MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem ved opgradering.
Fra : Bellatrix

Dato : 14-04-02 16:02

Jeg var lidt for hurtig....
En pc med Windows ME installeret var efterhånden 'sandet' gevaldigt til. Jeg
ville derfor formatere og efterfølgende geninstalerer Windows ME. Uheldigvis
er det en Windows ME Upgrade, der kræver, at den får den tidligere version
(Win95) at 'se'; enten i CD-drevet eller på disken, men den tidligere Win95
var en OEM-version, hvor jeg ikke havde fået Win95 med på CD ved købet.
Hvordan får jeg nu Windows ME geninstalleret???

Fra : Ole

Dato : 14-04-02 19:07

Et godt og velmenende råd er, at du skrotter ME og får fat i en 98 SE, for
ME'eren er mange gange mere ustabil en SE'eren. Hvis du absolut vil ha' ME
pga. dens brugerflade, hvad så med at få fat i 2000 eller XP? jeg kan køre
95% af alle mine spil og programmer på dem.

Ole

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-04-02 20:53

"Ole" <ole_ryo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Et godt og velmenende råd er, at du skrotter ME og får fat i en 98 SE, for
> ME'eren er mange gange mere ustabil en SE'eren.

Sludder.
For øvrigt hjælper det jo ikke spørgeren der har givet penge ud til et styresystem.
Jeg har forsket lidt i spørgerens problem, men ikke fundet en løsning.

mvh
Henning

Fra : Leony

Dato : 15-04-02 11:41

> [...]

Win95
> var en OEM-version, hvor jeg ikke havde fået Win95 med på CD ved købet.

Forhandleren har vist nok pligt til at levere den installerede software på
CD, OEM eller ej.
Det kunne dog tyde på at computeren er så gammel at en klage vil være
uaktuel.

Så vidt jeg ved er der ikke noget at gøre hvis man ikke har en CD at
"opgradere" fra.
Disse kan dog tit købes i Den Blå Avis eller lignende for en slik. Det kunne
også være at du kendte en der havde en til salg.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/