KSTableau
Fra : Arne Eckmann

Dato : 15-04-02 19:12

For hvem det måtte interessere kan jeg fortælle,
at der nu er en ny version KSTableu på trapperne,
der udover at kunne generere Anetræ og kunne
vise indavl (anetab) over flere generationer, nu
også kan lave efterslægtstræer. Samtidig giver
den nye version større mulighed form, at man
individuel kan tilpasse visningen inden html filerne
dannes.

I går sendte jeg Tom de seneste danske tekster,
men i den testversion jeg derefter fik tilsendt,
var der stadigvæk et enkelt ord, der manglede
at blive oversat - ellers så alt andet godt ud.

Hvis jeg skal kritisere noget, må det være, at
filerne - selv for et lille efterkommertræ som
Detlev Eckmann's - er for store, og for længe
om at loade (ca. 15 sek.).

For hvem, der måtte være interesseret, har
jeg lagt en prøve her.

http://home6.inet.tele.dk/eckmann/detlevsfam.html

mvh
Arne

ps. TDC's SpyWare virker ikke på disse sider

Fra : Jette Pedersen

Dato : 15-04-02 20:35

Hvad er KSTableu??

mvh

Jette Pedersen

Fra : Lars Deleuran

Dato : 15-04-02 20:56

Altså, Jette, du skuffer mig ...en KSTableu er selvfølgelig en oksesteg som
skal simre i en gryde i 4,5 time under sagte blus ..
jeg er sikker på at Hr. Arne ville komme med supplerende opskrifter til
denne ret som vil gøre den uspiselig ...

med venlig hilsen

lars deleuran
))

Fra : Bent Fleron

Dato : 15-04-02 21:37

"Lars Deleuran" <lars.deleuran@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er sikker på at Hr. Arne ville komme med supplerende opskrifter til
> denne ret som vil gøre den uspiselig ...

?????

Tillad mig at citere dig i et tidligere indlæg:
citat
og skulle vi så ikke koncentrere os om genealogien !!!!
citat slut
Lige en enkelt bemærkning for jeg forstår godt du er blevet irriteret, men
du skal blot vide at Arne E. udover at være noget sarkastisk en gang i
mellem også er yderst hjælpsom, hvilket mange her i gruppen kan skrive
under på.

--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : K. Thidemann

Dato : 15-04-02 21:53

On Mon, 15 Apr 2002 22:37:27 +0200, "Bent Fleron" <bent@fleron.dk>
wrote:

>du skal blot vide at Arne E. udover at være noget sarkastisk en gang i
>mellem også er yderst hjælpsom, hvilket mange her i gruppen kan skrive
>under på.

Yderst hjælpson, ja Bent det kan jeg godt skrive under på.

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Arne Eckmann

Dato : 15-04-02 23:35

On Mon, 15 Apr 2002 19:34:42 +0000 (UTC), "Jette Pedersen"
<jette@nebrot.dk> wrote:

et eller andet - nåh ja, nu ser jeg det så lige fordi jeg ikke havde
fået dig sat i killfilteret i denne newsreader. Men eller skal du
sådan set kun svare på mine indlæg, hvis det er henvendt til andre
eller du har lyst til at svine mig til. For, svar til mig går tabt, da
jeg har sat dig i mit killfilter.

Fra : Lars Deleuran

Dato : 15-04-02 20:59

Hej Arne,

Jeg var inde på din hjemmeside for at se hvad det var for noget ... desværre
virkede det ikke rigtigt ... jeg fandt fejlen som ligger et sted i
nedenstående:

"Ja, jeg startede jo først på det der med computere
i 1968, hvor jeg tog mine første certificeringer i
programmeringssprogene Cobol og RPG, og
seneste upgradede jeg i år 2000 mine MCP'er
fra NT4 Server til Windows 2000 Server.

Tak skal du have ...

mvh
Arne"

hilsen
Lars Deleuran

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 15-04-02 21:55

"Lars Deleuran" <lars.deleuran@mail.dk> skrev
> Jeg var inde på din hjemmeside for at se hvad det var for noget ...
desværre
> virkede det ikke rigtigt ...

Det virker fint hos mig, med browseren IE6.0 ..... Hvilken browser bruger
du?

Apropos hvad KStableau er, så er det ikke noget kulinarisk - men det har
noget at gøre med at lægge noget frem på en 'spiselig' måde, i dette
tilfælde slægtssammenhænge. Det er et program der skal downloades - og det
er ganske gratis. Når det er installeret kan det fremstille overskuelige
html-sider med anetavler ud fra en GEDCOM-fil - og nu snart også med
efterkommere - på samme overskuelige og appetitlige måde.

Desuden kan programmet vise indviklede slægtssammenhænge, enten anetab (også
kaldet indavl) eller foreningsmængden, som det vist hed i min skoletid, af
aner for beslægtede personer. Disse sidste produkter kan kun vises på en
computer, outputtet kan ikke laves som html-sider.

Læs om og download dette geniale program på programmørens Tom de Neefs
hjemmeside:

http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/KShelp.htm

Arne har tidligere anbefalet programmet her i gruppen.

Jeg har selv fundet stor inspiration af programmet, som har ledt mig på nye
baner inden for slægtsforskningen.

Bjarne Damsgaard

Fra : Arne Eckmann

Dato : 15-04-02 23:23

On Mon, 15 Apr 2002 22:55:20 +0200, "Bjarne Damsgaard"
<damsgaard@tdcadsl.dk> wrote:

>Læs om og download dette geniale program på programmørens Tom de Neefs
>hjemmeside:
>
>http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/KShelp.htm

Hej Bjarne

Vi skal nok lige tøve en kende, indtil Tom giver programmet frit. Jeg
fik det blot til kontrol af de danske oversættelser, og der var ordet
"Kindere" ikke oversat - jeg har så blot lavet Søg/udskift af
"Kindere" til "Børn", så de interesserede kan se, hvad der er på
beddingen.

Og hvad de uinteresserede mener. Nåh ja, det må de selv ligge og rode
med

mvh
Arne

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 15-04-02 22:14

"Lars Deleuran" <lars.deleuran@mail.dk>
> Jeg var inde på din hjemmeside for at se hvad det var for noget ...
desværre
> virkede det ikke rigtigt ...

På KStableau-hjemmesiden, på

http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/KShelp.htm

står der under: Difficulties with browsers

IE 5.0 is OK. Dotted boxes show up solid.
IE 5.5 is OK.
IE 6.0 is OK.
NN 4.xx will display garbage.
NN 6.2 is OK.
Opera: latest version seems OK.

Så tiden er måske inde for en opdatering?

Bjarne Damsgaard

Fra : Arne Eckmann

Dato : 15-04-02 23:49

"Bjarne Damsgaard" <damsgaard@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> NN 6.2 is OK.
> Opera: latest version seems OK.
>
> Så tiden er måske inde for en opdatering?

Men Bjarne, det handlede ikke om KSTableau,
men om, at Lars - til denne newsgruppes fryd og
tilfredshed - lige tog en flaming runde, og viste
damerne, hvordan en ung fyrrig mand lige afklapser
en mavesur stabejs som mig.

Og der tør jeg godt love, at vi fremover kommer til at
se meget mere til sådan noget.

Jeg er ikke sikker på, at gruppen her vil være så
begejstret for det i det lange løb. Men, lige nu, er
det et sikkert hit, hos hovedparten af deltagerne
her i gruppen.

Lars og Jettes indlæg har ikke noget med KSTableau
at gøre.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Lars Deleuran

Dato : 16-04-02 06:17

Hej Arne,

Det med den unge, fyrige fyr ... det bliver min gamle kone sgu glad for at
høre .... jeg har fået nogle direkte henvendelser på vor åndsvage dialog,
du er da vist en rigtig enfant terrible:

"Kære Lars,

Du er et skarn! Når denne opblæste Arne Eckmann lever i sin lille lukkede
gnavpotverden, skal du ikke komme og træde ham over tæerne.

Jeg var lige ved at få morgenkaffen galt i halsen af grin, da jeg læste din
net-snak med ham.

Det er utroligt, hvad skabhalse bruger af tid i den nyhedsgruppe på blot at
skændes. Tænk hvis alle de kræfter blev brugt til kvalificeret ballade - som
dit - eller blot til ren og skær hjælp om oplysninger. "

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 06:46

Ryslinge Kommunes Biblioteksleder,
"Lars Deleuran" <lars.deleuran@mail.dk> fortsatte
sin flaming demonstration med et "anonymt"
citat fra en rigtig Usenet helt i Sorø, tilsat et forlorent
forsøg på "hø, hø, hø, vi var da vist lidt åndsvage
i går gamle jas ....

Og mit svar her er, gem dit krudt og dit forlorne
høhøhø til Ryslinge Kommunalbestyrelse!

Og så må vist hellere holde dig væk fra Usenet
for fremtiden!

Fra : Lars Deleuran

Dato : 16-04-02 07:24

Hej Arne,

Jeg er beæret, den store Arne Eckmann har gidet gå ud på nettet og finde
oplysninger på lille mig ... det er li'som at komme på forsiden af Søndags
BT (cover of the Rolling Stones). Jeg har vist ramt et blødt punkt i Arne's
store ego. Hvis du virk'li vil vise din storhed, Arne, så er det dig som
stopper hanekampen nu !!! og ikke svarer på dette .. hø,hø,hø ... men det
kan du jo simpelthen ikke .... du tænder på det ...

lars døllerang

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 16-04-02 13:48

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev i en meddelelse
> sin flaming demonstration

Må jeg som naiv og uvidende tillade mig at spørge: Hvad betyder
"flaming"?

Mvh
Christian

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 14:49

"Christian Wirenfeldt" <chr.wir@get2net.dk> skrev:

> Må jeg som naiv og uvidende tillade mig at spørge: Hvad betyder
> "flaming"?

Ja, undskyld mig, men det er ikke mange 10 min.
siden, at Michael Hedeman opfordrede denne
gruppes deltagere til at ignorere mig.

Jeg må derfor bede dig om, istedet at få
spørgsmålet besvaret af Michael Hedeman.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 16-04-02 15:01

> Ja, undskyld mig, men det er ikke mange 10 min.
> siden, at Michael Hedeman opfordrede denne
> gruppes deltagere til at ignorere mig.
>
> Jeg må derfor bede dig om, istedet at få
> spørgsmålet besvaret af Michael Hedeman.

Det er jo dig, som igen og igen har har skrevet flaming. Jeg ser ingen
grund til at spørge Michael Hedeman.

Mvh

Christian

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 15:06

"Christian Wirenfeldt" <chr.wir@get2net.dk> skrev:

> Det er jo dig, som igen og igen har har skrevet flaming. Jeg ser ingen
> grund til at spørge Michael Hedeman.

Vær nu venligst lidt rimelig, og undlad venligst
at yppe yderligere kiv.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Christian Wirenfeldt

Dato : 16-04-02 15:38

> Vær nu venligst lidt rimelig, og undlad venligst
> at yppe yderligere kiv.

Nu er jeg simpelthen målløs. Jeg forsøger på ingen måde at yppe kiv. Jeg
har bare stillet et enkelt spørgsmål: Hvad betyder "flaming"?. Der er
sandsynligvis andre, som vil være glade for en forklaring på udtrykket.

Mvh
Christian

Fra : Bent Fleron

Dato : 16-04-02 15:34

> [...]
> gruppes deltagere til at ignorere mig.
>
> Jeg må derfor bede dig om, istedet at få
> spørgsmålet besvaret af Michael Hedeman.

Hej igen Christian.
Du skal da ikke være uden et svar på dit spørgsmål.
Flaming
Citat:
To post an email message intended to insult and provoke.
Citat slut.
Du kan finde en del mere om flaming på www.tuxedo.org eller www.usenet.dk i
forbindelse med Netikette.

--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 17:02

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev:

> Hej igen Christian.
> Du skal da ikke være uden et svar på dit spørgsmål.

Tak!

Med venlig hilsen
Arne

Fra : Bent Fleron

Dato : 16-04-02 18:12

> Tak!
>
> Med venlig hilsen
> Arne

Ingen årsag, Arne, - men der er faktisk ret mange nye brugere som ikke
rigtig kender jargonen der benyttes på usenet. Der gik f. eks. faktisk
flere år før jeg turde spørge Arne F hvad IMHO stod for.

--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 18:40

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev i en meddelelse:

> Ingen årsag, Arne, - men der er faktisk ret mange nye brugere som ikke
> rigtig kender jargonen der benyttes på usenet. Der gik f. eks. faktisk
> flere år før jeg turde spørge Arne F hvad IMHO stod for.

Ja, ja Bent, jeg har nu aldrig været karrig med at
svare nogen, hvis jeg kunne hjælpe.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Jette Pedersen

Dato : 16-04-02 17:27

Hej Arne

Jo, faktisk var jeg nysgerrig efter at vide, hvad KStableau er - og en
venlig sjæl har sendt mig oplysninger og links. Og tak for hintet Arne -
jeg har allerede prøvet en udskrift.
Det giver et dejligt overblik, som mit slægtsprograms "3-5
generationers" sider ikke gør. Nu skal jeg klippe og klistre de 4 A3
sider sammen - og så bliver de hængt op!
De andre udskrifter jeg har går over 45 a4-sider - og det er en umulig
opgave at lave noget fornuftigt ud af det.
Så det var faktisk interesse for, hvad det lige var for noget!

med venlig hilsen

Jette

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 07:51

"Bjarne Damsgaard" <damsgaard@tdcadsl.dk> skrev:

> På KStableau-hjemmesiden, på
>
> http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/KShelp.htm

Jeg vil blot nævne, at Tom nu har flyttet KSTableau
ind i eget regie, og samtidig har han annonceret,
at ver. 3.3 er frigivet ... men, endnu er det desværre
den gamle 3.1.6 der ligger til download.

http://www.home.zonnet.nl/KStableau/index.html

mvh
Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-04-02 18:21

"Bjarne Damsgaard" <damsgaard@tdcadsl.dk> skrev Mon, 15 Apr 2002
23:13:35 +0200

>IE 5.0 is OK. Dotted boxes show up solid.
> [...]
Jeg er ikke lige med på, hvad seneste version af Opera er. Men min
ver-5.12 kløjs ihvertfald gevaldigt i det.

Desuden mener jeg også, at Opera generelt har et problem med de
"bobletekster" som i et vist omfang benyttes her.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 19:01

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Desuden mener jeg også, at Opera generelt har et problem med de
> "bobletekster" som i et vist omfang benyttes her.

Tom er jo ærlig nok, og gør opmærksom på, at
han har foretaget et design valg, for kunne opnå
det resultat han ville have:

" In order to display the charts, the browser must
be able to handle tables and absolute positioning."

Men okay, hans beskrivelse af Opera's kompabilitet
er lidt vag.

"Opera: latest version seems OK."

Har du lyst til nærmere at beskrive, hvordan det der
kløjs ytrer sig?

med venlig hilsen
Arne

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 19:38

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev noget,
som fortsættes her:

Tom er hurtig til at svare, når man spørger.

Han skrev, at han ikke selv kender noget til
Opera, men at vurderingen kommer fra en
af hans testere.

Den nuværende Opera er Ver. 6.

Endelig skrev han at 91 % af de browsere der
besøger hans site er IE, 9 % er NN og Opera
kan ikke kan ses på registreringerne, fordi
måleresultater afrundes til nærmeste 0.1 %

med venlig hilsen
Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 16-04-02 20:23

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev Tue, 16 Apr 2002 20:01:29 +0200

>Har du lyst til nærmere at beskrive, hvordan det der
>kløjs ytrer sig?

Ja min ver 5.12 gik simpelthen kold, og kunne kun kvæles med CAD.

Men, som nævnt, var jeg ikke lige på daværende tidspunkt klar over hvad
nyeste version var. En opgradering til ver 6.0 ser ud til at løse
problemet. Og "bobletekster" ser også ud til at virke nu.

Det sidste dog kun hvor det er "Title=" parameteren der er brugt. I
tilfælde (med andre programer) hvor det er "Alt=" parameteren der er
brugt virker det stadigvæk ikke. Og det er vel egentlig også helt iorden
efter gældende standarder.

Så alt i alt ser det ud til at KSTableau virker aldeles glimragende også
i Opera, forudsat man har ver 6.0 eller højere.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Arne Eckmann

Dato : 17-04-02 12:11

> [...]

> tilfælde (med andre programer) hvor det er "Alt=" parameteren der er
> brugt virker det stadigvæk ikke. Og det er vel egentlig også helt iorden

Det var meget godt du lige kom ind på dette, fordi
jeg triggede på det med "ALT" der jo, i relation til
en Bobby-approval af websider skal være med
(primært aht. blinde) - men her er det selvfølgelig
ikke vigtigt, at boblerne kommer frem, når blot
den tekst "ALT" indeholder, er til rådighed for
det udstyr den blinde aflæser siderne med.

Men, hvad der er vigtigere, er at du fik mig igang
med at teste, om der skulle have sneget sig nogle
fejl ind i koden på de nye html sider, som KSTableau
producerer: Og der skal jeg lige love for, at derviste
sig at være virkelig mange fejl. Dog således at forstå,
at der ca. var tyve grundlæggende fejl, der så blot
bliver gentaget igen og igen for hver person i
træet, og det går så hen og bliver til voldsomt
mange fejl.

jeg har netop sendt en fejlrapport til Tom, og
ligeledes tilladt mig at komme med forslag til
fejlretning. Så, mon ikke der snart ligger en
ny version til download - ja, vel ikke lige i dag,
men .... snart.

med venlig hilsen
Arne

Fra : dannebrog

Dato : 16-04-02 14:12

Hvis man må komme med at fagligt relateret indlæg i denne streng, så vil man
(=jeg) anføre, at KStablau er et lille program, som udfra gedcomp-filer (det
er slægtsfiler efter fælles standart, som kan læses af mange
slægtsprogrammer, ligesom rtf og txt-filer kan laves og læses af mange
tekstbehandlingsprogrammer), kan lave oversigtstavler m.v. til at lægge op
på ens hjemmeside.

Ulrich Alster Klug
Denmark

http://www.dannebrog.subnet.dk