Clairvoyante "forfædre"
Fra : Jean Seeberg

Dato : 15-04-02 15:58

Nu har der været skrevet om biologisk og ikke biologisk slægtsforskning her
på NG, så nu vil jeg tage en ny form for slægtsforskning op.

Det drejer sig om hvem man var i sit tidl. liv, hvilket jo er meget op i
tiderne.
F.eks. har TV udsendelsen "Skjulte spor" også sat gang i, om der findes mere
mellem himmel og jord, end vi kender til. Hvilket jeg straks vil sige at det
gør der, efter min overbevisning.

Nu kommer jeg til selve spørgsmålet, er der nogen der kan hjælpe mig med
oplysninger om nedennævnte person har haft sin gang her på jorden.

Det drejer sig om Anna Ped(t)ersen ( ved ikke om efternavnet er fødenavn
eller giftenavn ), hjemmesyerske, født 1890 i Nørre Aaby Sogn, Vends
Herred, Odense Amt.

Hun var gift og havde 4 børn, blev enke som 30 årig (1920), manden var
teglværksarbejder og døde i forbindelse med at have fået en sten i hovedet.

Anna blev heller ikke gammel, er sandsynligvis død inden 1948, altså max 58
år gammel.

Jeg har forsøgt mig på nettet uden held, men måske er der nogle der kan
hjælpe mig, hvilket vil glæde mig meget, så jeg kan be eller afkræftet.

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-04-02 18:12

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har forsøgt mig på nettet uden held, men måske er der nogle der kan
> hjælpe mig, hvilket vil glæde mig meget, så jeg kan be eller afkræftet.

Den fik jeg altså ikke helt fat i?
Mener du, at du tidligere har været Anna Petersen eller hendes mand?

Mvh. Bodil.

Fra : Lars Deleuran

Dato : 15-04-02 18:23

Hej Jean,

Er det 2 forskellige sager du bringer op??? 1) om sjælevandring og 2) om
hjemmesyersken Anna, født i 1890 .. og så dit spørgsmål: oplysninger om
nedennævnte person (indsat: hjemmesyersken Anna) har haft sin gang her på
jorden. Med mindre dine oplysninger er forkerte eller hun måske har gået på
højhælede sko livet igennem, ja så har hun vel haft sin gang her på jorden.

Klarhed, Jean .... og du vil får svar på dine spørgsmål ...

Lars Deleuran
Bibliotekar

Fra : Margit & Peter Winth~

Dato : 15-04-02 23:05

Har du prøvet folkeregisteret ?
Kirkebøgerne for 1890 er offentligt tilgængelige - prøv dem
Evt. lokalhistorisk arkiv?

Desværre er der mange Anna'er

Fra : Jean Seeberg

Dato : 16-04-02 00:30

> [...]

>hjemmesyersken Anna, født i 1890 .. og så dit spørgsmål: oplysninger om
>nedennævnte person (indsat: hjemmesyersken Anna) har haft sin gang her på

Hej Bodil og Lars.

Jeg har endnu ikke selv fået undersøgt om/eller jeg skulle have haft et
tidl. liv her på jorden, og ved som sagt ikke hvad jeg skal tro, men syntes
det er spændende og vil også selv på et tidspunkt have egne evt. tidl.
forbindelser prøvet.
Det er en bekendt af mig, der i sit tidl. liv, skulle have været Anna, og
jeg har lovet om jeg kunne finde ud af om hun har eksisteret, dog endnu uden
held, derfor denne efterlysning.

Hvis Anna skulle findes, og oplysninger passe nogenlunde, ja så, hvem ved
!!!

Hilsen Jean

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-04-02 01:15

> [...]
> held, derfor denne efterlysning.
>
> Hvis Anna skulle findes, og oplysninger passe nogenlunde, ja så, hvem ved

Hvis det er den spirituelle side, der interesserer dig, er det
mere passende at spørge i f.eks. dk.newage - eller hvad det
sådan hedder. (Det har da i hvert fald ikke noget at gøre
her -eller i gruppen for kristendom for den sags skyld!).

Jeg er nu mere jordbunden, også selv om jeg har en vis form
for synske evner - så jeg tror nu kun, at vi lever den ene gang.
Så må vi jo se at få det bedste ud af det, ikke+

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Jean Seeberg

Dato : 16-04-02 01:54

Hej Bodil.

> [...]
> sådan hedder. (Det har da i hvert fald ikke noget at gøre
> her -eller i gruppen for kristendom for den sags skyld!).

Det er ikke for at gå ind i en diskution ang. det spirituelle,
troes-retning, om det findes eller ej, men i forsøget om der evt. har levet
en person/familie af nævnte navn m.v., hvilket jeg syntes kunne være meget
spændende at finde ud af.

Jeg mener at dette spørgsmål har lige så meget ret til at komme her på
siden, som så meget andet der kommer her.
Det er dog en efterlysning på personer og ikke for at træde nogens tro ell.
over tæerne.

Enhver salig i sin tro.

Hilsen Jean

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cbb6ca8$0$11939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-04-02 06:33

> [...]
levet
> en person/familie af nævnte navn m.v., hvilket jeg syntes kunne være meget

Det er bare ok, det var bare lidt svært at finde ud af, hvad dit
egentlige ærinde var/er.

> [...]
> siden, som så meget andet der kommer her.
> Det er dog en efterlysning på personer og ikke for at træde nogens tro

Sådan bliver det heller ikke opfattet i min ende af ledningen.

> Enhver salig i sin tro.

Det må man da sandelig håbe!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 01:57

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev:

> ... også selv om jeg har en vis form for synske evner ...

Det har nok ikke så meget med synskhed at gøre,
men her kom jeg til at tænke på den gang, for flere
år siden, hvor du hjalp mig med at finde John West
(tror jeg nok han hed).

Ja, du husker det måske ikke. Men, jeg glemmer
det aldrig.

Det var en stor oplevelse!

med venlig hilsen
Arne

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-04-02 06:32

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> wrote in message

> [...]
> år siden, hvor du hjalp mig med at finde John West
> (tror jeg nok han hed).
>
> Ja, du husker det måske ikke. Men, jeg glemmer

Nej, den husker jeg ikke - og det har helt sikkert
intet med synskhed at gøre, bare almindeligt håndværk.

Men det er jo altid rart at finde nogen, som
er blevet væk!

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-04-02 07:17

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> :

> Nej, den husker jeg ikke - og det har helt sikkert
> intet med synskhed at gøre, bare almindeligt håndværk.

Jeg havde jeg lige overtaget Helplist, da en amerikaner
skrev og bad mig mig undersøge, om der boede en
John West på en bestemt adresse i Herning.

Og der sad jeg nede på Langeland og havde dårligt
til dagen og vejen, og kunne kun tillade mig at bruge
modemmet ca. 5 minutter om aftenen.

Jeg havde ikke en levende chance for at kunne hjælpe.
Så prøvede jeg at spørge her i gruppen, hvor jeg fik
forskellige forslag til andre steder her i landet, hvor der
boede en John West. Efter nogle dage var jeg heldig,
at der var en fra Herning, der i lokalbogen kunne
konstatere, at der boede nogle andre på den pgl.
adresse - og den besked sendte jeg så over til
amerikaneren.

Efter yderligere nogle dage, var der så et indlæg fra
dig, hvor du skrev, at du da godt kendte den pgl.
John West, der åbenbart havde været udstationeret
på Karup Flyvestation. Du skrev endvidere, at han for
lang tid siden var rejst tilbage til USA igen. Den
besked sendte jeg så også videre til USA, hvorefter
vedkommende ville vide, om du så også vidste, hvor
i USA han boede.

Jeg forsøgte mig så igen, og nu viste det sig så,
at en af dine veninder faktisk kendte hans adresse
- det blev så til, at du eller din veninde fik direkte
kontakt med amerikaneren, og dermed var jeg
så ude af billedet igen.

> Men det er jo altid rart at finde nogen, som
> er blevet væk!

Ja, ja - ingen tvivl om det!

Men, kort tid efter fik jeg så endnu en e-mail
fra USA, hvor den pgl. slægtning takkede mig
for hjælpen, og samtidig fortalte, at det havde
vist sig, at hun og John West boede meget
tæt på hinanden, men at de altså ikke hver især
var klar over det, før de på denne måde kom
i forbindelse med hinanden igen, og kunne
fortsætte med at samarbejde om deres
slægtsforskning.

Nåh ja, en banal historie. Tilfældigheder osv. Men,
dengang gjorde det et stort indtryk på mig!

mvh
Arne

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-04-02 13:51

> [...]
> slægtsforskning.
>
> Nåh ja, en banal historie. Tilfældigheder osv. Men,
> dengang gjorde det et stort indtryk på mig!

Hvor bliver man altid varm om hjertet, når tingene
lykkes, og man kan gøre andre glade.
Jo, nu husker jeg John West historien, tak, fordi du
genopfriskede den.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : dannebrog

Dato : 16-04-02 14:22

Prøv folketællingen, f.eks. 1925 eller 1930. Så får du fødested og år - og
måske også pigenavn på Anna.

Find hendes børns dåbsindførsler i kirkebogen; så får du i hvertfald hendes
pigenavn at vide.

Tag derefter - idet du oplyser hendes fødenavn og gifte navn + fødedato + år
og sted - kontakt til folkeregisteret, der hvor hun boede sidst, d.v.s. 1920
(helst 1923), og bed om en adresseoplysning.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug

--
Ulrich Alster Klug
Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 17-04-02 21:54

Jeg siger tak for tipsene, og vil vende tilbage hvis/når jeg finder ud af
noget, så i kan få besked, men skulle nogle falde over Anna og hendes
familie hører jeg selvfølgelig gerne fra dig/jer.

Hilsen Jean