Camping i Tjekkiet?
Fra : Glavind

Dato : 14-04-02 19:03

Hej Gruppe.
Vi (2 voksne + 2 små hunde) har i flere år camperet i Ungarn og nu er det
tid til at prøve noget andet og tænker på Tjekkiet i nærheden af Prag. Er
der nogle forholdsregler man skal tage i Tjekkiet? Har I ellers nogle gode
ideer, campingplads, veje ect. ect.
M.v.h.
Glavind

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 15-04-02 06:56

Hej

Vi er kommet en del gange på en campingplads der ligegr vest fra Prag,
Drusus (www.drusus.com), pladsen har måske ikke de bedste sanitære forhold,
men de er altid rene og der er altid varmt vand og folkene der har pladsen
er meget flinke og hjælpsomme. Så den kan jeg godt anbefale. Pladsen ligger
ude på landet i forbindelse med en gammel gård og det tager ca. 30 til 45
min ind til centrum med ´bus og metro. Jeg vil ikke anbefale at tage bilen
ind til centrum.

Vi er nu kommet i 7 år i Tjekkiet og vi har aldrig været ude for noget, men
jeg har hørt fra flere der er blevet noteret af politiet for de mindste
overtradelser. Så overhold færsdselsreglerne til punkt og prikke.

Campingpladserne er af eget forskellige sdtandarder og ikke til at
sammenligne med danske pladser:

- Det er ikke alle pladser der er vanmt vand til Bad, måske lunkent, andre
pladser er der tidsbegrænsninger på.

VH
per

Fra : hans52

Dato : 16-04-02 15:36

Hej Glavind.
Jeg vil ikke påstå at vi har store erfaringer med Prag, men vi brugte 14
dage sidste år ved Prag. Den første uge var vi på "Oasen" lidt syd for
Prag www.campoase.cz . Den ligger også lidt ude på landet, men med et
bus stoppested lige uden for porten. Der er heller ikke så langt til
"Park+Ride" stationen. Der skulle være nye toiletfaciliteter i år,
ifølge deres hjemmeside. Hvis I rejser uden for "sæsonen", er pladsen
med under "Camping Cheque" ordningen.
Den anden uge var vi på træf med DCU´s kreds 2. Der var vi på Camping
Dzban. Vi syntes ikke at pladsen var lige så god som "Oasen", men den
ligger meget centralt for offentlig transport til centrum.
Se eventuelt vores hjemmeside, hvor jeg har skrevet lidt om turen
http://users.cybercity.dk/~nmb1799/
Prag er en utrolig flot by, og vi tager gerne dertil igen.
Mvh
Hans Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Offenberg

Dato : 17-04-02 09:27

Hej
Vi har igennem mange år kørt gennem Tjekiet og slovakiet ned til
Balaton søen.
Normalt gør vi ophold ca. 30 km nord for Pragh.
Vi har brugt hhv. campingpladsen i Ventrusy der ligger op til
hovedvejen. De sanitære forhold er ikke noget at tale om, men der er
da varmt vand fra 7 - 9 og igen fra 19 -21. Godt og BILLIGT madsted.
De 3 sidste år har vi overnattet i Melnic. Pladsen ligger godt, og
centralt i forhold til byen. Der er ikke de store faciliteter, men
pladsen ligger lige over for et stort frilufts svømmebad. entre ca.
dkr. 5,- sidste år.

Hvis du vil have ganske gode informationer omkring Tjekiet og camping
i særdeleshed, kan det anbefales at kontakte den Tjekkiske ambasade
pr. brev, vedlagt frankeret svarkuvert (350 g), med oplysninger om
hvad du gerne vil se, og hvor du vil camperer, og du vil modtage et
ganske godt materiale.
Venligst
Kim Offenberg

Fra : Kaj Mikkelsen

Dato : 21-04-02 17:16

Hejsa

Vi har nu mange gange brugt Sunny Camp.
http://www.sunny-camp.cz/

Rent og pænt, og kun 5 minutters gang fra metroen.

/Kaj