arvekatte
Fra : Pia

Dato : 15-04-02 09:47

På den gård som vi er ved at købe, er der 3 katte, som enten skal blive
eller aflives - og gæt om jeg synes det ville være tåbeligt, når jeg
alligevel havde tænkt mig at skaffe et par musejægere.

De er meget kælne og søde, ellers ved jeg ikke så meget om dem endnu, den
ene er 8.

Men de skal jo have noget ormekur en gang imellem, hvor tit er det, skal man
rotere forskellige typer ligesom til heste?

:Pia - som er spændt på om hunden skal have mundkurv på den første uge,
eller om kattene er hurtigere...

Fra : Pernille Scharff

Dato : 16-04-02 12:30

Hej Pia,

det lyder godt at I vil tage jer af "arvekattene"! Jeg mener at udekatte
skal have ormekur 4 gange årligt, men jeg er ikke 100% sikker. Når de
fanger mus osv. skal de nok have en ormekur som både tager spolorm og
bændelorm, f.eks. de tabletter der hedder Droncit. Men der er nok andre
der er klogere på udekatte end jeg er!!

/Pernille

Fra : Pia

Dato : 16-04-02 12:37

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message news:dTTu8.32290
> bændelorm, f.eks. de tabletter der hedder Droncit. Men der er nok andre
> der er klogere på udekatte end jeg er!!

tak, ja, jeg spørger naturligvis dyrlægen næste gang vi skal derop
(formentlig når vi finder en ny hundehvalp), men spørgsmålet var lige
aktuelt, da vi havde været ude på ejendommen. Jeg skal også have fundet ud
af, om de er kastreret, ellers bliver de det!!

Så skal vi bare have lært vores store vaps at sådan nogen godt må være der -
de er nemlig vant til at sove sammen med en hund, så de er nok ikke
forberedt på 45 kg "rovdyr".

:Pia

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 16-04-02 16:12

Hej Pia!
Tillykke med jeres nye hjem, og jeres nye katte...
Husk også, hvad du måske allerede har tænkt på selv, at få dem vaccineret
årligt.
Hilsen
Birgitte

Fra : Pia

Dato : 16-04-02 17:15

> [...]
> Tillykke med jeres nye hjem, og jeres nye katte...
> Husk også, hvad du måske allerede har tænkt på selv, at få dem vaccineret

Det kan være jeg kan få mængderabat, 2 hunde, 3 katte og x antal heste? :)

:Pia