Min Athlon 1000 kører kun 750?????
Fra : 2800 HM

Dato : 15-04-02 12:12

Har en Athlon 1000 FSB 266.
Er monteret i A7V133.

Uanset hvordan jeg sætter jumpers kører den kun 750 ???
Først som Jump free sat i BIOS til 7,5 X 133 men nej.
Har osse prøvet 10 X 100, men nej.
Har prøvet at stille jumoers på boardet uden held

Rammene er PC 133

Er der nogen der ka gi et bud på hva der er galt ?

Forhånd tak

Fra : Thomas Bowers

Dato : 15-04-02 12:29

Det er fordi du kun kører 100 mhz fsb => 7,5*100 = 750 mhz og hvis du sætter
jumperne til 10*100 fsb, vil den stadig kører 7,5*100 fordi multiplieren er
låst.
Jeg er ret sikker på at du kun har sat ram'ene til at køre 133 mhz via bios
og IKKE fsb !
Hvis ovenstående giver dig probs. så sæt den til jumper-mode, som 7,5*133
mhz

Hilsen Thomas

Fra : HM

Dato : 15-04-02 13:59

Jeg har sat jumpere til "auto"
Sætter bios FSB til 133. Clock er 7,5 alligevel fiser den til bage på 100
mHz.
Har prøvet at sætte til manuel indstillinger med jumpers så stener den.
I operating Frequece settimg ka jeg vælge mellem
750
1000
Manually.
Går hele tiden tilbage til 100 mHz

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-04-02 21:18

"HM" <henrikmainz@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har prøvet at sætte til manuel indstillinger med jumpers så stener den.
> I operating Frequece settimg ka jeg vælge mellem

Jeg har også dette bundkort, men det understøtter kun op til 200 mhz fsb, så
kan det ikke være der problemet ligger? At du bruger en processor med en
forkert fsb i forhold til bundkortet?

Kurt

Fra : Thomas Bowers

Dato : 15-04-02 23:24

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]

> kan det ikke være der problemet ligger? At du bruger en processor med en

Nej, A7V133 er baseret på KT133A -chipsættet og makser ud ved 150 mhz +/- et
par mhz.
Det er A7V der kun understøtter 100 mhz (200 fsb), da det er et
KT133-chipsæt. De når sjældent over 110 mhz (220 fsb)

Fra : Thomas Bowers

Dato : 15-04-02 23:27

> [...]
> Har prøvet at sætte til manuel indstillinger med jumpers så stener den.
> I operating Frequece settimg ka jeg vælge mellem

Hmmm.....det lyder mystisk. Jeg er 99,99% sikker på at du har lavet en fejl.
Prøv at cleare cmos og sæt den som jeg beskrev tidligere (altså switchen til
7,5*133 og jumperen til manuel, på bundkortet)

Hilsen Thomas

Fra : 2800 Henmai

Dato : 16-04-02 09:13

Nu kan jeg køre med en fsb på 7,5*126 hvorefter den stener dvs jeg får CPU
speed på ca. 968.
Kan det være rammene der ikke følger med op ??

Hilsen

Henrik

Fra : Thomas Bowers

Dato : 16-04-02 10:13

"2800 Henmai" <henrikmainz@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> speed på ca. 968.
> Kan det være rammene der ikke følger med op ??

Har du husket at sætte dine ram 1* fsb-hastigheden ? Du skrev at du havde
sat dem til 133 mhz i bios, altså 1,33*fsb.
Hvis de stadig står til det medfører det muligvis at de kører 1,33*126 mhz !
Hvilke pc133 ram bruger du ? (hvilket mærke)

Hilsen Thomas