snart slut med at sende e-mail til mobilte~
Fra : Lars Christensen

Dato : 14-04-02 20:31

Ja så sker det endelig - TDC Mobil lukker og slukker for e-mail til
mobilen
http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=?U1=20586

Gad vide om Sonofon, Orange og Telia følger efter eller hvad der sker

Lars C

Fra : Deaster

Dato : 14-04-02 21:32

Lars Christensen wrote:
> [...]
> http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=?U1=20586
>
> Gad vide om Sonofon, Orange og Telia følger efter eller hvad der sker

Hmm, ja og gad vide hvad Telmore har tænkt sig at gøre. Det må man hellere
ringe og spørge om på mandag, for ellers bliver man jo nødt til at skifte
teleselskab.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Fischer

Dato : 15-04-02 05:54

> Hmm, ja og gad vide hvad Telmore har tænkt sig at gøre. Det må man hellere
> ringe og spørge om på mandag, for ellers bliver man jo nødt til at skifte
> teleselskab.

Giver du besked her om hvad de siger?

*Fischer

Fra : Deaster

Dato : 15-04-02 10:39

Fischer wrote:

> Giver du besked her om hvad de siger?
>
> *Fischer

Jep, har netop mailet til dem. Det er nemlig en af de ting som jeg under
ingen omstændigheder kan undvære.

Fra : Deaster

Dato : 15-04-02 12:32

Deaster wrote:

> Jep, har netop mailet til dem. Det er nemlig en af de ting som jeg
> under ingen omstændigheder kan undvære.

Og jeg har lige fået et virkelig "opmuntrende" svar:

Hej Jesper

Vi kan desværre ikke gøre noget ved det, da det er noget TDC tager væk.

Med venlig hilsen

TELMORE Support

Såå er der nogen som kender et teleselskab hvor sms servicen ikke bliver
revet ned, hvad med Orange eller Telia har de meldt noget ud?

Fra : Fischer

Dato : 15-04-02 13:12

> Og jeg har lige fået et virkelig "opmuntrende" svar:
> Hej Jesper
> Vi kan desværre ikke gøre noget ved det, da det er noget TDC tager væk.
> Med venlig hilsen

Uanset hvad der sker, så har Telmore vist for vane at tørre det hele af på
TDC.
I stedet for at love noget som helst, skulle de vist bare skrive:
"Vi sælger den service som TDC gider tilbyde os."

> Såå er der nogen som kender et teleselskab hvor sms servicen ikke
> bliver revet ned, hvad med Orange eller Telia har de meldt noget ud?

De følger nok efter.
Når endelig mobilselskaberne tilbyder en god (gratis) service, så skal de
nok få den aflyst for at vride nogle ekstra dråber ud af SMS-pengemaskinen!

*Fischer

Fra : Deaster

Dato : 15-04-02 16:24

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> I stedet for at love noget som helst, skulle de vist bare skrive:
> "Vi sælger den service som TDC gider tilbyde os."

Jaa, sådan føler jeg det også lidt. Så sæt dog for f***** selv en sms
gateway op, jeg tror virkelig det er noget som kan tiltrække kunder.
Jeg SKAL ihvertfald have fundet en udbyder som ikke lukker af for email som
sms.

> De følger nok efter.
> Når endelig mobilselskaberne tilbyder en god (gratis) service, så skal de
> nok få den aflyst for at vride nogle ekstra dråber ud af
SMS-pengemaskinen!

Det godt nok irriterende hvis alle selskaber lukker af.

Fra : Henning Petersen

Dato : 16-04-02 00:34

On Mon, 15 Apr 2002 17:23:45 +0200, "Deaster" <frankatcia@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> gateway op, jeg tror virkelig det er noget som kan tiltrække kunder.
> Jeg SKAL ihvertfald have fundet en udbyder som ikke lukker af for email som

Hvorfor ikke selv sætte en GSM-telefon til at sende sms'er til dig når
der er post?

Det har jeg i støbeskeen her i firmaet, til
server/alarm/aftale-kalender/m.v.

> Det godt nok irriterende hvis alle selskaber lukker af.

Jeps, men jeg synes nu ikke det har virket bare nogenlunde de seneste
par år, så det er lang tid siden jeg droppede email->sms - man vidste
jo alligevel ikke om de nåede frem

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Deaster

Dato : 16-04-02 07:51

Henning Petersen wrote:

> Hvorfor ikke selv sætte en GSM-telefon til at sende sms'er til dig når
> der er post?

Hvorn det?

> Det har jeg i støbeskeen her i firmaet, til
> server/alarm/aftale-kalender/m.v.

Hmm, lyder interessant.

> Jeps, men jeg synes nu ikke det har virket bare nogenlunde de seneste
> par år, så det er lang tid siden jeg droppede email->sms - man vidste
> jo alligevel ikke om de nåede frem

Da jeg havde Mobilix virkede det perfekt, de kom inden for 2-3 minutter. Dem
skal jeg lige have fat i igen, for at høre om de også lukker af for den
service.

Fra : Fischer

Dato : 16-04-02 09:31

> Hvorfor ikke selv sætte en GSM-telefon til at sende sms'er til dig når
> der er post?

Det kan man jo godt hvis man f.eks. er et firma med egen exchange server.
Men det jeg som privatperson gerne vil, er at have mine E-mail alerts sendt
(pushed) i stedet for selv hele tiden at skulle checke for mail (pull).

Jeg bruger det også hjemme aften / weekend, hvor jeg ikke nødvendigvis
ønsker at have min PC tændt og stå og ringe op og checke mails.
Ved hjælp af SMS alert kan jeg hurtigt se hvem der er mail fra og om det er
noget man gider starte PC'en op for.
Pt. bruger jeg hjemme SMSNU op mod en Orange Mayday, og det har fungerer
fint det sidste lange stykke tid.
Når jeg er 'på vejen' bruger jeg Telmore, men der skal jeg jo nok til at
kigge efter alternativer.

> Det har jeg i støbeskeen her i firmaet, til
> server/alarm/aftale-kalender/m.v.

Hvilket set-up (telefon og software) har du tænkt dig at bruge?

*Fischer

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-04-02 10:32

"Fischer" <express@get2net.dk> writes:

>Pt. bruger jeg hjemme SMSNU op mod en Orange Mayday, og det har fungerer
>fint det sidste lange stykke tid.
>Når jeg er 'på vejen' bruger jeg Telmore, men der skal jeg jo nok til at
>kigge efter alternativer.

SMSNU fungerer også fint med Telmore og det burde det i princippet også
gøre efter lukning af TDC's mail-SMS gateway, da der typisk sendes via
www.besked.dk, som ikke benytter mail->SMS gateway.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Fischer

Dato : 16-04-02 13:18

> SMSNU fungerer også fint med Telmore.

Ikke hos mig.
Den kan åbenbart ikke finde ud af at jeg er flyttet fra Sjoflofon til
TellMeNoMore.

*Fischer

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 16-04-02 15:07

Den Tue, 16 Apr 2002 14:17:58 +0200, skrev "Fischer" <express@get2net.dk> :

>Ikke hos mig.
>Den kan åbenbart ikke finde ud af at jeg er flyttet fra Sjoflofon til
>TellMeNoMore.

Send mig dit nummer, så kan jeg prøve at finde ud af, hvad der sker.

Med venlig hilsen
Jørgen Thomsen

jth.net: http://jth.net/
http://dns.jth.net/ Godk. DNS servere m. dyn. IP samt salg af domæner
http://SMSnu.dk/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Fischer

Dato : 17-04-02 05:49

> Send mig dit nummer, så kan jeg prøve at finde ud af, hvad der sker.

Tak for tilbuddet.
Men selv om SMSNU lige nu ofte fungerer fint, så er en sådan gratis,
uafhængig service ikke noget jeg tør satse på i fremtiden.
Det ender altid med at de dør, kommer til at koste penge, bliver fyldt med
reklamer el. lign.

Jeg afventer og ser hvad der sker.
Selv om der er mangler i TDC's 'Mail og Kalender', så tegner den godt, og er
brugbar de dage jeg er på landevejen.

*Fischer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-04-02 06:04

"Jørgen Thomsen" <un@s.jth.net> skrev i en meddelelse
> [...]
<express@get2net.dk> :

> Send mig dit nummer, så kan jeg prøve at finde ud af, hvad der sker.

Arbejder du et sted hvor man "kan finde ud af noget"? Hvis "ja", kunne
jeg da godt tænke mig at få at vide hvorfor min Telmore ikke vil modtage
SMS afsendt fra udenlandske mobiler og udenlandske SMS-tjenester?

Der er tale om en NMT (30xxxxxx) der er blevet porteret til Telmore efter
NMT-nettets lukning den 28.02.2002. Dog modtager jeg uden problemer
SMS/e-mails ved hjælp af 30xxxxxx@smsnu.dk.

Claus

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 17-04-02 13:32

Den Wed, 17 Apr 2002 07:04:21 +0200, skrev "Claus E Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> :
>Arbejder du et sted hvor man "kan finde ud af noget"? Hvis "ja", kunne
>jeg da godt tænke mig at få at vide hvorfor min Telmore ikke vil modtage
>SMS afsendt fra udenlandske mobiler og udenlandske SMS-tjenester?

Nej, desværre ikke. Jeg driver blot SMSnu.dk.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-04-02 15:04

> Den Wed, 17 Apr 2002 07:04:21 +0200, skrev "Claus E Beyer"
> <cebeyer@hotmail.com> :
>
> Nej, desværre ikke. Jeg driver blot SMSnu.dk.
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Thomsen

Så vil jeg da bere lige sige tak for en god tjeneste, man kan bruge når
xxxxxx@sms.tdm.dk ikke virker.

Claus

Fra : Henning Petersen

Dato : 18-04-02 09:35

On Tue, 16 Apr 2002 10:30:42 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

> Jeg bruger det også hjemme aften / weekend, hvor jeg ikke nødvendigvis
> ønsker at have min PC tændt og stå og ringe op og checke mails.

Det er selvfølgelig en lille hindring til at gøre det selv. Ja.

> Ved hjælp af SMS alert kan jeg hurtigt se hvem der er mail fra og om det er
> noget man gider starte PC'en op for.

Har tidligere brugt det selv, men TDC's sms-gateway kørte alt for
langsomt til at det var noget der kunne bruges.

> Pt. bruger jeg hjemme SMSNU op mod en Orange Mayday, og det har fungerer
> fint det sidste lange stykke tid.

Og det virker faktisk også til TDC - tak for hintet.

> Når jeg er 'på vejen' bruger jeg Telmore, men der skal jeg jo nok til at
> kigge efter alternativer.

Umiddelbart burde det egentlig virke, da det virker til TDC.

> Hvilket set-up (telefon og software) har du tænkt dig at bruge?

Hardwaren har jeg ikke besluttet endnu.

Softwaren bliver et eller anden open source system, som jeg retter
til. Evt noget jeg skriver selv.

Fra : Nick Christensen

Dato : 15-04-02 19:45

> Såå er der nogen som kender et teleselskab hvor sms servicen ikke bliver
> revet ned, hvad med Orange eller Telia har de meldt noget ud?

Svjv er der ingen ændringer hos Orange.

Fra : Fischer

Dato : 15-04-02 05:54

> Ja så sker det endelig - TDC Mobil lukker og slukker for e-mail
> til mobilen
> http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=?U1=20586

PIS-LORT!

Det er en af de få virkelig gode ekstra-ting man fik med i sit abonnement.
Og TDC slynger om sig med dårlige undskyldninger. Disse 2 sætninger står
lige efter hinanden:

"Fx kan du fra 1. maj 2002 ikke længere sende e-mails til adressen
[mobilnummer]@sms.tdm.dk."
"Årsagen er, at der nu er omkostninger forbundet med at levere SMS'erne til
fx Sonofon og Orange."

Hvordan kan TDC have omkostninger til Sonofon og Orange ved at sende fra sin
egen mail-server @sms.tdm.dk ud som SMS på eget mobilnet?
Sådan noget fis!

På samme side står:
"..... og du kan stadig modtage e-mails på mobiltelefonen som SMS'er."

Dette er dog vist en overdrivelse. Så vidt jeg kan se, kan man kun checke
mails via 'Mail og Kalender' hvor det foregår via Wap. Altså hvor man selv
skal gå ind og checke.

Hele fidusen med E-mail -> SMS er jo netop at man ikke hele tiden skal
checke sin mail, men får besked når der kommer noget.

*Fischer

Fra : David Holm

Dato : 15-04-02 09:52

> Hvordan kan TDC have omkostninger til Sonofon og Orange ved at sende fra
sin
> egen mail-server @sms.tdm.dk ud som SMS på eget mobilnet?
> Sådan noget fis!
Jeg tror omkostningerne kommer i forbindelse med nummerportering... Eks.
skiftede jeg fra telmore til sonofon for at få en billig telefon, men jeg
skal stadig bruge xxxxxxxx@sms.tdm.dk som email, xxxxxxxx@note.sonofon.dk
virker ikke. Jeg har haft ringet til Sonofons kunde"service" og de fattede
ikke et ord af hvad jeg mente og fastholdt at jeg blot skulle videresende
til xxxxxxxx@note.sonofon.dk

mvh

David

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-04-02 18:44

> [...]
> mails via 'Mail og Kalender' hvor det foregår via Wap. Altså hvor man selv

Det virker også at tjekke via SMS. Man sender "BES" til nr. 842 og der
kommer en oversigt over hvilke mails der er til én. Derefter kan man ved atter
at sende en SMS til 842 med BES nrN som tekst og få selve mail nr. N at se.

Desværre har 'Mail og Kalender' sådan en lang og dum adresse, der ikke er til
at huske når man sidder på en internetcafé e.l.

http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=XLwSM8x41gSlukj-6mMAkEX5(wKj2pwBQ)?U1=200

Er der nogen der véd hvordan man kommer nemmere ind i 'Mail og Kalender'
hos TDC-Mobil end med ovenstående lange link ?

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-04-02 19:00

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at sende en SMS til 842 med BES nrN som tekst og få selve mail nr. N at se.

Fik jeg skrevet det helt korrekt ? - Her er TDM's egen tekst som jeg fik sendt efter
tilmelding:

HENT E-MAILS VIA SMS PÅ MOBILEN:
-------------------
Du kan også hente dine e-mails med mobiltelefonen. Send nøgleordet "BESKEDER"
(eller bare "BES") som SMS til nr. 842. Så får du en oversigt over de mails du har
modtaget.

Hent én af beskederne ved at sende nøgleordet "BESKEDER nr" (eller "BES nr2) til
nr. 842. Fx BESKEDER 2 for at hente hele e-mail nr. 2.
-------------------

Men husk, man skal tilmelde sig 'Mail og Kalender' via TDM's hjemmeside før at man
kan benytte tjenesten.

Claus

Claus

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-04-02 22:40

Hej

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote:

(...)
>Men husk, man skal tilmelde sig 'Mail og Kalender' via TDM's hjemmeside før at man
>kan benytte tjenesten.

Ja - og betale SMS pris for hver gang! - den løsning der ellers har
fungerer siden GSM blev indført her til lands, og ifølge TDM's
abonnementsbetingelser er en del af abonnementet, har jo hidtil været
gratis.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-04-02 06:06

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fungerer siden GSM blev indført her til lands, og ifølge TDM's
> abonnementsbetingelser er en del af abonnementet, har jo hidtil været

Nu er jeg så heldig at have en Telmore, og ved Telmore er sms'erne jo
så billige (25 øre/styk), at man ikke regner det for noget - man taster
bare løs og sender.

Hos "Stjæle Danmark" får man ikke noget foræret. Der skal betales ved
kasse ét HVERGANG. Det groveste eksempel jeg kender er
viderestillingsfaciliteten på fastnettet: Først betaler du abonnementsafgift for
at have den, dernæst betaler du 25 øre i afgift hvergang du aktiverer eller
deaktiverer den, og til allersidst betaler du også samtaleafgift for den
viderestillede samtale.

"Nummeret er optaget, tast 5 det koster en krone og tyve".

"Læg en besked, det koster en krone og tyve".

Det ville selvfølgelig være rimeligt nok at skulle betale hver gang "man gør
noget", hvis vi ikke betalte abonnementsafgift, men vi betaler jo også en
(høj) kvartalsafgift.

(Undskyld hvis det blev OT, der gik vist for meget "fastnet" i dette indlæg)

Claus

Fra : Fischer

Dato : 16-04-02 08:58

> Desværre har 'Mail og Kalender' sådan en lang og dum adresse, der ikke er
til
> at huske når man sidder på en internetcafé e.l.

Det letteste er nok at gå ind på www.tdm.dk og bruge linket i nederste
venstre hjørne.

*Fischer

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 15-04-02 08:47

"Lars Christensen" <lars@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=?U1=20586
>
> Gad vide om Sonofon, Orange og Telia følger efter eller hvad der sker

Det ser ud til at Sonofon er fulgt med nu. Jeg kan se her på mailserveren at
alt bliver afvist fra dem nu.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-04-02 14:13

> Ja så sker det endelig [klip]

"Endelig"??

Det lyder som om det er noget du har ventet på....

--
Michael

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-04-02 18:43

"Michael Kjærsgård" <webmaster@post10.zzn.com>
skrev i en meddelelse news:3CBAD1EC.D8BCD26C@post10.zzn.com...

> "Endelig"??
>
> Det lyder som om det er noget du har ventet på....

Man har hørt rygter om i efterhånden nogle år at det er en tjeneste der ville
forsvinde, fordi den var gratis og at teleselskaberne ikke tjener på den.

Vi burde alle opsige vore abonnenter hos TDM og portere vore numre over
i dé(t) selskab(er) som fortsætter med e-mail -> SMS-tjenesten.

Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-02 00:20

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in

> Vi burde alle opsige vore abonnenter hos TDM og portere vore
> numre over i dé(t) selskab(er) som fortsætter med e-mail ->
> SMS-tjenesten.

yada yada yada - hvorfor skulle vi dog skifte for en detalje der ikke
betyder en skid ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-04-02 06:26

"Henrik Stidsen" <s-p-a-m@spammer.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in

> yada yada yada - hvorfor skulle vi dog skifte for en detalje der ikke
> betyder en skid ?

Det bliver der nok set lidt forskelligt på i denne gruppe.

Claus

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-04-02 08:40

Henrik Stidsen <s-p-a-m@spammer.dk> writes:

>yada yada yada - hvorfor skulle vi dog skifte for en detalje der ikke
>betyder en skid ?

Fordi faciliteten er uden betydning for dig, er det jo ikke
nødvendigvis tilfældet for andre.

Vi er mange, der har stor glæde af muligheden ikke nødvendigvis
blot til videresendelse af email men også til andre ting.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-04-02 19:01

Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx> wrote in

> Fordi faciliteten er uden betydning for dig, er det jo ikke
> nødvendigvis tilfældet for andre.

nope, men det er jo det der lægges op til (vi burde *alle* skifte)

> Vi er mange, der har stor glæde af muligheden ikke nødvendigvis
> blot til videresendelse af email men også til andre ting.

det er jeg helt med på, jeg synes bare det var lidt overdrevet at
skrive "vi burde alle", dem der har brug for det burde, vi andre kan
vel få lov at lade være ikke ? ;)

Fra : HellFish

Dato : 23-04-02 19:30

> [...]
> http://www.tdm.dk/my/servlet/my;jsessionid=?U1=20586
>
> Gad vide om Sonofon, Orange og Telia følger efter eller hvad der sker

Jeg kan oplyse at iflg. Orange har de ingen planer om at stoppe denne
service

------
HellFish