sexlyst
Fra : Mette Johansen

Dato : 15-04-02 15:45

Håber hermed at opnå et større forståelse.
Vil gerne vide om der er andre kvinder/mænd der kender til dette:
når jeg har været i et forhold et stykke tid( lidt forskelligt hvor lang
tid) mister jeg lysten til sex.
den forminskes ihvertfald kraftigt.
jeg går fra en vild kat, til en skildpadde.. smil.
håber der er nogen der vil gi en kommentar, så jeg bedre kan forstå.
mvh mette

Fra : shub

Dato : 18-04-02 11:31

Hej Mette

Jeg ved ikke om dette hjælper med at forstå. Men min oplevelse af det er
at "nyhedens interesse" er stor. Man møder en ny partner og det er
spændende og ophisende. Men når det ikke er en nyhed mere, når
"hverdagen kalder" så mangler det nye, det ikke kendte og det spændende.
I trit med dette falder interessen.

Øvelsen er at gøre sexlivet spændende i hverdagen. Prøve nye stillinger,
gøre det forskellige steder, gøre det uplanlagt ikke kun i sengen om
aftenen. I det hele taget, være lidt åben og ikke lade sex blive lige så
vaneagtigt som at børste tænder om morgenen, for så mister man lysten.

Hvad der er anderledes og alternativt er forskelligt fra person til
person, så find ud af hvad der tænder jeg hver især og prøv så at passe
det ind i parforholdet...

Dette er min oplevelse af emnet.. Håber at det satte lidt nuance på
spørgsmålet..

shub

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Schmidt

Dato : 18-04-02 16:42

> [...]
> spændende og ophisende. Men når det ikke er en nyhed mere, når
> "hverdagen kalder" så mangler det nye, det ikke kendte og det spændende.

Sådan som jeg ser på det, er kærligheden noget man skal dele før sex kommer
ind i billedet.
Jeg ved det rejser alverdens debat, men der er nu meget styrke og kraft at
hente i at dele sit sex-lix med
ét menneske, hele livet. Gives denne forpligtelse/løfte i kærlighed og er
man af og til villig til at sætte sig
selv i baggrunden for partnerens skyld, kan jeg ikke se hvorfor dette ikke
skulle virke.

> [...]
>
> Hvad der er anderledes og alternativt er forskelligt fra person til
> person, så find ud af hvad der tænder jeg hver især og prøv så at passe

Forandring fryder, absolut! Men kan vi leve i et parforhold hvor vi ikke
hele tiden får stillet vores egne behov? Sådan som samfundet nu engang har
opdraget os, at vi fortjener, eller må kræve?

-Thomas

Fra : shub

Dato : 19-04-02 10:02

> [...]
har
> opdraget os, at vi fortjener, eller må kræve?

Selvfølgelig er det da rigtigt at kærligheden bør være altoverskyggende.
Men Mette spurgte om noget, som jeg anser for at være symptomer på
"hverdagsliv" altså den del af det, som de fleste af os "luller" os ind
i. Rutiner, almindeligheder m.v.
Mit tidligere indlæg var underforstået at det drejede sig om et fast
parforhold. Alt drejer sig ikke om sex, men igen var det jo spørgsmålet
og derfor mit svar.
Det kan godt være at jeg ser kynisk på ting, men må vi ikke erkende, at
den store evige kærlighed sjældent rammer folk i almindelighed og at vi
derfor også må krydre tilværelsen med små og store erkendtligheder til
vores respektive partnere.??

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-02 11:24

"shub" <shub.news@kandu.dk> wrote in message
> Selvfølgelig er det da rigtigt at kærligheden bør være altoverskyggende.

Er det et religiøst dogme. Det som Erica Jong kaldte "the zip-free fuck" er
måske bedre, hvis ikke starten på en familie er på dagsordenen.

> [...]
> den store evige kærlighed sjældent rammer folk i almindelighed og at vi
> derfor også må krydre tilværelsen med små og store erkendtligheder til

Sten Hegeler fortalte at han og Inge havde skiftevis købt ind til
søndagsfrokosten og altid købt _italiensk salat_. Efter ti år fandt de ud af
at ingen af dem kunne lide det, men de troede at den anden kunne lide det,
og de nød at ofre sig for kærlighed og parforholdets holdbarhed..
Nejtak til " små og store erkendtligheder" uden ærlighed og åbenhed. Og hvem
ved om clitoris-pirring ikke også ætser kærligheden væk som et ondt ,
utilfredsstillende ritual - i visse tilfælde?
For mange kvinder er det et statussymbol at manden slikker over en halv time
før indtrængen - men bidrager det til en ægte lykkeskabende orgasme, eller
er det matriarkatets eksamination af slavers underdanighed?
Ceremoni er tidsspilde - et friskt sm-rollespil kan være kreativt og
sjovt(kombiner det med de uundgåelige skænderier!)

- men det ugentlige pligtknald, der blot viser(overfor partner og egen
indre domstol) at vi er vindere der har partner og erotisk oplysthed,
og som dybest set keder begge
- nejtak.

Og mht at pøbelen har hverken humoristisk eller erotisk sans så god som vor

> den store evige kærlighed sjældent rammer folk i almindelighed

så mener jeg at når man sætter sig selv på piedestal og foragter andre og
taler nedsættende om dem, så bidrager denne mobning til at nogen bliver
egosvage, mobbede og til sidst sindsyge, hvis de har disposition for det
(eller de bliver kriminelle, selvmordere, stofmisbrugere, udstødte,
outcasts)

"Folk i almindelighed" - det er sgu dig og mig.

Fra : shub

Dato : 20-04-02 09:55

> [...]
> outcasts)
>
> "Folk i almindelighed" - det er sgu dig og mig.

Mange flotte ord og citater Bo !!
Først og fremmest kunne jeg ikke finde på at sætte nogen, eller mig selv
på en piedestal, eller tale nedsættende om andre - og hvis det var dit
indtryk af ovenstående sætning, beklager jeg - for det var ikke
hensigten.

Men meget firkantet - er de diskussioner og problemstillinger omkring
forhold og sex måske noget der er opstået, fordi vi som menneskerace har
fjernet os fra de medfødte naturlige instinkter, hvor "den eneste ene"
er noget som blev opfundet fordi alt andet var umoralsk ??
Dybest set er mænd sat i verden for at videreføre "slægten" - og kvinder
for at føde og passe denne.

At vi så er opdraget anderledes, giver jo nogle problemer. Hvorfor
afholdes der kurser for mænd så de kan finde deres indre mand ?? .. og
kvinder skal lære at være frigjorte ? Er det fordi at vi måske lever
imod vores natur ??

Tag ikke fejl af, at jeg nærer dyb respekt for kvindekønnet og den
moderne verden og kvinders ret til ligestilling, men alle vores
"problemer" med sex og samliv skal måske søges i vores rødder.. ret
basalt....

Iøvrigt er jeg ikke sikker på, at alt det vi skriver og kommenterer lige
nu, giver Mette det svar hun egentlig søger.. Hvad mener du selv Mette
??

shub

http://www.kandu.dk/

Fra : Mette Johansen

Dato : 21-04-02 21:03

> Iøvrigt er jeg ikke sikker på, at alt det vi skriver og kommenterer lige
> nu, giver Mette det svar hun egentlig søger.. Hvad mener du selv Mette
> ??
>
> shub

takker shub for det første indslag.
er nok det der hjalp mest..( selv om jeg selv havde de tanker)
og ja den diskution i har gang i er ikke lige noget der kan bruges hos
mig. men hel fint
mvh mette

Fra : Tomas O.

Dato : 19-04-02 11:49

shub skrev:

SNIP
> [...]
> almindelighed og at vi derfor også må krydre tilværelsen med
> små og store erkendtligheder til vores respektive partnere.??

Det er nok fordi uhyggeligt mange af os er hamrende tillukkede
indeni og ikke kan mærke hvad der sker. At se og give kærlighed
kræver åbenhed. Man får den ikke foræret. For at få den(hvis man
kan sige sådan) skal man give den. Og det kræver en der kan tage
imod.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Mette Johansen

Dato : 21-04-02 21:07

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> [...]
> kræver åbenhed. Man får den ikke foræret. For at få den(hvis man
> kan sige sådan) skal man give den. Og det kræver en der kan tage

jeg ser ikke mig selv som lukket..
er efter egen mening meget åben seksuelt.
derfor forstå jeg heller ikke denne faldende lyst.
Må nok give shub ret i den tankegang ind til vidre..
har du bedre bud, er jeg intresseret,
mvh mette

Fra : Tomas O.

Dato : 21-04-02 21:22

Mette Johansen skrev:

SNIP
> jeg ser ikke mig selv som lukket..
> er efter egen mening meget åben seksuelt.
> derfor forstå jeg heller ikke denne faldende lyst.

Dne lukkethed jeg snakker om her er ikke seksuel, men den
lukkethed der ikke giver adgang til at man kan mlrke hvem man er
sammen med, hvs personen er lukket.

> Må nok give shub ret i den tankegang ind til vidre..
> har du bedre bud, er jeg intresseret,

Jeg giver ham da også ret i det jeg skriver om lukkethed

Hilsen
Tomas O.