

Ole Axelsen wrote:

> Du kan sagtens køre CPU ved 1333 MHz og samtidig sætte RAM hastighed til
> 100 MHz.

Skal man ikke sætte multiplieren op for at kunne det eller kan ram og bus
køre asynkront?

/Rasmus

People are lonely because they build walls instead of bridges.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-04-02 11:53

> Ole Axelsen wrote:

> Skal man ikke sætte multiplieren op for at kunne det eller kan ram og bus
> køre asynkront?

Jeg er ret sikker på, at du kan vælge mellem disse indstillinger: 100/100,
100/133, 133/100, 133/133. Jeg sætter lige et board til for at tjekke om min
hukommelse svigter mig.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-04-02 12:08

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> 100/133, 133/100, 133/133. Jeg sætter lige et board til for at tjekke om

Jeg må trække mine ord i mig igen. Den kan ikke køre 133 på CPU og samtidig
100 på RAM. De indstillinger den har er: 100/100, 100/133 og 133/133. Det
skal læses sådan: CPU/RAM.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-04-02 12:12

Ole Axelsen wrote:

> Jeg må trække mine ord i mig igen. Den kan ikke køre 133 på CPU og
> samtidig 100 på RAM. De indstillinger den har er: 100/100, 100/133 og
> 133/133. Det skal læses sådan: CPU/RAM.

Ah, så må han bare leve med at køre 1000MHz indtil han får råd til noget
DDR-ram.

Tak for venligheden!

/Rasmus

Drink wet cement: Get Stoned.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-04-02 12:22

> Ah, så må han bare leve med at køre 1000MHz indtil han får råd til noget
> DDR-ram.

Ja, eller han kan jo også prøve, om ikke hans RAM vil køre 133 MHz. Der
findes meget 100 MHz RAM der kører udmærket ved 133 MHz.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-04-02 12:45

Ole Axelsen wrote:

> Ja, eller han kan jo også prøve, om ikke hans RAM vil køre 133 MHz. Der
> findes meget 100 MHz RAM der kører udmærket ved 133 MHz.

Ja, det var selvfølgelig en mulighed; jeg ved ikke, om han vil overclocke
eller ej...

/Rasmus

There are three kinds of lies:
lies, politics and statistics.

Fra : wheeeeeeee

Dato : 16-04-02 14:51

> [...]
> bushastighed på 100MHz.
>
> Er det realistisk/muligt med ovenstående bundkort?

Man kan vist godt køre 133Mhz på RAM og 100Mhz FSB, men ikke omvendt. Dvs.
nej.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-04-02 15:42

wheeeeeeee wrote:

> SD-ram

> Man kan vist godt køre 133Mhz på RAM og 100Mhz FSB, men ikke omvendt. Dvs.
> nej.

Nej, det fandt vi også ud af andetsteds i tråden; jeg er dog interesseret i
at vide, om man kan køre 100MHz på FSB og 100MHz på RAM - og derved clocke
1333MHz thunderbird'en til 1000MHz (idet multiplieren på 1333/266 athlon'er
jo er 10).

/Rasmus

42.3454% of statistics are completely made up
- Matt Benneke

Fra : wheeeeeeee

Dato : 17-04-02 11:42

> [...]
> at vide, om man kan køre 100MHz på FSB og 100MHz på RAM - og derved clocke
> 1333MHz thunderbird'en til 1000MHz (idet multiplieren på 1333/266

Det tror jeg godt. Jeg ved at der er en der gør det med en Athlon XP og et
E7S5A.