Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto/printer papir ??
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-02 13:01

Hej !

Findes der en side på nettet, hvor man kan sammenligne fotopapir til
printeren ?

Jeg søger et godt billigt papir til fotos ?

Kodak Supe Glossy ser godt ud - men 70 kr for 15 ark i Obs er mange pange ?

Hvad findes der af alternativer - som er gode ?

/Jan

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 15-04-02 13:15

Jeg mener at Computer City stadig har tilbuddet een pakke for 39,- og ti
pakker for 300,-

Ganske udemærket papir til alm. brug

Claus

Fra : Per F Andersen

Dato : 15-04-02 16:22

Det er rigtuigt med Computer City, det er billigt, men jeg tror kun dette
papir egner sig til HP printere, ifølge tests - lige nu har Netto!!! 20 stk
for 39 kr, super glossy, og det er så endnu billigere, men om det kan bruges
????

mvh Per

Se mine Indiensbilleder på
http://home.worldonline.dk/~perfa
Per F Andersen
eksamineret grafolog
http://www.grafolog.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-04-02 17:17

"Per F Andersen" <perfa@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Det er rigtuigt med Computer City, det er billigt, men jeg tror kun dette
> papir egner sig til HP printere, ifølge tests

Jamen - så er det jo heldigt, at jeg har to HP printere

Tak for tipset - måske skulle jeg lave en udflugt til Computer City !

Jeg faldt også over et indlæg længere nede i gruppen, der omtalte
El-Giganten
- de tog også 39 kr for Kodak papiret......

/Jan

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 15-04-02 21:44

Hos min fotohandel har de noget ganske godt Tetenal printerpapir i mange
forskellige kvaliteter. Der følger oven i købet en anvisning med til
forskellige printertyper, så man kan se om papiret hedder "super glossy
inkjet", eller hvad printerproducenten nu end har valgt at kalde det. Meget
nyttigt, da man så slipper for at bruge halvdelen af pakken på testprint.

En pakke med 50 stk 160g's glossy koster ca. 300 kr. Det er lidt spejet, men
det ser sgu godt ud...

Fra : Thomas Christensen

Dato : 18-04-02 08:20

"Tim Lerche Sørensen" <35mm(no-spam)@film.dk> wrote in message
> [...]
>
> En pakke med 50 stk 160g's glossy koster ca. 300 kr. Det er lidt spejet,

Prøv også Tetenal Duo Print Paper 130 g - det koster ca. 250,00 kr for 200
stk
Det er rigtig godt til prisen!
På Epson 890 giver det flotte billeder til en fornuftig pris.
Brug det til "mainstream" billederne og det dyre til "mesterskuddene"

Thomas

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 16-04-02 17:50

Jep EL-Giganten har det også til 39 for 15 ark.

Har igår købt det Netto havde på tilbud. På min HP990cxi er det mindst (nok
også bedre) ligeså godt som Kodak Super Glossy - og i Netto's pakke er der
20 ark for 39 kr.

Men det tilbud er jo nok væk idag..... (jeg købte selv 6 pakker - overvejede
at tage alle 18 de havde tilbage!)

Som jeg har skrevet tidligere har jeg også meget gode erfaringer med Zanders
fotopapir, men det er desværre lidt dyrere (ca. 4 kr. pr. ark).

Henrik Hougaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-04-02 18:39

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jep EL-Giganten har det også til 39 for 15 ark.

Ikke i Hillerød - jeg var derude i dag - og prisen var nu 49 kr !

Men det er stadig billigere end de 69 kr, som de tager i Obs......

/Jan