shine op af campingvogn
Fra : henole

Dato : 14-04-02 22:06

til fishonastick
du har vist fået dig lidt af et problem,alt det du remser op,fortæller
vist,at det er en værre gammel spand du er blevet belemret med,som ikke
er til at se hverken hoved eller
hale på,uden at det vil koste en mindre bondegård, hæld lidt bensin på
og fut den af.
køb den blå avis og se efter en anden vogn,alt afhængig af hvor mange
personer,så kan du nok finde en deri til en rimelig pris, de lidt mindre
vogne RC f.eks. starter jo ved 12-15 tusinde,og ellers se på teltvogn
,CAMPLET eller Combi Camp.
mvh
ho

http://www.kandu.dk/

Fra : sten basbøll

Dato : 15-04-02 02:06

"henole" <henole.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> til fishonastick

det kan ikke kaldes en lysseslukker - vel

For den der har viljen til sejer - er intet umuligt

Men - det var et meget dårligt råd.

Min far, der var ivrig campist, blev på en af deres korte ture engang i
50érne så rasende på sin gamle DKW motorcykel, at han, da den efter flere
dages renovering igen brød sammen på et øde vejstrækning, slæbte den, med
bagage, ind på marken, og satte en tændstik til.
Mor, der var med på bagsædet, må ha overværet fra vejkanten, men ville ikke
snakke om det bagefter.

Der var desværre alligevel en bondemand i nærheden - som troede at der var
sket en ulykke og tilkaldte hjælp - sikkert Zonen, og politi, som her var
sognefogden, men herved blev min far, udover til grin, også alvorligt
uvenner med den til sidst ankomne, ældre, noget overvægtige sognefoged, hvis
søndag-eftermiddagslur var blevet ødelagt med en stresset 5 kilometer
cykel.tur
Han blev derfor, og på grund af sin nu yderligere ophidsede tilstand,
gående foran sognefogdens cykel, taget med til nøjere forklaring og afkøling
i sognegården..

Sagen blev altså set på med meget lille forståelse, og "pyromanen" (blev
øgenavnet i en periode) var allerede nu ved at fortryde.

Det endte med en bøde for forstyrrelse at offentlig orden, betaling for
unødig udrykning af brand og ambulancekøretøjer ( på egnen hvor alle kender
hinanden, ikke og målet blev fuldt, da man efterfølgende sendte en
regning for borttransport og opbevaring af DKW resterne indtil afhentning..

Mærkeligt nok beundrede mange ham for hans udbrud, og vi unger steg nærmet i
agtelse hos kamerarterne. Historien blev dog aldrig diskuteret i familien
når han var tilstede. Hans lapper var på størrelse med stegepander, og
lige så hårde.

Fortsæt endelig renoveringen, og berig os med erfaringer. Man bliver kun
klogere ved at gå igang. Tilfredsheden når noget lykkes stiger med
anstrængelserne o g arbejdet er jo en glæde i sig selv...... Ikke ....

Mon henole har haft en DKW ?

Fra : sten basbøll

Dato : 15-04-02 07:28

"sten basbøll" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse

> "henole" <henole.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Mistanke om forsøg på forsikringssvindel ? Nej. der var jo kun lovpligtig
forsikring, så det ku hurtig afkræftes. .......

Fra : Christa Andersen

Dato : 15-04-02 11:16

Ja det må da siges at være noget af "en hurtig løsning", det må da være en
joke!

Men se så lige Kim Larsens resultater fra "tråden" 11.04.!!
Det kalder jeg entusiasme!
Flot klaret Kim.

Du skal passe på med "autobatteriet", det afgiver giftige dampe.
Du kan i stedet bruge en batterioplader. (billig men effektiv løsning).
Send evt. en mail for at høre nærmere.

Vinduerne kan du polere med et Autopolish middel, for at få fjernet gamle
skader. Du kan også bruge noget der hedder SK2000 Polish, som købes hos
Camp.forhdl. (Lidt dyrt men godt).

Så vidt jeg ved, skal man passe på med brug af klor i vandsystemet. Det må
der være andre erfarne campister, der kan fortælle mere om.

Nu glæder jeg mig til at høre videre om dit flotte projekt.
Ved du hvor gammel vognen er?

Vi er selv i gang med at shine en "ældre model" op.
Den var dog i ret fin stand fra begyndelsen.
Vi har lavet en lille side, hvor vi søger enkelte reservedele specielt fra
Tyskland, der er vores vogns oprindelsesland.
Der er også et billede af vognen.
I må gerne se den
http://home.worldonline.dk/~chan/camping/eriba.htm

Man kan, hvad man vi!
Hilsen Christa

Fra : Jan Boegh

Dato : 16-04-02 17:48

"Christa Andersen" <christa.a@mail.dk> wrote in message

> Du skal passe på med "autobatteriet", det afgiver giftige dampe.

Hvilke? Jeg troede at det var forholdsvis almindeligt at benytte
sådan et i kombination med en lader.

> Så vidt jeg ved, skal man passe på med brug af klor i vandsystemet.
Det må
> der være andre erfarne campister, der kan fortælle mere om.

Hvis ikke det lugter af klor er der næppe noget problem. Vi kører en
gang klorin (hvilket ikke er helt det samme som klor, men som oftest
det folk mener med 'klor') igennem vores vandsystem en gang om året.

mvh
Jan

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-04-02 18:57

"Jan Boegh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse
> "Christa Andersen" <christa.a@mail.dk> wrote in message

> Hvilke? Jeg troede at det var forholdsvis almindeligt at benytte
> sådan et i kombination med en lader.

Nej, hvis du vil have en akkululater (batteri) skal det være et af de
der specielle "marina"-batterier, der er konstrueret således at
dampene ikke slipper ud af dem. De er vist nok en lille smule dyrere,
men stærkt at anbefale, idet dampene fra et almindeligt autobatteri,
ud over at være giftige, også kan være ætsende (har jeg ladet mig
bilde ind!!).

> Hvis ikke det lugter af klor er der næppe noget problem. Vi kører en
> gang klorin (hvilket ikke er helt det samme som klor, men som oftest
> det folk mener med 'klor') igennem vores vandsystem en gang om året.

Og skyller flere gange bagefter med almindeligt rent vand, ikke sandt!
Det der med efterskylningen glemte jeg det ene år, da jeg havde brugt
klorin om efteråret, - næsten hele den følgende sæson havde vandet en
lille bitte klorin-"tanke", og det var faktisk først tilsidst på
sæsonen at det var helt væk.

Bruges klorin, så sørg for at få skyllet efter med rigeligt af rent
vand samme dag!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : edob

Dato : 16-04-02 20:12

En blyakkumulator under opladning afgiver store mængder brint som er
særdeles eksplosionsfarlig. Derfor skal der anvendes den lukkede type
"marine akkumulator" hvor man fører dampene ud gennem slange til det fri.

hilsen Frank.

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-04-02 21:07

"edob" <frankhan@private.dk> skrev i en meddelelse

> En blyakkumulator under opladning afgiver store mængder
> brint som er særdeles eksplosionsfarlig. Derfor skal der
> anvendes den lukkede type "marine akkumulator" hvor
> man fører dampene ud gennem slange til det fri.

hihi, - det var noget i den stil jeg prøvede at få sagt, men det blev
vist mest til bvadddrrr

Men jeg er også blevet bildt ind, at der kan komme noget ætsende
"damp" af en art ud af det!

Fra : edob

Dato : 17-04-02 08:27

Hej ng.

Der kommer også lidt svovlsyredampe ud af en blåakkumulator og de er ganske
rigtig ætsende og angriber forskellige metaloverflader.

V.h. Frank.

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-04-02 09:55

"edob" <frankhan@private.dk> wrote in message
> En blyakkumulator under opladning afgiver store mængder brint som er
> særdeles eksplosionsfarlig.

Er det ikke kun ved meget kraftig ladning. Så vidt jeg kan se af 'kemien' i
forb. med opladning af en akk. bliver der under normale omstændigheder ikke
afgivet brint.

vh
Jan

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-04-02 09:53

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message

> [...]
> men stærkt at anbefale, idet dampene fra et almindeligt autobatteri,
> ud over at være giftige, også kan være ætsende (har jeg ladet mig

Og jeg som troede at et 'almindeligt autobatteri' i dag altid var af den
vedligeholdelsesfri (læs lukkede) type. Det er mindst 10 år siden jeg har
set andet i nogen af vores biler, og mekanicus har aldrig spurgt om jeg
skulle have noget specielt i forb, med skift af batterier. Der kan man
bare se.

> Og skyller flere gange bagefter med almindeligt rent vand, ikke sandt!

Jo - og det anså jeg for så selvfølgeligt, at det ikke var værd at nævne.
Ligesom mit tøj også bliver skyllet efter vask med sæbe osv.

vh
Jan