MS Windows
briani 27239
XP Pro og typisk anvendelse?
Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 14-04-02 22:42

I win95 kunne man angive hvilken funktion ens computer typisk skulle
udfylde: Desktop, netværksserver m.m.

Jeg kan ikke finde denne indstilling i XP Pro. Er den der, og i givet fald
hvor?

M.v.h.
--
Mads Holmer-Jensen
m.holmer-jensen@stofanet.dk

Fra : Madsen

Dato : 14-04-02 23:59

Mads Holmer-Jensen skrev:

> I win95 kunne man angive hvilken funktion ens computer typisk
> skulle udfylde: Desktop, netværksserver m.m.
>
> Jeg kan ikke finde denne indstilling i XP Pro. Er den der, og i
> givet fald hvor?

Nej, den indstilling findes ikke i WinXP. Ikke umiddelbart i hvert
tilfælde. Dog er der en indstilling i registreringsdatabasen som gør
nogenlunde det samme som funktionen i Win9X.
Værdien hedder 'LargeSystemCache' og befinder sig i følgende nøgle:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\
Memory Management].

Læs mere her:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2034&SegmentID=5793

Madsen.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 15-04-02 07:19

> [...]
> Værdien hedder 'LargeSystemCache' og befinder sig i følgende nøgle:
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\

Perfekt, tak skal du have.

M.v.h.