Lave en funktion der inkluderer en Jframe,~
Fra : John Swartzch

Dato : 15-04-02 20:22

Undskyld den kringlede header : )

På mit datamatiker studie, hvor vi meget mod min vilje benytter Java, er vi
i gang med et projekt, hvor jeg
godt kunne tænke mig at kode en funktion (metode med returværdi), som lader
en bruger vælge noget fra et Jtable i en JFrame.

Problemet ligger i at få konstrueret denne metode, fx:
public kunde[] findKunde(kriterier);

Og den kan så kaldes andetsteds i programmet:
kunde[] kArr = findKunde(mineKriterier);

Når metoden kaldes skal der laves et JFrame som fylder nogle kunder fra en
database over i et JTable, hvorefter kunden vælger nogle objekter fra denne,
og klikker på en Ok knap.

Hvordan kan denne metode laves??

Som selvlært Delphi-programmør er jeg bekendt med at bruge Tform.showModal.
Denne virker ligesom JFrame.show;, bortset fra, at de efterfølgende
kodelinier først bliver eksekveret
når min form/frame er lukket. Jeg har dog ikke kunnet finde denne funktion i
Java.

Jeg har en teori om, at lave en sådan funktion øger genbrugbarheden, da
"findKunde" er et sted som vil blive brugt mange gange i projektet - de
fleste kender sikkert til disse typer
opgaver man får på sådan et studie (hoteludlejning m.v.)

Mvh,
Thomsen

Fra : Peter Lind

Dato : 15-04-02 21:50

"John Swartzch" <NoMailSpAm@mexp.dk> wrote
> [...]
lader
> en bruger vælge noget fra et Jtable i en JFrame.

[blablabla - snip]

> [...]
> kodelinier først bliver eksekveret
> når min form/frame er lukket. Jeg har dog ikke kunnet finde denne funktion

Men hvis du kigger på JDialog, så vil du forhåbentlig straks se at den kan
gøres modal efter ønske...

Iøvrigt fed ide at indlede med at sige at det er meget imod din vilje at
benytte Java - lige det rigtige at sige herinde hvis man gerne vil have
mange venner...

/Peter Lind

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-04-02 21:52

On Mon, 15 Apr 2002 22:50:05 +0200
[snip]
> [...]
>
> Iøvrigt fed ide at indlede med at sige at det er meget imod din vilje
> at benytte Java - lige det rigtige at sige herinde hvis man gerne vil

manden har jo så ret! java er legetøj for programmør wannabees der ikke
ved hvad en rigtig point er og derfor ikke tør tage fat på ordentlige
programmeringssprog

*dukker sig for flyvende SAMS teach yourself JAVA in 21 days*

--
Kim Schulz - Freelance Developent | kernel, n.: A part of an
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | operating system that

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-02 10:02

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> manden har jo så ret! java er legetøj for programmør wannabees der ikke
> ved hvad en rigtig point er og derfor ikke tør tage fat på ordentlige
> programmeringssprog

Hvilke slags programmeringsfejl synes du er sjovest at debugge?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 16-04-02 12:59

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Kim Schulz
<kim@schulz.dk> just offered me, he muttered some weird stuff, and I
had to correct this gibberish:

>manden har jo så ret! java er legetøj for programmør wannabees der ikke
>ved hvad en rigtig point er og derfor ikke tør tage fat på ordentlige
>programmeringssprog

Lyder det fra en person der ikke engang kender Java bare
tilnærmelsesvis godt (at dømme fra din hjemmeside). :)

fut: mudderet
--
Nano Martin Mouritzen Phone +45 24899896
Vesterbrogade 30C. 2. Programmer Advanced Simplicty

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-02 10:13

[SNIP]
> Hvilke slags programmeringsfejl synes du er sjovest at debugge?

Dem med udfordring i.....specielt hvis jeg skal have gang i gdb

--
Kim Schulz - Freelance Developent | If you are shooting under 80
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | you are neglecting your

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-04-02 10:32

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> [SNIP]

> Dem med udfordring i.....specielt hvis jeg skal have gang i gdb

Jeg har efterhaanden gjort den konstatering at hvis et program er
designet ordentligt, er det sjaeldent noedvendigt med en debugger til
at finde fejlen. Dette er naturligvis i Java, hvor et stacktrace
normalt er informativt nok. I C kan man jo daarligt klare sig uden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Kim Schulz

Dato : 16-04-02 10:45

On 16 Apr 2002 11:32:26 +0200
thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> [...]
> at finde fejlen. Dette er naturligvis i Java, hvor et stacktrace
> normalt er informativt nok. I C kan man jo daarligt klare sig uden.

nu er stacktrace jo netop hvad min debugger giver mig, men eftersom at
mit program kører selvstændigt og ikke er "fortolket" så har det ikke en
indbygget debugger der sputter stacktraces ud til mig....hence brugen af
en debugger.

--
Kim Schulz - Freelance Developent | "An ounce of prevention is
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | worth a pound of purge."