PC bæres mellem to netværk
Fra : Peter Weis

Dato : 14-04-02 20:31

Jeg har et problem med opsætning af min WIN2k maskine, efter at vi på
arbejde er gået over til at køre microsoft netværk på firmaets domæne.
Når jeg kommer hjem og tilslutter den mit hjemmenetværk, der er
organiseret som en workgroup under microsoft netværk, så kan jeg ikke
længere få hul til printer og filserver.
Hvad kan jeg gøre ved det?

mvh
Peter

Fra : Steffen Møller Peder~

Dato : 16-04-02 12:23

Hej Peter

Jeg har et forslag til dit problem. Du kan oprette en "bruger" mere på din
computer som har en anden netværksopsætning. Så kan du evt. kalde brugerne
"hjem" og "Arbejde"(login).

Steffen
Hjælp til netværket - www.s-p.dk

Fra : Ole & Christina

Dato : 15-04-02 15:03

> [...]
> organiseret som en workgroup under microsoft netværk, så kan jeg ikke
> længere få hul til printer og filserver.

Du opretter to profiler under Win2k -en til arbejde, og en til hjemme?

--
Ole S

Fra : Peter Weis

Dato : 16-04-02 17:01

Ole & Christina wrote:
> "Peter Weis" <peterweis@iname.com> skrev i en meddelelse

> Du opretter to profiler under Win2k -en til arbejde, og en til
hjemme?

Det virkede ikke - tværtimod. Da jeg tilbage på arbejde, kunne jeg
overhovedet ikke komme i kontakt med domænet, og vores sysadm måtte,
noget surt, reinstallere min netværksopkobling.
NetværksID, hvor oplysningerne om domæne og workgroup findes, ligger
da også i Properties under "Min Computer" og går forud for brugerID.
Vores sysadm mener slet ikke det kan lade sig gøre at skifte mellem to
netværk. Surt.

mvh
Peter

Fra : wheeeeeeee

Dato : 15-04-02 23:42

> [...]
> organiseret som en workgroup under microsoft netværk, så kan jeg ikke
> længere få hul til printer og filserver.

Jeg har fået fortalt, at med WinXP Pro, så vil Windows selv finde ud af at
du er skiftet netværk, og automatisk skifte netværksindstillinger. Men det
kræver selvfølgelig et skift af styresystem.