PHPSESSID og POST/GET
Fra : Christian Borchgrevi~

Dato : 15-04-02 15:54

Vanligvis sendes PHPSESSID med GET metoden slik at URL blir med SESSID og
man kan da bookmarke det. Hvordan gøres det slik at den sendes via POST i
stedet?

Tak

Christian

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-04-02 17:27

"Christian Borchgrevink-Lund" <borchgrevink@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Vanligvis sendes PHPSESSID med GET metoden slik at URL blir med SESSID og
> man kan da bookmarke det. Hvordan gøres det slik at den sendes via POST i
> stedet?

Anvend et hidden input felt:

<form method="post" action="somescript.php">
<input type="hidden" name="PHPSESSID" value="<?php echo $SID; ?>">
<input type="submit" name="submit" value="Post">
</form>

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Christian Borchgrevi~

Dato : 15-04-02 18:58

Skal jeg ikke da ha en knap/button som skal klikkes for at komme til neste
side?

Tak

Christian

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-04-02 20:19

> "Per Thomsen" <pert@pert.dk> wrote in message

[snip]

> Skal jeg ikke da ha en knap/button som skal klikkes for at komme til neste
> side?

Jo, det skal du det gik jeg ogsaa udfra at du havde. Men det du oensker er
altsaa at kunne
redirecte til en side, og sende variable med POST.

Med GET ville du goere saaledes:

header("Location: http://www.somedomain.com/somescript.php?PHPSESSID=".SID);

Så vidt jeg forstår er det dette du gerne vil have blot med POST.

Prøv at tage et kig på:
<http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/12039/fid/51>
den funktion burde du kunne anvende.

Jeg har lidt svært ved at se, hvad det i praksis skal anvendes til. Hvis
ovenstående ikke løser problemer, så prøv at forklare hvad det skal bruges
til, så er det lidt nemmere at komme med løsningsforslag.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

PS! Tag lige et kig på: <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Christian Borchgrevi~

Dato : 15-04-02 20:54

Takk igjen. Problemet ser ud til at være løst uden at jeg egentlig ved hvad
der skjedde...