ged fil
Fra : sebra

Dato : 15-04-02 14:32

Er der nogen der vil fortælle mig, hvordan man åbner en ged fil, jeg har
prøvet med excel og windows, men det skulle jo gerne åbnes i de rigtige
bokse.
Med venlig hilsen
Niels Brandrup

Fra : Erik Holm

Dato : 15-04-02 15:48

Prøv et tekstbehandlingsprogram. Gedfiler er i princippet bare tekstfiler
med data under visse vedtagne "overskrifter" ordnet efter en vedtagen
standard. Wordpad åbner gedfiler uden problemer. Hvorfor importerer du ikke
bare i dit slægtsprogram ?

vh.
Erik

Fra : Lars Deleuran

Dato : 15-04-02 17:19

man kan kun åbne en ged-fil i et slægtsprogram, som f.eks. Brothers Keeper
eller Win Family .... Brothers Keeper kan downloades gratis fra følgende
adresse http://ourworld.compuserve.com/homepages/Brothers_Keeper/ klik på
BK version 6.0 ... så skulle det hele gå automatisk ... når den er
installeret skal du klikke på "import af ged-filer" så er du kørende ....
du er meget velkommen til at kontakte mig hvis du får problemer

med venlig hilsen

lars deleuran
deleuran@dadlnet.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-04-02 18:35

"sebra" <sebra@get2net.dk> skrev Mon, 15 Apr 2002 15:31:36 +0200

>Er der nogen der vil fortælle mig, hvordan man åbner en ged fil, jeg har
>prøvet med excel og windows, men det skulle jo gerne åbnes i de rigtige

Filen kan importeres i de fleste (alle?) slægtsforskningsprogrammer. Det
er et format udviklet specielt til at udveksle filer mellem forskellige
slægtsforskningsprogrammer.

Desuden findes der en lang række af småprogrammer der kan klare opgaven
feks.
"WinGed": http://www.boekelund.dk/
"GedSplit": http://www.rootsweb.com/~gumby/ged.html

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Knud Aagaard

Dato : 15-04-02 18:47

Hej
On Mon, 15 Apr 2002 15:31:36 +0200, "sebra" <sebra@get2net.dk> wrote:

>Er der nogen der vil fortælle mig, hvordan man åbner en ged fil, jeg har
>prøvet med excel og windows, men det skulle jo gerne åbnes i de rigtige
>bokse.
Du skal bruge en tekst editor, prøv Stones Texttool:
http://www.stoneware.dk

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Margit & Peter Winth~

Dato : 15-04-02 22:59

Den nemmeste måde at åbne en ged-fil på er på følgende måde:

omdøb filen fra *.GED til *.TXT (* står for filnavnet)
Herefter kan man blot dobbeltklikke på filen og se hvad den indeholder.

Den består i øvrigt af 2 dele:
en individ-del, som giver 'rådata' for de enkelte personer
en ægteskabsdel, som giver 'rådata' for ægteskaber - herunder hvilke børn,
der hører til

Venlig hilsen

Peter

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 17-04-02 19:01

Mon, 15 Apr 2002 23:59:29 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"Margit & Peter Winther-Sørensen" <margit.peter@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Den nemmeste måde at åbne en ged-fil på er på følgende måde:
>
>omdøb filen fra *.GED til *.TXT (* står for filnavnet)
>Herefter kan man blot dobbeltklikke på filen og se hvad den indeholder.

Skal ikke være nødvendig, f.eks. Notepad/Notisblokk klarer det fint

ellers vil jeg anbefale PFE som finnes på
http://www.winsite.com/bin/Info?500000017700
som et meget bra program :=)

--
Otto Jørgensen