Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilket digitalcamera skal
Fra : claus

Dato : 14-04-02 18:39

Jeg skal købe et digitalt kamera og ved ikke rigtigt hvilket jeg skal
købe. Jeg vil gerne have et som også kan lave et lille videoklip med
lyd.
Jeg har kigget lidt på nikon coolpix775 og et ricoh rr10 og et fuji
6800.
Men om der er grunde til ikke at købe disse ved jeg ikke, men jeg
modtager gerne gode råd!!

mvh
Claus@elvis.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-04-02 19:59

claus wrote:

> [...]
> 6800.
> Men om der er grunde til ikke at købe disse ved jeg ikke, men jeg

Prøv at læse en to - tre måneder baglæns i denne gruppe, der har været
temmelig mange tråde, som handler om det/de spørgsmål du stiller, og de
overvejelser der er ved køb af et nyt digicam.

- og vend så tilbage, med uddybende spørgsmål, når du har dannet dig et
indtyk af hvad der tidligere er skrevet om de forskellige digicams.

Fra : Lars

Dato : 14-04-02 20:10

"claus" skrev:

> Jeg vil gerne have et som også kan lave
> et lille videoklip med lyd.

Har selv for nylig købt et Sony DSC-P5 - et 3,3 Mpix til kr. 5990 kr (Japan
Foto).

Jeg syntes det er et ganske godt kamera i "point & shoot" klassen. Dvs. det
er nemt at tage gode billeder, og resultatet bliver ret godt - ihvertfald
set med mine "amatør-øjne". Kameraet er meget lille, hvilket jeg ser som en
stor kvalitet i sig selv (nemt at have med rundt - f.eks. i brystlommen).
Det har videoklip, plus en mulighed for at indspille lydklip sammen med
billederne (så man har 5 sek. lyd af hvad der skete omkring tidspunket
billedet blev taget).

Se evt. http://www.imaging-resource.com/PRODS/P5/P5A.HTM

- Lars

Fra : sfinks

Dato : 16-04-02 13:34

On 14 Apr 2002 10:39:01 -0700, claus@elvis.dk (claus) wrote:

> [...]
>6800.
>Men om der er grunde til ikke at købe disse ved jeg ikke, men jeg

Kan da godt forstå, du er i tvivl.

Hvad med at besøge:
http://www.digital4u.dk/

og tage ind til deres adresse på Falkoner Alle 39

Jeg ville også overveje Minolta S304 og Pentax 330.

mvh

John