Huletendenser.
Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 15-04-02 11:03

Hejsa.
Ja jeg blev lige nødt til at høre om det bare er mine katte som er skøre
eller om der også er andre som har samme tendenser.
Sagen er at Røskva og Tjalfe er helt vilde med huler. Hvis jeg fx tager
dynebetrækket af og ligger dynerne i en bunke, så er de der straks og
smutter ind i de huler som er dannet af dynerne. Også når jeg tager lagenet
af og topmadradsen herefter ligger frit kan jeg være sikker på at der er en
bule midt på sengen efter ½ time. Jeg har en gang været ved at ligge lagen
på uden at opdage at Tjalfe faktisk lå under topmadradsen. Hehe.. heldigvis
rørte han lidt på sig og kom ud, til min store overraskelse.
Er det bare mine katte som har huleboertendenser - eller er det helt
normalt?

Mvh
Vibeke

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-04-02 11:29

Mine katte er også ganske vilde med huler - jeg har aldrig tænkt på det
som værende andet end ganske "normalt"...
mvh Camilla

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 15-04-02 11:33

"Vibeke Jørgensen" <noyb@hotmail.com> wrote in message

> Er det bare mine katte som har huleboertendenser - eller er det helt
> normalt?

Det er vist meget normalt, og særligt det med sengetøjet. *G*

Alle vores elsker også huler - UOFFICIELLE huler altså. Den fine forede
der er på klatretræet? Pføj DEN er ikke interessant...

Men min store pige har lavet nogle papkassehuler til kattene og DE er
gode. Sikkert særligt fordi de står oven på en varm akvarielampe

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk

Fra : Pia

Dato : 15-04-02 11:42

alle de katte jeg har kendt elskede huler. Den vi havde da jeg var barn
kravlede som killing altid ind i havevandkanden.

:Pia

Fra : Camilla Baird

Dato : 15-04-02 12:08

"Pia" <@> wrote in message

> alle de katte jeg har kendt elskede huler. Den vi havde da jeg var barn
> kravlede som killing altid ind i havevandkanden.
>
> :Pia

Og så siger man at katte ikke kan lide vand. )
mvh Camilla

Fra : Pernille Scharff

Dato : 15-04-02 12:38

Hej Vibeke,

det er vist helt normalt... "Tykke", min gamle kat, havde øgenavnet
"Tæppevarpen" fordi hun altid skulle muldvarpe sig ind under de
kludetæpper min mor havde på køkkengulvet! Der var ret tit store buler i
de tæpper....somme tider lå hun så hun lige kunne kigge ud og angribe
hvad der tilfældigvis kom forbi (av ens bare tæer søndag morgen!)

/Pernille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-04-02 17:22

"Vibeke Jørgensen" <noyb@hotmail.com> writes:

> Hejsa.
> Ja jeg blev lige nødt til at høre om det bare er mine katte som er skøre
> eller om der også er andre som har samme tendenser.

Njae alle de misser jeg har kendt gennem tiden har haft
huletendenser..*gg*
Melissa kan man næsten altid finde i sin flyttekasse, dog har hun
samme ide som Lisbeths misser mht den "dyrt" indkøbte hule til
klatremiljøet, dog tror jeg at hun er bange for den..;-(
Men det har jeg da fået løst med et håndklæde foran åbningen..

I den forbindelse kan jeg da lige nævne at hun efterhånden er begyndt
at bruge samme klatremiljø, sådan da.., for hun bruger nu bakken som
mellemlandingsplads når hun skal fra tronen til flyttekassen..
Men alligevel 1100 kr ca for en mellemlandingsplads *suk..*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Katrine_Nederby

Dato : 16-04-02 00:32

Kære Melissa (og Henrik)

Jeg tror altså, jeg skal have omskrevet afsnittet "Kat i Lejlighed" på
min hjemmeside. Der påstår jeg vist hårdnakket noget i retning af
"...gulv-til-loft klatremiljøer, som kattene med garanti vil elske."

Hmmm; -Det var før, jeg lærte Melissa at kende

Mange hilsner,
Katrine.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-04-02 01:38

"Katrine_Nederby" <Katrine_Nederby.news@kandu.dk> writes:

Miauu Katrine
> [...]
> min hjemmeside. Der påstår jeg vist hårdnakket noget i retning af
> "...gulv-til-loft klatremiljøer, som kattene med garanti vil elske."

Jamen det er nok også rigtigt.. *spin*

> Hmmm; -Det var før, jeg lærte Melissa at kende

Egentlig burde jeg jo også have dårlig samvittighed, fordi ham
mennesket nu har brugt så mange penge på det, men det har jeg ikke
*spin* Næe, jeg kan ikke lige se hvad det skal gøre godt for at flytte
min elskede kasse en hel meter, for at der kunne blive plads til det
skrummel *hvæs*
Meen en dag vil jeg måske kigge lidt nærmere på det, men siden ham
mennesket ikke sørgede for at det stod ordentligt fast den første gang
jeg blev sat derop, hævner jeg mig ved ikke at kunne lide det..*spin*

Og så er jeg jo efterhånden en ældre mis og vi har ikke lige så let
ved at acceptere nye ting...*spin*

Fra : Kate

Dato : 16-04-02 17:59

"Katrine_Nederby" <Katrine_Nederby.news@kandu.dk> wrote in

> [...]
> i retning af "...gulv-til-loft klatremiljøer, som kattene med
> garanti vil elske."
>
> Hmmm; -Det var før, jeg lærte Melissa at kende

Hehe, Melissa er bare en stædig dame *smil*. Jeg købte for år tilbage
et guld til loft kradsetræ, tror det er omkring 4-5 år siden. Johan og
Oliwer tog det til sig med det samme, stort set. Sofie ses sjældent,
yderst sjældent oppe i det. Lante, derimod har ejerfornemmelser og
mener nogle gange at det er hans helt alene, men han er jo nok også
vokset op med sådan en tingest

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-04-02 18:25

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> writes:

> [...]
> yderst sjældent oppe i det. Lante, derimod har ejerfornemmelser og
> mener nogle gange at det er hans helt alene, men han er jo nok også

Ja helt sikkert er Melissa en stædig dame...*gg*
Fx i går brugte hun noget i retning af 3½ time på at overbevise mig om
at hun bestemt skulle og måtte ud og gå tur, for så da hun fik
muligheden fandt ud af at det vist blæste en ½-pelikan, så hun ville
ikke ud alligevel..*grrr*

Meen det gør nu ikke noget, hun er skøn som hun er..

Fra : Kate

Dato : 16-04-02 21:50

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in

> Ja helt sikkert er Melissa en stædig dame...*gg*

Hæhæ, det er Sofie også.

> [...]
> mig om at hun bestemt skulle og måtte ud og gå tur, for så da hun
> fik muligheden fandt ud af at det vist blæste en ½-pelikan, så hun

Selvfølgeligt, hun kan jo ikke tage dit ord for det, vel?
Sofie fandt til aften ud af at det på det bestemteste måtte være Lantes
skyld at hun fik klippet klør, det tog mig godt nok tid og hårde ord at
få hende til at forstå at hun ikke måtte tæve ham. Hun var jo sådan set
ret kold overfor at drengene havde fået samme behandling, det var kun
ondt overfor hende

> Meen det gør nu ikke noget, hun er skøn som hun er..

Jeps, kender følelsen.

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-04-02 22:51

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> writes:

> Hæhæ, det er Sofie også.

Der er noget med de misdamer..:-?

> Selvfølgeligt, hun kan jo ikke tage dit ord for det, vel?

Niks, når det ikke regner eller sner mener hun at det er godt vejr..

> [...]
> få hende til at forstå at hun ikke måtte tæve ham. Hun var jo sådan set
> ret kold overfor at drengene havde fået samme behandling, det var kun

Selvfølgelig, hun måtte jo også lige afprøve den nye manicure..*gg*

> Jeps, kender følelsen.

Jaah, kan ikke sådan sammenlignes med noget som helst

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 26-04-02 09:20

In <a9e8if$1u01$1@news.cybercity.dk>, Vibeke Jørgensen wrote:

> [...]
> han lidt på sig og kom ud, til min store overraskelse. Er det bare mine
> katte som har huleboertendenser - eller er det helt normalt?

   Buler på sengen op herhjemme er det helt sikkert Mulle der er i panik
har gemt sig fra alle de der farlige mennesker vi har fundet på at bringe
ind i vores hjem :( Det sker især når det er børn der kommer ind.
Adskillige af vores venner har fået lov både at se og røre ved begge
misserne - men børn .... nej fyda - de er fandme farlige! Derfor er det
for fremtiden blevet sådan at kattene blir lukket inde i soveværelset med
kasse, mad, vand og legetøj når der er børn eller højrøstede gæster
(Muntre drikkelag fx.) på besøg. Så har især Mulle fred til at slappe
lidt af. Oscar er i det mindste ikke panisk - men har det bedst med at
være gemt lidt væk fra de der mennesker så de ikke kommer til at træde på
en eller sådan noget .....

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-04-02 13:18

d. 26/04/02 10:19 skrev Trine Stubbe Teglbjaerg på snoe@nospam.dk i artiklen
H48y8.3220$kp3.322191@news010.worldonline.dk:

> Adskillige af vores venner har fået lov både at se og røre ved begge
> misserne - men børn .... nej fyda - de er fandme farlige!

Det er nemlig lige, hvad de er! *hvæs, fnys*
*Kærligt slik i panden til Mulle*
Så mor har osse lovet mig at jeg må få en bakke ind i soveværelset næste
gang - ikke at jeg forstår at der behøver at _være_ en næste gang *hvæs*,
for ellers skal jeg holde mig i mange timer, jeg tør ikke gå på bakken ude
på toilettet når ham terroristen, der råber så højt, er her...
Døren til soveværelset er ikke lukket, men der er en krog på højt oppe på
døren. Så bliver døren holdt på klem, så vi _kan_ komme ud hvis vi vil - men
han kan ikke komme ind *gnæk!*
Godt du også har en forstående mor, Mulle *spin*
--
Miaoo fra Donna
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 26-04-02 22:42

In <B8EF1228.4CF0"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com>nn_rudbeck@mac.com>,
Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> krog på højt oppe på døren. Så bliver døren holdt på klem, så vi _kan_
> komme ud hvis vi vil - men han kan ikke komme ind *gnæk!* Godt du også

   Mine mennesker har en ret børnerig familie *knurre* og de kommer osse
rendende indimellem til noget de kalder fødselsdag. Og de støjer! Og så
vil de røre hele tiden *bward!* Næh, voksne mennesker - det ved man da
hvad er - hvis de ellers ka finde ud af at sidde stille. Næh, under dynen
- der er både varmt og rart og så er sådan en osse støjdæmpende! Men det
er nu meget godt at vi får kassen og mad og vand ind ...

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 28-04-02 14:48

Her i huset kommer der mange børn og OK man må da begrænse dem til tider
.....MEN det er sku min datter på 7 der er skyld i at jeg kan garanter at
mine killinger er tamme. Hun er simple hen fenemolan ... og ja hun vil rørge
hele tide nu vi har kilger og det styre jeg lidt .

Men jeg er sku stolt over at have en sådan datter på 7 år der er SÅ godt
til dyr.

I skulle se hinde putte med min hund når hun ser TV

--
Hilsen Kai
Kai.L.J.Rasmussen@skolekom.dk