MS Windows
briani 27239
Dialup problemer i win98se
Fra : Søren Jensen

Dato : 15-04-02 09:45

Hej NG

Jeg har lige installeret win98se på 2 maskiner begge med et almindeligt 56K
modem, førhen var der ikke problemer med at komme på nettet.
Men mystisk nok når de skal på nettet nu tager det en evighed at komme på,
når den ringer op og når til "Kontrollerer brugernavn og password" skriver
den sætningen 2 gange og står bare og tåger i et par minutter før den hopper
på. Når de så endelig er på kører det også fint nok. Det har de aldrig gjort
før og jeg fatter ikke hvad der er galt for opsætningen er den samme som før
og det er sjovt nok begge maskiner laver samme "fejl".

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

MVH
Søren

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-04-02 10:29

Hej!

"Søren Jensen" wrote:

> på. Når de så endelig er på kører det også fint nok. Det har de aldrig gjort
> før og jeg fatter ikke hvad der er galt for opsætningen er den samme som før
> og det er sjovt nok begge maskiner laver samme "fejl".

Kan det være støj på linien? Nu har du vel ikke en B&O telefon tilsluttet samme
linie vel?

Prøv evt. at sætte connect-hastigheden ned og se om det bliver hurtigere.
Hjælper det så er det din telefonlinie der har problemet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Mine intentioner med det ovenstående er gode!

Fra : Søren Jensen

Dato : 15-04-02 11:53

Det kan jeg bare ikke forstå for maskinerne har kørt under samme
omstændigheder før uden problemer. Jeg har sat connecthasigheden ned og det
hjalp heller ikke. Mht B&O telefoner har jeg selv en beocom 6000 og 2 beocom
1401 og der havde jeg ikke nogle problemer med det analoge 56k modem, jeg
tror kun at det er med de meget gamle modeller, men det er en anden sag.

Jeg havde prøvet det du skrev, men samme fejl.

Gad vide hvad der er galt.....

MVH
Søren

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-04-02 14:14

Hej!

"Søren Jensen" wrote:

> Jeg havde prøvet det du skrev, men samme fejl.

Ok, det var bare et forsøg.

Fra : Jan A.

Dato : 15-04-02 13:52

Prøv evt. følgende:
Vælg netværk via modem, vælg egenskaber for din forbindelse og fanen
"servertyper". Fjern markeringen "log på netværket".

Så skulle det igen køre normalt.

Jan

Søren Jensen <valdemar_jensen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cba935a$0$26621$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...