MS Windows
briani 27239
genstarter automatisk
Fra : Steen Vinbæk

Dato : 15-04-02 06:17

Hej Gruppe
Jeg håber der den rigtige gruppe.
For et stykke tid siden begyndte jeg at rippe dvd. Havde det problem at
computeren pludselig genstartede.
Da fand jeg ud ved hjælp af jeg at det var et varmeproblem kabinettet afog
en stor bordblæser blev sat til. Det hjalp.

Nu ville jeg så rippe nogle flere og pludselig har jeg problemet igen. ikke
kun ved ripning men også når Nero konverterer avi til svcd kører 1 1½ time
pludselig genstart.

Pentium 3 800 mhz
asus motherbord
512 mb ram
der er desuden sat større køler på prosesseren

Jeg bruger
Smart ripper, derefter easy dvd.
Kan i hjælpe mig til en fejlfindings procedure, eller anden metode så jeg
kan køre uden problemer.
Der er lavet scandisk.
Det er IBM harddiske.
Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Leony

Dato : 15-04-02 10:44

"Steen Vinbæk" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ville jeg så rippe nogle flere og pludselig har jeg problemet igen.
ikke
> kun ved ripning men også når Nero konverterer avi til svcd kører 1 1½ time
> pludselig genstart.

Hvor varm bliver din processor?
Videokonvertering er meget processorkrævende og derfor meget
varmeudviklende.
Jeg vil mene, at du ikke er blevet dit varmeproblem kvit eller at du har en
softwarefejl.
Prøv evt. at bruge tmpgenc til at konvertere din avi til mpeg i stedet for
Nero's plug-in.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 15-04-02 14:30

> "Steen Vinbæk" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor varm bliver din processor?

Hvordan måler jeg det?

> [...]
> softwarefejl.
> Prøv evt. at bruge tmpgenc til at konvertere din avi til mpeg i stedet for

Genstart er ikke kun imens Nero kører men også imen Easy DVD kører.

Er der et sted man kan " slå " denne genstart fra

Steen

Fra : Leony

Dato : 15-04-02 16:25

> Hvordan måler jeg det?

Du kan se det i BIOS.
Vær klar til at gå ind i BIOS lige efter genstarten.
Hvor du skal se det henne afhænger af din BIOS version.
Du kan også downloade et program som speedfan:
http://www.almico.com/speedfan.php
eller motherboard monitor:
http://mbm.livewiredev.com/
Du bliver nødt til at rode lidt med sensorerne, de kan drille lidt, men prøv
dig frem.
Du kan sikkert også downloade sådan et program på din motherboardproducents
hjemmeside.

> Genstart er ikke kun imens Nero kører men også imen Easy DVD kører.

Kender ikke lige Easy DVD.
Den koder sikkert dine vob filer til et andet format. Dette er også
processorkrævende.

> Er der et sted man kan " slå " denne genstart fra

Hvis du bruger XP så kan du måske slå det fra.
Hvis det er et varmeproblem så genstarter den for ikke at skade
processoreren, så jeg vil ikke sige at det er en god ide at slå det fra.

Hvis du har sat kabinetsiden på og stillet bordblæseren væk, så kunne du evt
finde det frem igen.
Hvis det forlænger tiden inden computeren genstarter, så er det et
varmeproblem.

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 15-04-02 17:07

Hej Leony

Kabinet er afmonteret og bordblæser kører, men det tager længere til inden
genstart når blæser kører.
Jeg har jo rippet før med blæser, så jeg forstår ikke hvorfor den pludselig
ikke vil.
Det eneste jeg kan huske at have installeret efter mine første rip er et TV
tool så jeg jeg kan se filmene på mit fjernsyn.
Prøv, hvis du vil, at kikke i dk.edb.system og se mit indløg "
fortolkningshjælp"
På forhånd tak
Steen

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 10:48

> Kabinet er afmonteret og bordblæser kører, men det tager længere til inden
> genstart når blæser kører.

Når den er længere tid om at genstarte, når der kommer ekstra køling på, så
vil jeg sige at det er et varmeproblem.

> Jeg har jo rippet før med blæser, så jeg forstår ikke hvorfor den
pludselig
> ikke vil.

Det er svært at sige. Temperaturen udenfor begynder at stige, det hæver også
rumtemperaturen. Det kan jo være at det lige er de par grader der gør
forskellen.

> Det eneste jeg kan huske at have installeret efter mine første rip er et
TV
> tool så jeg jeg kan se filmene på mit fjernsyn.

Jeg tror ikke TV-tool er problemet.

> Prøv, hvis du vil, at kikke i dk.edb.system og se mit indløg "
> fortolkningshjælp"

Jeg prøver at kigge.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-02 17:16

Mon, 15 Apr 2002 15:30:23 +0200, skrev "Steen Vinbæk"
<vinbaek@oncable.dk>:

>Genstart er ikke kun imens Nero kører men også imen Easy DVD kører.
>
>Er der et sted man kan " slå " denne genstart fra

Højreklik på Denne Computer => Egenskaber => Avanceret => Startup
and Recovery [1] => Fjern flueben ved Automatisk genstart

[1] Ved ikke, hvad det hedder i dansk Windows.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark