Star Wars på TV2
Fra : Thïngmand

Dato : 15-04-02 08:06

Som I nok har lagt mærke til, så sender TV2 alle fire Star Wars film som
"optagt" til EPII.

Eneste kikser, er at de starter med EPIV og slutter med EPI !!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-04-02 08:11

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> writes:

> Som I nok har lagt mærke til, så sender TV2 alle fire Star Wars film som
> "optagt" til EPII.
>
> Eneste kikser, er at de starter med EPIV og slutter med EPI !!

Det er der da ikke noget kikset i.

Naturligvis vil der danne sig fraktioner, der råber og skriger af
hinanden i det spørgsmål - ganske som Lewis-fans er meget uenige om
den korrekte rækkefølge af Narnia-bøgerne - men det er et uhyre
rimeligt synspunkt, at de skal ses i den rækkefølge de er lavet.

Jeg mener, at den "Indiana Jones and the Temple of Doom" er en prequel
til "Raiders of the Lost Ark". Betyder det, at den skal ses først?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-04-02 09:14

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse

> Eneste kikser, er at de starter med EPIV og slutter med EPI !!

Det, at det er Special Edition udgaverne de sender, er dog den størreste
kikser ; Det er ikke klassisk Star Wars, og Greedo skyder
først.........*Ydrk*

Hvorfor iøvrigt glæde sig, til Star Wars på DVD ; Det bliver garanteret SE
udgaverne, som bliver udsendt = så må man jo nøjes, med inferiøre udgaver,
af 3 klassikere, og det er ikke godt nok.

Hvis Lucasfilm derimod, putter _begge_ udgaver på dvd'erne = Woo hoo !

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 15-04-02 09:17

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-04-02 13:17

Thomas Mouritsen wrote:
> [...]
> af 3 klassikere, og det er ikke godt nok.
>
> Hvis Lucasfilm derimod, putter _begge_ udgaver på dvd'erne = Woo hoo !

Ifølge George Lucas er SE-udgaverne de definitive udgaver. Han vil ikke
have noget at gøre med de gamle udgaver længere.

/David

Fra : Brian Nielsen

Dato : 15-04-02 21:38

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det, at det er Special Edition udgaverne de sender, er dog den størreste
> kikser ; Det er ikke klassisk Star Wars, og Greedo skyder

Det er da det eneste fornuftige de kan gøre. Ellers vil du jo kritisere dem
for at genudsende
de samme udsendelser for 117 gang. Vi HAR fulgt med ovre i dk.kultur.tv.

/Brian

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-04-02 19:51

On Mon, 15 Apr 2002 09:06:05 +0200, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

>Eneste kikser, er at de starter med EPIV og slutter med EPI !!

Det er da kun kikset, såfremt ep. 4 kommer umiddelbart efter ep. 1.
Sandsynligvis vil ep. 4 primært være konsekvens af handlingen i ep. 3,
og delvist ep. 2 - og en lille smule ep. 1 (sandsynligvis blot ud fra
settingen).

Ep. 1 giver ganske enkelt ikke nok i sig selv, man kan "tage med" til
ep. 4.

--
- Peter Brodersen