Kattegrus
Fra : Lille mig

Dato : 15-04-02 13:28

ØV ØV ØV!!!
Vi har altid brugt en bestemt slags kattegrus som klumper og er nogle små
vide sten/grus og det kan købes i Kvickly og Dagli Brugsen. Mener det hedder
Catty og så er det i en grøn pose. Men den sidste måneds tid har vi ikke
kunne få det nogen steder! Det er helt vildt irriterende for Buster vil ikke
rigtig bruge andet.
Vi har derfor måtte købe noget i samme serie som hedder Compact og det er
bare så elendigt. Det stinker og er sådan noget meget fint sand. Det kan
Buster ikke lide. For et par dage siden prøve vi så noget der ikke klumper -
også i samme serie - det er nogle store Orange sten som lugter af sæbe men
fy for pokker - det stinker for vildt når den har gjort i det!! Og den kan
slet ikke lide det. De orange sten smitter meget af så nu render Buster
rundt med Orange poter som ellers plejer at være hvide.

Er der nogen af jer her inde der heller ikke har kunne opdrive der klumpende
kattegrus som vi plejer at bruge? og ved I hvornår det kommer igen eller
hvorfor det pludselig er væk? Håber ikke det er fordi det aldrig kommer
tilbage igen.

Indtil det kommer igen, kan I så foreslå noget godt og klumpende kattegrus
som også tager lidt af lugten? Ikke alt for dyrt.

Hilsen Helle

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 15-04-02 14:08

Hej Helle

> Indtil det kommer igen, kan I så foreslå noget godt og klumpende kattegrus
> som også tager lidt af lugten? Ikke alt for dyrt.

Jeg bruger Vitakraft Compact ultra. Det er klumpende, men jeg ved ikke
rigtig om det tager lugten. Jeg har aldrig brugt andet, og man kan da godt
lugte når kattene har været derinde, så jeg ved ikke hvor meget lugt det
tager (der står dog på pakken at det tager lugten fordi det suger før der
opstår lugt). Men jeg syntes det er rigtig godt.

Det er også forholdsvis billigt. Man kan som regel få 3 x 8kg for 199 kr i
Petgo. Jeg bruger ca 8 kg pr mrd til to katte.

Med venlig hilsen
Vibeke

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-04-02 13:07

"Lille mig" <helle@jirty.dk> wrote in message

> [...]
> kattegrus som vi plejer at bruge? og ved I hvornår det kommer igen eller
> hvorfor det pludselig er væk? Håber ikke det er fordi det aldrig kommer

Jeg har samme problem. Jeg har forhørt mig rundt omkring og der er åbenbart
kun en producent af det lyse kattegrus (betonit) herhjemme og de har
problemer med at levere. Det skulle gerne komme tilbage på hylderne i
starten af maj måned. Indtil da bruger vi det mørke, klumpende som kan købes
i Fakta (Amigo). De er ikke glade for det - men det virker. Det er dog
lettere end det andet og det betyder at det hurtigt bliver gravet ud over
kanten af bakken. ØV!

Det underbygger i øvrigt min påstand om at Faktas hvide kattegrus og det
hvide de sælger i Kvickly (Caddy) er det samme.

Hilsner,

Tony

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 18-04-02 13:37

Hej Tonny

Det er dog
> lettere end det andet og det betyder at det hurtigt bliver gravet ud over
> kanten af bakken. ØV!

Hvad med at få en overdækket kattebakke så? Det hjælper både på lugt og
"udgravningen" :)

Mvh
Vibeke

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 18-04-02 15:11

"Vibeke Jørgensen" <noyb@hotmail.com> wrote in message
> Hej Tonny
>
> Det er dog
> >
> Hvad med at få en overdækket kattebakke så? Det hjælper både på lugt og
> "udgravningen" :)

Ja det bliver også løsningen. Bortset fra at det ikke var et "problem"
førhen med det andet grus.

Tony