Soltek SL-75KAV + Athlon 1900+ 70 grader ?
Fra : jbf

Dato : 15-04-02 08:38

Jeg investerede for en uges tid siden i en 1900+ Athlon. Jeg købte box
udgaven hos midtdata med køler. Denne larmede dog en del så jeg købte en GW
CAK-II 58 Global Win Socket-370/462. Jeg har nu en cpu temp på hele 70
grader ved normalt brug og 74 ved høj belastning i et par timer. Jeg glemte
desværre at se, hvad temperaturen stod til med den medfølgende amd køler.
Global Win skulle ellers kunne køre med op til 2000+. Bør jeg afmontere og
fjerne den termiske pude og forsøge mig med kølepasta? Eller skal jeg
afprøve de medfølgende AMD køler og se hvad temp siger her?

mvh.
JBF

Fra : Sebastian

Dato : 15-04-02 10:02

jbf <donotspamboborg@mailandnews.com> skrev i
> [...]
> fjerne den termiske pude og forsøge mig med kølepasta? Eller skal jeg
> afprøve de medfølgende AMD køler og se hvad temp siger her?

1) Du skal *altid* afmontere den termiske pude. Det rangerer fra at være af
næsten ok til direkte rådden kvalitet. Brug istedet rigtig kølepasta.

2) Vælg altid en køler som kan klare mindst 2 steps opad, hvis du vil have
en lav temperatur.
At en køler kan køle en xp 2000+ siger kun at den kan køle den til under
80°C, intet andet.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 10:01

"jbf" <donotspamboborg@mailandnews.com> skrev i en meddelelse

> CAK-II 58 Global Win Socket-370/462. Jeg har nu en cpu temp på hele 70
> grader ved normalt brug og 74 ved høj belastning i et par timer. Jeg
glemte

Der er en stor sandsynlighed for at din tempproben kan måle forkert. Det er
kun en vejledende måling.
Hvis den kører stabilt så er den ikke for varm.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/