MS Windows
briani 27239
Gruppeformand???
Fra : SonofonoS

Dato : 14-04-02 23:25

Hvae' ham knud? Er han gruppeformand???

Citat begynd:
Når du svarer på et indlæg vil du så ikke godt citere efter
netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.
Citat slut.

Har han sat autosvar på alle indlæg med forkert citat-teknik?!?!?
Jeg vil gerne ha' hans outlook-script...

SonofonoS

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-04-02 23:41

Mon, 15 Apr 2002 00:24:40 +0200, skrev "SonofonoS"
<henrik-lene@stofanet.dk>:

>Hvae' ham knud? Er han gruppeformand???

Det er der ikke nogen, der er.
Mem bundcitater er drønirriterende og gør at jeg, og muligvis
andre, mister lyster til at deltage i debatten i de forskellige
grupper.

Derfor er der ikke ret mange svar fra mig, selv om, der er masser
jeg kan svare på.

Bundcitering gør det meget mere besværligt at læse indlægene.
Og det lader til at blive mere og mere brugt.

Jeg sender kun indlægget som svar på indlæg, hvor folk i gentagne
tilfælde bundciterer.

>Jeg vil gerne ha' hans outlook-script...

Jeg bruger ikke Outlook eller Outlook Express, men en newsreader,
som du vil kunne se i headeren [Ctrl] + [F3].

Fut: news:dk.admin.netikette

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-04-02 22:04

Du mener vel nemmere, som her hvor du allerede ved hvad du selv har
skrevet og øjeblikkelig får øje på mit svar som det første.
Men den diskussion har vi vist haft før.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 15-04-02 22:17

> Du mener vel nemmere, som her hvor du allerede ved hvad du selv har
> skrevet og øjeblikkelig får øje på mit svar som det første.
> Men den diskussion har vi vist haft før.

Nej, jeg tror han mener nemmere som her, hvor der måske er gået flere dage,
og mange indlæg siden han, jeg eller en tredie skrev, og hurtigt kan danne
sig et overblik over, hvad den nye kommentar relaterer til.

Vh
Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-04-02 22:21

"Jens Peter Karlsen" scribbled:

> Du mener vel nemmere, som her hvor du allerede ved hvad du selv har
> skrevet og øjeblikkelig får øje på mit svar som det første.

Tag nu et eksempel: Jeg kigger forbi gruppen og læser det oprindelige
spørgsmål, samt 4 svar. Senere kommer jeg forbi igen og læser dit svar.
Problemet er nu at jeg ikke fatter en hujende fis af hvad du snakker om,
før jeg scroller ned og læser hvad du svarer på. Derefter skal jeg
scrolle op igen, for at læse dit indlæg. Kan du ikke se at det afbryder
den løbende læsning?

> Men den diskussion har vi vist haft før.

Hvad med at lære noget af det så? Ingen kan lide topsvar. Så er det
næsten bedre helt at undlade at citere.

--
PeKaJe

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-04-02 19:48

For folk med dårlig hukommelse og som kun læser en newsgruppe engang
imellem kan det måske betyde at de må opfriske deres hukommelse lidt
ved at læse det citerede (det er jo derfor der citeres) men sig mig
hvorfor skulle jeg tage mere hensyn til dette fåtal end til det
flertal som har fulgt en tråd og allerede ved hvad jeg svarer på
inklusive ham/hende som jeg svarer?
Desuden, hvis du ikke ved hvad der svares på allerede hvor stor er din
interesse så i at læse svaret?
Jeg ved ikke med dig, men jeg har alt for travlt til at kunne nå at
læse alle indlæg så med mindre et indlæg i sit subjekt eller de første
par linier vækker min interesse bliver det sprunget over. Indlæg som
er svar på indlæg som ikke havde min interesse bliver også altid
sprunget over.

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 16-04-02 21:14

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse news:06robucblmjugmhd23gh0e6ep3dvm6v39d@4ax.com...

> For folk med dårlig hukommelse og som kun læser en newsgruppe engang
> imellem kan det måske betyde at de må opfriske deres hukommelse lidt
> ved at læse det citerede (det er jo derfor der citeres)

Der kan også være andre årsager, f. eks. at man følger med i flere nyheds-
grupper og et større antal tråde. Så giver et "tilklippet" citat et vældigt godt
overblik.

> men sig mig
> hvorfor skulle jeg tage mere hensyn til dette fåtal end til det
> flertal som har fulgt en tråd og allerede ved hvad jeg svarer på
> inklusive ham/hende som jeg svarer?

En tråd, og et svar på et indlæg, er til hele gruppen, ikke kun en person.

Hvorfor du skulle tage hensyn? Det plejer at være normen at man tager hensyn
til hinanden, herunder at følge fælles adfærdsnormer, når man sameksisterer
med andre mennesker.

Det fleste mennesker er afhængige af at andre på tilsvarende måde tager
hensyn til dem, og det er du formentlig også. Hvis du mener at den tilsyne-
ladende distance på usenet fritager en fra at følge fælles normer og vise
hensyn, så tager du grueligt fejl.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-02 06:46

Selvfølgelig er det til alle i gruppen.

Du læste vist ikke ordentligt hvad jeg skrev. Hvorfor skal der tages
mere hensyn til fåtallet end til flertallet?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-04-02 11:50

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Selvfølgelig er det til alle i gruppen.
>
> Du læste vist ikke ordentligt hvad jeg skrev. Hvorfor skal der tages
> mere hensyn til fåtallet end til flertallet?

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfra du ved at flertallet
foretrækker bundcitering. Min opfattelse er at de der på nogen måde
foretrækker det er folk der foretrækker at skrive det fordi det er
nemmere, ikke folk der foretrækker at læse det. Du er den første jeg
har set. Personligt finder jeg det så irriterende at jeg ofte springer
over indlæg der bundciterer udelukkende fordi jeg synes de spilder min
tid, hvor lidt det så end er.

/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-02 15:18

Bare spørg dig selv om du ikke kan huske hvad du skrev.
Svaret vil utvivlsomt være ja. Ligeledes vil det være ja for de fleste
som har fulgt tråden (jeg har en temmelig dårlig hukommelse men kan
sagtens følge med i en tråd med bundcitering selvom det i nogle
tilfælde er et par dage siden jeg sidst læste indlæg).
Det citerede er til for dem som af en eller anden grund ikke har
tilgang til begyndelsen af en tråd (og folk med extremt dårlig
hukommelse), dette må næsten per definition være et mindretal, for
årsagen til at man ikke ser begyndelsen er oftest at den er scrollet
af serveren så der er kun et forholdsvis lille tidsrum hvor de har
tilgang til en opfølgning uden at have læst det der blev svaret på, da
svaret for det meste er skrevet kort efter det der blev svaret på.
Ergo kan det konkluderes at de fleste allerede har set det oprindelige
indlæg og derfor kun er interesseret i selve svaret og ikke i det der
er citeret, så det en fordel at svaret er det første de ser og ikke
citeringen.

Denne diskussion hører dog ikke hjemme her i Windows gruppen så derfor
vil jeg afslutte denne tråd her med mindre nogen skulle komme med
noget væsentligt nyt.

Desværre følger jeg ikke med i netikette gruppen så kan heller ikke
fortsætte der.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-04-02 16:27

Hej Jens Peter Karlsen, du skrev i dk.admin.netikette:

> Desværre følger jeg ikke med i netikette gruppen så kan heller ikke
> fortsætte der.

Men du burde.

Udover bundcitering er aldeles ulogisk og imod alle foreskrifter, gør
det også kommentarer til flere spredte tekststykker - og da især når
der er tale om flere citationsniveauer - praktisk talt umuligt.

Desuden er det yderst sjældent oplagt at krydsposte uden noget (X)FUT.

XFUT dk.admin.netikette

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-02 16:57

Jens Peter Karlsen skrev:

>Bare spørg dig selv om du ikke kan huske hvad du skrev.

Det kan jeg ikke. Jeg læser små 400 indlæg om dagen og skriver
selv mindst 30. Jeg kan umuligt huske det hele i hovedet selv om
min hukommelse intet fejler. Men en linje fra mit indlæg som den
jeg har citeret fra dig, er nok til at jeg kan huske hvad sagen
drejer sig om.

>Svaret vil utvivlsomt være ja.

Jeg må skuffe dig.

>Det citerede er til for dem som af en eller anden grund ikke har
>tilgang til begyndelsen af en tråd (og folk med extremt dårlig
>hukommelse)

Nej.

>Ergo kan det konkluderes ...

Det er vel endda utvivlsomt?

>Desværre følger jeg ikke med i netikette gruppen så kan heller ikke
>fortsætte der.

Du beklager noget som du selv helt er herre over.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-02 21:22

400 om dagen, det er alene hvad der kommer i
microsoft.public.frontpage.client om dagen plus alle de andre grupper
jeg følger med i. Men i virkeligheden læser jeg ikke hvert eneste
indlæg men nøjes som regel med at se om det har min interesse eller
jeg kan besvare det og jeg mistænker at noget lignende gælder for dig.
Ellers må du have alt for meget fritid. Lad os sige at det tager et
minut at læse et indlæg, det bliver 6 timer og 40 minutter. Dertil
kommer 30 svar af lad os sige 2 minutter altså endnu en time.
Jeg ved ikke med dig men for mig er det en hel arbejdsdag og langt
over hvad jeg har tid til.
Tid eller mangel på samme er i øvrigt også hvorfor jeg ikke kan påtage
mig at følge med i flere nyhedsgrupper men må prioritere dem der er
vigtigst for mig.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-02 23:25

Jens Peter Karlsen skrev:

>400 om dagen, det er alene hvad der kommer i
>microsoft.public.frontpage.client om dagen plus alle de andre grupper
>jeg følger med i. Men i virkeligheden læser jeg ikke hvert eneste
>indlæg

Så tæller det jo ikke.

> men nøjes som regel med at se om det har min interesse eller
>jeg kan besvare det og jeg mistænker at noget lignende gælder for dig.

Jeg læser næsten dem alle, men mere eller mindre grundigt.

>Ellers må du have alt for meget fritid.

Næ.

>Lad os sige at det tager et minut at læse et indlæg ...

Lad os sige at du ikke ved ret meget om hvor meget tid jeg bruger
til at læse.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-02 15:34

Du adskiller dig næppe ret meget fra gennemsnittet af hvor hurtigt man
læser og skriver så hvis du virkelig læser det antal du siger må det
tage en betragtelig tid, men lad os bare halvere det anslåede og sige
3,5 time.
Vi kan så sammenholde det med at en undersøgelse jeg læste (husker
desværre ikke hvor) der sagde at folk der regelmæssigt læste News
gennemsnitligt brugte lidt over en halv time om dagen.
I forhold til det tilhører du klart et mindretal (som jeg så også
tilhører med mine ca. 2 timer om dagen).
Så når du siger at topcitering hjælper dig argumenterer du ud fra en
mindretalsposition og så er vi tilbage ved "hvorfor tage mere hensyn
til mindretallet end til flertallet"?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-02 08:23

Jens Peter Karlsen skrev:

>Du adskiller dig næppe ret meget fra gennemsnittet af hvor hurtigt man
>læser og skriver

Du fremturer med at udtale dig om hvad jeg kan.

>så hvis du virkelig ...
>... og så er vi tilbage ved "hvorfor tage mere hensyn
>til mindretallet end til flertallet"?

Goddag mand, økseskaft.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-04-02 21:33

Tja, når man ikke længere kan argumentere ...

Fra : Deaster

Dato : 19-04-02 22:21

Jens Peter Karlsen wrote:
> Tja, når man ikke længere kan argumentere ...

Hvem snakker du til?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-04-02 23:56

Kniber lidt med læsefærdighederne? Fra det du ikke citerede:
On Fri, 19 Apr 2002 09:23:19 +0200, Bertel Lund Hansen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-04-02 01:03

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote Sun, 21 Apr 2002
00:56:29 +0200 :

>Kniber lidt med læsefærdighederne?

Ja, på dine artikler kniber det en del af forstå hvad du ønsker at
berige os med, du vælger tilsyndeladende ikke at ville citerer
korrekt, derfor vælger jeg at killfiltre dig.

ploink!

xfut: dk.admin.netikette

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-04-02 06:52

Jens Peter Karlsen skrev:

>Tja, når man ikke længere kan argumentere ...

Kalder du dine udtalelser om mine evner for argumenter?

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-04-02 00:03

Næh, jeg hentydede med bemærkningen udelukkende på det at begynde at
kalde folk for navne, hvilket er typisk for folk som ikke længere kan
argumentere.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-02 09:56

Jens Peter Karlsen skrev:

>Næh, jeg hentydede med bemærkningen udelukkende på det at begynde at
>kalde folk for navne, hvilket er typisk for folk som ikke længere kan
>argumentere.

Er det "mand" du har noget imod?

--
Bertel

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-02 08:27

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Ellers må du have alt for meget fritid. Lad os sige at det tager et
> minut at læse et indlæg,

Overvej et laesekursus.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-04-02 21:15

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev

> jeg har en temmelig dårlig hukommelse men kan sagtens følge
> med i en tråd med bundcitering selvom det i nogle tilfælde er et
> par dage siden jeg sidst læste indlæg

Jamen, det er da ikke dig der skal kunne følge med - det er alle os
andre.

Vi er alle dybt generet af at du ikke følger de simple regler der er på
området - og du ved det - og du er stædig.

Jeg forstår slet ikke din stædighed.

> Det citerede er til for dem som af en eller anden grund ikke har
> tilgang til begyndelsen af en tråd

Nej, det citerede er til for at danne overblik over præcis hvad der bliver
svaret på. Er det noget der er futtet fra en anden gruppe, kan man
sagtens finde trådens start i denne anden gruppe, men det er et helt
anden debat.

> (og folk med extremt dårlig hukommelse)

Ja, det er det også godt til - hvorfor så gøre det værre for de mennesker
der ikke husker så godt?

> [...]
> er citeret, så det en fordel at svaret er det første de ser og ikke citeringen.

Det er din konklution - andre har en anden opfattelse - og det er andre end
dig selv og din dovenskab du skal tage hensyn til - som andre steder i
samfundet

> vil jeg afslutte denne tråd her med mindre nogen skulle komme med
> noget væsentligt nyt.

Den bliver nok ikke afsluttet før du citerer efter de retningnlinier der er på
området - og som langt de fleste har valgt at følge fordi de er fornuftige, og
giver et væsentligt bedre overblik end at skulle læse svaret først - for bagefter
at skulle scrolle ned for at lede efter et spørgsmål der passer til svaret - det
er jo det der er situationen, kan du slet ikke se det?

Du laver så mange andre fornuftige ting på Usenet - hvorfor er du så så
standhaftig med hensyn til at citere på den måde du gør?

Emnet vedrørende din citatteknik er jo jævnligt til debat. Hvorfor smider du
ikke bare håndklædet i ringen og siger: "OK, så får de det som de vil have det,
det er jo faktisk nemmere at overskue".

> Desværre følger jeg ikke med i netikette gruppen så kan heller ikke
> fortsætte der.

Jamen, så går du jo glip af en masse
Fut: news:dk.admin.netikette - det er jo her det sner.

--
Allan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-02 16:09

Se inline.

On Wed, 17 Apr 2002 22:15:03 +0200, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

>Jamen, det er da ikke dig der skal kunne følge med - det er alle os
>andre.

Også jer andre ja og hvis jeg med min dårlige hukommelse ikke har
problemer burde i andre jo heller ikke have det.
Det er ren logik så jeg ved ikke hvorfor du ikke selv kom til den
konklusion fra starten.

>Vi er alle dybt generet af at du ikke følger de simple regler der er på
>området - og du ved det - og du er stædig.

Du mener at et meget lille mindretal er generet af det. Hvis ikke var
der nok lidt flere end de sædvanlige 5-6 stykker der jævnligt påpegede
det.

> [...]
>svaret på. Er det noget der er futtet fra en anden gruppe, kan man
>sagtens finde trådens start i denne anden gruppe, men det er et helt

Som du udmærket ved består langt de fleste indlæg af et spørgsmål og
følgelig også kun et svar så hvilket overblik er det lige du vil danne
dig? I nogle tilfælde hvor man som her svarer på mange ting er det dog
en fordel at svare inline

>Ja, det er det også godt til - hvorfor så gøre det værre for de mennesker
>der ikke husker så godt?

Som sagt før "hvorfor tage mere hensyn til mindretallet end til
flertallet"?

>Det er din konklution - andre har en anden opfattelse - og det er andre end
>dig selv og din dovenskab du skal tage hensyn til - som andre steder i
>samfundet

Da jeg alligevel skal skære i det citerede og derefter gå til toppen
og trykke enter to gange for at få en fri linie gå to linier op og
begynde at skrive kan jeg med større ret kalde dig for doven eftersom
du efter at have skåret i det citerede blot skal gå til bunden, trykke
enter en gang og begynde at skrive. Mindre arbejde for dig.

Fra : scn

Dato : 18-04-02 16:48

> Du mener at et meget lille mindretal er generet af det. Hvis ikke var
> der nok lidt flere end de sædvanlige 5-6 stykker der jævnligt påpegede
> det.

Nu er det 6-7 stykker.

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-04-02 16:53

> Du mener at et meget lille mindretal er generet af det. Hvis ikke
> var der nok lidt flere end de sædvanlige 5-6 stykker der jævnligt
> påpegede det.

Næh, stort set alle af slagsen har vel bemærket, du ignorerer det,
hvorfor det er spild af tid at nævne det. Nogle ser dig ikke, andre
springer blot hastigt videre.

> Som sagt før "hvorfor tage mere hensyn til mindretallet end til
> flertallet"?

Det kan der være mange gode grunde til. Men da du ikke har noget at
have dit flertal/mindretal i, er der ingen grund til at nævne sådanne.

XFUT dk.admin.netikette

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-04-02 16:57

On Thu, 18 Apr 2002 17:08:30 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

[klip] Et langt indlæg med topcitering.

Aha - du kan altså godt citere korrekt, hvis du vil.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-04-02 18:16

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> writes:

> Du mener at et meget lille mindretal er generet af det. Hvis
> ikke var der nok lidt flere end de sædvanlige 5-6 stykker
> der jævnligt påpegede det.

Det generer også mig.

Når der ikke er flere der påpeger det over for dig, skyldes det nok vi
har kunnet konstatere, at det ikke har haft nogen som helst effekt de
utallige gange folk allerede har sagt det til dig.

Hvis det der skal til er at folk reagerer hver gang du bundciterer, så
fint. For eftertiden vil jeg bede dig om at citere korrekt, hver gang
jeg ser et af dine bundciterede indlæg.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-02 23:48

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> writes:

> Det generer også mig.

Bare lige for at meddele at bundcitering ogsaa generer mig.

Jeg har faktisk sprunget en del af Jespers indlaeg over af denne grund.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 18-04-02 23:52

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Bare lige for at meddele at bundcitering ogsaa generer mig.
>
> Jeg har faktisk sprunget en del af Jespers indlaeg over af denne grund.

Den eneste rigtige måde at citere på er: svar under det du svar på...
Springer indlæg over hvor folk starter med deres svar...

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Brian Jensen

Dato : 19-04-02 07:01

On 19 Apr 2002 00:48:13 +0200, thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn

>Bare lige for at meddele at bundcitering ogsaa generer mig.

Me2

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Lars Månsson

Dato : 20-04-02 04:44

"Brian Jensen" news:96cvbukei0nfkje1bag1irjv77h2vpuc4c@dtext.news.tele.dk...
> On 19 Apr 2002 00:48:13 +0200, thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn

> Me2

osse mig

Hilsen
-Lars-

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-04-02 12:45

Andreas Falck skrev:

> Det generer også mig.

Jeg er også generet.

> Når der ikke er flere der påpeger det over for dig, skyldes det nok vi
> har kunnet konstatere, at det ikke har haft nogen som helst effekt de
> utallige gange folk allerede har sagt det til dig.

Tjah, jeg har ikke blandet mig, da Jens virkede ret stædig.
--
Fix Outlook Express:

Fra : Jakob M

Dato : 18-04-02 22:40

> Du mener at et meget lille mindretal er generet af det. Hvis ikke var
> der nok lidt flere end de sædvanlige 5-6 stykker der jævnligt påpegede
> det.

Det irriterer også mig.

Mvh
Jakob

Fra : Betin@

Dato : 19-04-02 08:33

jpkarlsen@mvps.org skrev...
> Du mener at et meget lille mindretal er generet af det. Hvis ikke var
> der nok lidt flere end de sædvanlige 5-6 stykker der jævnligt påpegede
> det.
Jamen så vil jeg da også tilslutte mig "mindretallet". Jeg må tilstå at
jeg er begyndt at springe de indlæg over hvor der topciteres da det
tager for lang tid at sætte sig ind i tråden.

> [...]
> du efter at have skåret i det citerede blot skal gå til bunden, trykke
> enter en gang og begynde at skrive. Mindre arbejde for dig.

Det er vel bare et spørgsmål om hvilken nyhedslæser man bruger, der er
jo ingen der siger at man skal bruge det mest besværlige, der findes jo
mange nyhedslæsere idag som man kan bruge.

Betin@

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-04-02 21:41

Hvor har du fundet en som automatisk lavede en tom linie i toppen?

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-04-02 09:41

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:

> Også jer andre ja og hvis jeg med min dårlige hukommelse ikke har
> problemer burde i andre jo heller ikke have det.

Det har ikke noget med dårlig hukommelse at gøre - kun bedre overblik
over de skrevne indlæg - og du kan jo godt, kan jeg se.

> Du mener at et meget lille mindretal er generet af det.

Nej, jeg har aldrig talt om et mindretal - kun om simple retningslinier som
de fleste sagtens kan finde ud af at følge - hvorfor bliver du ved med at
være så stædig?

> Som du udmærket ved består langt de fleste indlæg af et spørgsmål og
> følgelig også kun et svar

Jamen, hvorfor skal der være forskellige retningslinier adhængig at hvor
mange spørgsmål der er? Det bliver da slet ikke til at styre.

> så hvilket overblik er det lige du vil danne dig?

Det ulitmative overblik. Et spørgsmål indledt med > og et svar umiddelbart
under - det er kun det du skal efterleve - det kan da ikke være så svært

> I nogle tilfælde hvor man som her svarer på mange ting er det dog en
> fordel at svare inline

Jeg ser helst at du gør det hver gang. Jeg har set masser at indlæg fra dig
hvor du kommer med en længere smøre i toppen (svar), for bagefter at
skulle læse spørgsmålet længere nede - det er jo det der er ulogisk.

> kan jeg med større ret kalde dig for doven

Doven? Jeg gør dog noget for at danne overblik. Ja, det giver mig lidt mere
arbejde, men doven kan man vist ikke kalde mig.

Som du ser videre i tråden, så står du helt alene med din holdning til
citatteknik - hvorfor er du så stædig?

Fut: news:dk.admin.netikette

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-04-02 19:19

Mon, 15 Apr 2002 23:04:28 +0200, skrev Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org>:

>Du mener vel nemmere, som her hvor du allerede ved hvad du selv har
>skrevet og øjeblikkelig får øje på mit svar som det første.

Dine er ikke de værste, du kan da i det mindste finde ud af at
klippe i de fleste tilfælde.

Men et megalangt bundcitat er en pestilens, så man måske skal
scrolle to eller tre skærmbillede før man når til næste indlæg.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-02 06:41

Enig, man bør klippe fra hvad der ikke er nødvendigt for forståelsen
af et svar. Iblandt er der dog også nogen der går for langt og snipper
så meget at de lige så godt helt kunne lade være med at citere noget.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 17-04-02 08:34

> Enig, man bør klippe fra hvad der ikke er nødvendigt for forståelsen
> af et svar.

Man bør endvidere skrive under det citerede.
Læs evt. mere på:

Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-02 15:20

Man bør også lige have læst lidt i en lang tråd før man tramper i det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-04-02 16:58

Jens Peter Karlsen skrev:

>Man bør også lige have læst lidt i en lang tråd før man tramper i det.

Og man bør have læst meget i mange lange tråde før man tramper i
det.

--
Bertel

Fra : Jesper Harder

Dato : 18-04-02 18:02

> [...]

> Du mener at et meget lille mindretal er generet af det. Hvis ikke var
> der nok lidt flere end de sædvanlige 5-6 stykker der jævnligt påpegede

Det generer også mig.

Når der ikke er flere som påpeger det, er det nok fordi vi har kunnet
konstatere, at det ikke har haft nogen effekt de utallige gange folk
allerede har sagt det til dig.

Hvis det der skal til er at folk reagerer hver gang du bundciterer, så
fint. For eftertiden vil jeg bede dig om at citere korrekt, hver gang
jeg ser et af dine bundciterede indlæg.

Jeg har sat opfølgning til dk.admin.netikette.

Fra : Carl Drud

Dato : 20-04-02 10:00

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote:

> Fordi jeg som sagt vælger at tage mere hensyn til flertallet.

Hvilket flertal? At nogen ikke påtaler det, betyder
nødvendigvis ikke at de bifalder det.

--
Carl

Fra : Madsen

Dato : 14-04-02 23:55

SonofonoS skrev:

> Hvae' ham knud? Er han gruppeformand???
>
> Citat begynd:
> Når du svarer på et indlæg vil du så ikke godt citere efter
> [...]

Hvad er der galt med det? Citatteknik er ikke noget du gider at
sætte dig ind i, eller? Hvorfor så ikke forsøge at ændre
retningslinierne i stedet for at brokke dig over dem her?

Xfut: news:dk.admin.netikette
Hvad Xfut betyder kan du læse på følgende link, (hvis du gider).
http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut

Madsen.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 15-04-02 00:02

"SonofonoS" <henrik-lene@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Citat slut.
>
> Har han sat autosvar på alle indlæg med forkert citat-teknik?!?!?
> Jeg vil gerne ha' hans outlook-script...

Det er da prisværdigt at der er nogen der vil vejlede nye brugere om hvordan
man bør benytte denne gruppe hensigtsmæssigt.
Jeg synes hellere du skulle læse og følge netiketten end at harmes over, at
du bliver bedt om det.

Vh
Peter

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-04-02 00:27

Mon, 15 Apr 2002 00:24:40 +0200, "SonofonoS"
<henrik-lene@stofanet.dk> wrote:

>Hvae' ham knud?

En venlig og hjælpsom mand på news:dk.*

>Er han gruppeformand???

Det hedder "moderator". Nej, det er han ikke, sådan én har vi ikke i
denne her gruppe.

>Har han sat autosvar på alle indlæg med forkert citat-teknik?!?!?

Det véd jeg ikke, spørg ham selv! Jeg plejer straks at skøjte videre,
når jeg ser et indlæg med bundcitat. Hvis jeg bemærker navn og
fremturen, aktiverer jeg for nemheds skyld et filter.

>Jeg vil gerne ha' hans outlook-script...

Hvad er det for en ting?

Må jeg snuppe dem her
>!?!?
til senere brug? Så har jeg jo til et stykke tid.

hilsen pl

Fra : Carl Drud

Dato : 18-04-02 17:28

> [...]

> for doven eftersom du efter at have skåret i det citerede blot
> skal gå til bunden, trykke enter en gang og begynde at skrive.

Og for dig selv. Du hævder selv du skal "pløje" dig igennem en
ikke uanseelig mængde beskeder, samt lave besvarelser til en
del af dem. Hvorfor så ikke gøre arbejdet lettere for dig selv,
som du jo selv indrømmer det at svare under det citerede er.

--
Carl

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-04-02 21:39

Fordi jeg som sagt vælger at tage mere hensyn til flertallet.