Hvis databasen er tom
Fra : MZH

Dato : 15-04-02 13:54

Hej.

Jeg har lavet en arrangements-kalender i php, som henter data fra en
MySQL database. Den henter kun arrangementer, som finder sted efter
dags dato.

Mit spørgsmål er ganske simpelt:

Hvordan får jeg vist en besked á la "Der blev ikke fundet nogen
arrangementer" hvis der ikke er nogen resultater nyere end dags dato.
Lige nu returnerer den jo bare ingenting (hvid skærm).

Det er uden tvivl ganske nemt, men jeg kan ikke hitte u' a'et...!

Mvh.

Mikkel

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 15-04-02 14:06

"MZH" <mikkel@mzh.nospamdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lige nu returnerer den jo bare ingenting (hvid skærm).
>
> Det er uden tvivl ganske nemt, men jeg kan ikke hitte u' a'et...!

Mon ikke det flg. PHP-kode kan klare det

if (count($database_resultat))
{
#Der er arrangementer
}
else
{
#Der er ingen arrangementer
}

Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-02 15:02

"Kenneth Brun Nielsen" <kenneth@pbk.dk> skrev i en meddelelse

> "MZH" <mikkel@mzh.nospamdk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det flg. PHP-kode kan klare det
>
> if (count($database_resultat))
> {
> #Der er arrangementer
> }
> else
> {
> #Der er ingen arrangementer
> }
>
> Kenneth

eller mysql_num_rows når nu det er en mysql database :)

John

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 15-04-02 15:07

if(mysql_num_rows($result) == 1) {
echo "der er et arrangement";
}
elseif(mysql_num_rows($result) > 1) {
echo "der er ".mysql_num_rows($result)." arrangementer";
}else{
echo mysql_error();
}

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 15-04-02 17:03

On Mon, 15 Apr 2002 16:06:45 +0200, "Kristian Risager Larsen"
<kezze@kezze.dk> wrote:

> [...]
> }
> elseif(mysql_num_rows($result) > 1) {
> echo "der er ".mysql_num_rows($result)." arrangementer";

Hvis nu mysql_num_rows($result) er 0, så vil mysql_error() returnere
"" da det jo ikke er en SQL-fejl.

- Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-04-02 20:52

Davs

> Hvis nu mysql_num_rows($result) er 0, så vil mysql_error() returnere
> "" da det jo ikke er en SQL-fejl.

.... og det er vel ikke en fejl - der er bare ingen arrangementer. Hvorfor
ikke bare skrive det i stedet for en fejlmeddelselse?

else {
echo "Bad timing - der er ikke noget at opleve... spis en is i stedet";
}

Mvh. Thomas