Hjælp til Red Alert under xp
Fra : Dennis

Dato : 14-04-02 15:09

Jeg fandt mit gamle Red Alert spil frem og ville prøve at spille lidt men
det gik ikke. Under opstarten får jeg at vide at: Windows 5.1 is currently
running og at dette spil krævede win 95.

Nu er problemet at jeg kører xp og jeg ville gerne spille både red alert og
aftermatch. Jeg har været inde på westwoods hjemmeside og fandt en patch men
den skulle kopieres ind der hvor spillet ligger men det kan jeg jo ikke da
spillet ikke kan installeres.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Dennis

Fra : Frost

Dato : 15-04-02 11:42

"Dennis" <cfs11807REMOVE@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
men
> den skulle kopieres ind der hvor spillet ligger men det kan jeg jo ikke da

Under et programs indstillinger (højreklik --> egenskaber) kan du sætte en
Compatability Mode for programmet (Win95 f.eks.). Sæt den til Win95/98 og
prøv at køre installationen igen. Jeg ved dog ikke om dette virker direkte,
da programmet befinder sig på en CD.

Ellers kan du prøve følgende (det er blot et gæt, men måske virker det):
Kopier hele CD'en ned på harddisken, og sæt så installationsprogrammet til
Win95 kompatabilitet som ovenfor. Da programmet nu ligger på harddisken
skulle det kunne lade sig gøre. Jeg ved dog ikke hvilke konsekvenser det har
for spillet, i det den måske leder efter filerne på harddisken i stedet for
dit CD-drev (og derfor må du så have CD'en liggende på harddisken hele
tiden).

Er der andre, mere erfarne folk der kan kommentere?