MS Windows
briani 27239
STORT Problem
Fra : Marianne Jespersen

Dato : 14-04-02 14:30

I går da jeg slukkede computeren havde jeg 1,99 gb fri plads på min HD (som
har kapicitet til 10 gb) men i dag da jeg tændte computeren havde jeg kun
656 KB frigjort plads hvordan kan det være? HJÆLP!!!

Desuden slukker min computer ikke men står på WINDOWS LUKKES og så skal man
slukke den manuel via stikkontakt, selvom den førhen har slukket af sig selv
som den jo burde gøre!

Pl HJÆLP!!!!

MVH

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 14-04-02 15:43

> [...]
man
> slukke den manuel via stikkontakt, selvom den førhen har slukket af sig

Plus dette har jeg haft en mappe i snart et år som hedder DIR000001 hvor der
ligger 12 000 filer og 14 TB skønt min hd stidig kun kan rumme 10 GB..

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-04-02 21:35

Du skal køre scandisk.

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 14-04-02 23:05

Nu er det bare det at scandisk heller ikke gider virke og det gør
defragmenter heller ikke... har talt med en anden som mener det kan være en
orm?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-04-02 00:47

"Marianne Jespersen" <mvj@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det bare det at scandisk heller ikke gider virke og det gør
> defragmenter heller ikke... har talt med en anden som mener det kan være en
> orm?

Prøv at starte op i fejlsikrettilstand og kør skandisk eog defragmanteringen der fra.
Så har du ingen drivere og programmer der kan generer scandisk og defrag.

mvh
Henning

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 15-04-02 10:58

OKAY men hvordan starter man i fejlsikrettilstand med vilje det peljer at
være windows selv der gør det

Fra : Mogens

Dato : 16-04-02 11:52

On Mon, 15 Apr 2002 11:57:50 +0200, "Marianne Jespersen"
<mvj@adslhome.dk> wrote:

>OKAY men hvordan starter man i fejlsikrettilstand med vilje det peljer at
>være windows selv der gør det

Dans stepdans på F8 tasten mens maskinen booter op.

Så får du en menu hvor du kan vælge.

Mvh Mogens

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 15-04-02 20:09

okay tak... så starter jeg på at danse

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-02 21:59

> [...]
der
> ligger 12 000 filer og 14 TB skønt min hd stidig kun kan rumme 10 GB..

Filer der hedder DIr0000? kan du roligt slette, det er sikkerhedsfiler fra
scandisk, de kommer når scandisk melder at der er fejlbehæftede filer og du
vælger at de skal gemmes, jeg har aldrig været ude for at de kan bruges,
vælg "ufortryd" (fy for fanden for et elendigt ord) ved scandisk.
Sluk problemet kan du sikkert løse ved at gå ind på "Windows update" og
downloade de opdateringer der findes der, nogle af dem beskrives som hjælp
ved sluk problemer.

Hilsen Aksel

Fra : Marianne Jespersen

Dato : 14-04-02 23:06

Ja den kan bare desværre ikke slettes melde om at navnet er for langt og så
noget andet jeg ikke husker lige nu

Fra : Thf

Dato : 15-04-02 18:03

>I går da jeg slukkede computeren havde jeg 1,99 gb fri plads på min HD (som
>har kapicitet til 10 gb) men i dag da jeg tændte computeren havde jeg kun
>656 KB frigjort plads hvordan kan det være? HJÆLP!!!
Problemet kan være afhængnigt af dit styresystem(XP eks: laver vist system
backup ind i mellem), eller en HD-fejl efter din disk oprydning.

>Desuden slukker min computer ikke men står på WINDOWS LUKKES og så skal man
>slukke den manuel via stikkontakt, selvom den førhen har slukket af sig selv
>som den jo burde gøre!
Der findes som regel en update hos MS der for det medste fixer dette
problem.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S