Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CompactFlash kort.
Fra : Pipeline

Dato : 15-04-02 22:06

Jeg går og venter på at mit Canon A40 dumper ind af brevsprækken, og indtil
da har jeg kigget lidt på CF-kort, da de 8 MB der medfølger nok ikke rækker
særligt langt.
Men: Er der noget man skal være opmærksom på (udover kapaciteten) når man
skal købe disse kort? Er der nogle fabrikanter der er bedre end andre, eller
kan man blot gå efter laveste pris?

--
Hilsen/Regards
Pipeline

....There are flies on the windscreen...

Fra : MOA

Dato : 15-04-02 22:35

> [...]
> skal købe disse kort? Er der nogle fabrikanter der er bedre end andre,

Hvis det er et type 1 kort du står og skal købe, vil jeg anbefale Ridata. De
har generelt meget høj læse/skrive hastigheder, og i en test på dpreview lå
de i alle spidsen på stort set alle områder.

Venter selv på et nikon coolpix 885 fra tyskland, har tænkt mig at købe et
256mb Ridata cf 1 kort da 16 mb som du selv skriver ikke rækker til ret
meget.....

Ellers har jeg læst gode ting om Kingston og Viking, men som sagt,
Ridata....

MOA
Try out my Unreal Tournament server on 62.79.52.61 [UTpure, Mapvote, 110%
gamespeed]

Fra : JSC

Dato : 16-04-02 14:55

"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg går og venter på at mit Canon A40 dumper ind af brevsprækken, og
indtil

Hvor har du handlet og til hvilken pris, hvis man må spørge??

Mvh.
Jørgen

Fra : Pipeline

Dato : 16-04-02 21:52

Hos http://www.topvisionshop.de til 353€ inkl. fragt (ca. 2650Dkr.). Der er
ca. 12 dages leveringstid.

Hilsen/Regards
Pipeline

Fra : Anders Bystrup

Dato : 16-04-02 21:53

Har du fået noget info om leveringstid?
Jeg bestilte samme kamera og sted i mandags og det eneste jeg har fået er
ordrebekræftelsen.

Anders

Fra : Pipeline

Dato : 16-04-02 22:49

Her er et klip af ordrebekræftelsen:

Dear Mr. Jensen,

Thank you for your order.
We will deliver the listed order to you.
Please allow us 4-5 days order processing time.
The delivery takes max. 1 week.
Should after this delay the package not be in your hands
feel free for any inquiry.

Fra : Trickysparrow

Dato : 17-04-02 19:14

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAM.redakula.net> wrote in message news:a9i30a$8p6$1@sunsite.dk...
> Har du fået noget info om leveringstid?
> Jeg bestilte samme kamera og sted i mandags og det eneste jeg har fået er
> [...]

Har lige bestilt et A40 selv her for 2 timer siden til 2650Dkr. Ved Topvisionshop, er en af jer rare og
give lyd fra sig når i modtager jeres kamera Ang. Leveringstid og Evt. hvad der følger med i pakken.

Martin.

Fra : Enrico

Dato : 17-04-02 09:43

Sandisk er jeg meget tilfreds med. Har lige købt et 256 mb kort til
1451 kr hos Hother. www.hother.dk

Fra : MOA

Dato : 17-04-02 11:56

"Enrico" <enricorodrigues@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sandisk er jeg meget tilfreds med. Har lige købt et 256 mb kort til
> 1451 kr hos Hother. www.hother.dk

Sandisk var blandt de dårligste kort i test på
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ så det ville jeg ikke
anbefale.......desuden kan du få Ridata kort på 256mb (og det er endda 20X
speed!!!) til 1200 kr. hvis du kigger lidt på www.edbpriser.dk under
flashram kort.

MOA (som ikke arbejder for Ridata

Fra : Tom Wagner

Dato : 17-04-02 23:48

On Wed, 17 Apr 2002 12:56:06 +0200, "MOA" <fup@ogsnyd.dk> wrote:

>....desuden kan du få Ridata kort på 256mb (og det er endda 20X
>speed!!!) til 1200 kr. hvis du kigger lidt på www.edbpriser.dk under
>flashram kort.

Men kan kameraet sende data så hurtigt, at det kan udnytte den høje
hastighed?

http://www.prcdata.dk/
sælger PQI Compact Flash memory 256MB til 1083 kr.

Tom

Fra : MOA

Dato : 18-04-02 09:04

> [...]
> hastighed?
>
> http://www.prcdata.dk/
> sælger PQI Compact Flash memory 256MB til 1083 kr.

Det afhænger ikke så meget af kameraet når det er cf kort, idet selve
kontrolleren sidder på kortet. Hvis vi snakker multimediakort er det noget
helt andet, idet der ikke er nogen intern kontroller og så er man meget mere
afhængig af kameraet.

Men det er klart, kameraet spiller også en rolle ved cf kort, men som
grundregel: jo hurtigere kort = jo hurtigere læsning/skrivning (se evnt. det
link jeg sendte i et tidligere indlæg om test).

Jeg kender ikke så meget til PQI kort, har blot hørt et andet sted i gruppen
at de skulle give kompatibilitetsproblemer?!

Og når man nu kan få Ridata til stort set samme pris og dem kender jeg til,
så......

MOA