MS Windows
briani 27239
Quicktime og Real-player!
Fra : Kasper Madsen

Dato : 14-04-02 14:47

Hej NG
Er det muligt at få et codec eller en anden plug-in til Windows Mediaplayer,
så den kan afspille .mov-filer og evt. .rm-filer? Jeg ville ufatteligt gerne
skrotte den afskyelige Quick-time player og jeg er heller ikke gode venner
med Real Player!
Og er der en indstilling i Win2K hvor man kan sørge for at filerne i f.eks
WINNT-mappen vises med det samme i stedet for at man altid skal trykke "vis
filer" når man har åbnet den?

Mvh Kasper Madsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-04-02 15:05

Sun, 14 Apr 2002 15:46:48 +0200, skrev "Kasper Madsen"
<Desmer@snaps.dk>:

>Er det muligt at få et codec eller en anden plug-in til Windows Mediaplayer,
>så den kan afspille .mov-filer og evt. .rm-filer?

Nej.

Det tillader hverken Apple eller Real.com.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-04-02 15:15

Kasper Madsen wrote:

> [...]
> ville ufatteligt gerne skrotte den afskyelige Quick-time player og
> jeg er heller ikke gode venner med Real Player!

Ikke mig bekendt.
Både Real og Quicktime playerene kan faktisk godt konfigureres så de
ikke er voldsom generende hvis man gennemgår indstillingsmulighederne.

> Og er der en indstilling i Win2K hvor man kan sørge for at filerne i
> f.eks WINNT-mappen vises med det samme i stedet for at man altid skal
> trykke "vis filer" når man har åbnet den?

Det ved jeg heller ikke, men det var en af grundene jeg købte
WindowsCommander, som er _meget_ mere effektiv end Stifinder. (når man
lige lær' den
http://wincmd.com/

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : --= BGN =--

Dato : 14-04-02 15:25

Hvorfor en COM side, når der findes en dansk side. (Selv programmet fås på
dansk)
www.wincmd.dk

Og ja, jeg tilslutter mig de rosende ord om programmet. Det er nok et af de
bedste (hvis ikke det bedste) programmer der findes.

Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-04-02 15:40

Sun, 14 Apr 2002 16:25:21 +0200, skrev "--= BGN =--"
<bo@bgn.dk>:

>[indlæg samt megalangt bundcitat fraklippet]

Når du svarer på et indlæg vil du så ikke godt citere efter
netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-04-02 15:53

--= BGN =-- wrote:
> Hvorfor en COM side, når der findes en dansk side. (Selv programmet
> fås på dansk)
> www.wincmd.dk

Ja, jeg kender selvfølgelig godt den danske side, men .com'en indeholder
FAQ og add-ons. FAQ'en er specielt god hvis man er nybegynder med
WinCmd.

> Og ja, jeg tilslutter mig de rosende ord om programmet. Det er nok et
> af de bedste (hvis ikke det bedste) programmer der findes.

Helt enig. Jeg kan slet ikke undvære det

Fra : Emil

Dato : 14-04-02 19:53

On Sun, 14 Apr 2002, Lars Jørgensen wrote:

>Helt enig. Jeg kan slet ikke undvære det

Der findes også www.TurboNavigator.com (freeware). Den er heller
ikke uden evner. Men det er jo et spørgsmål om smag.

m.v.h. Emil

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-04-02 23:19

On Sun, 14 Apr 2002 20:53:25 +0200, Emil <emilsen@image.dk> wrote:

>Der findes også www.TurboNavigator.com (freeware). Den er heller
>ikke uden evner. Men det er jo et spørgsmål om smag.
>
>m.v.h. Emil
Men kræver vist et password

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Emil

Dato : 15-04-02 00:21

On Mon, 15 Apr 2002, Morten Bowman Hansen wrote:

>Men kræver vist et password

Det overrasker mig (en smule). Jeg har ver. 1.43 og under
help->about står der: 'TurboNavigatoer is freeware, feel free to
distribute it'. Udgaven er fra 4. dec. 2000 og setup-filen fylder
846.599 bytes.
Den ligner stifinder, men kan alt det som stifinder mangler.

Hvis det har interesse skal jeg gerne tænde op under min gamle
computer, og se i logfilen hvorfra jeg har hentet programmet.

m.v.h. Emil

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 15-04-02 15:17

On Mon, 15 Apr 2002 01:20:34 +0200, Emil <emilsen@image.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis det har interesse skal jeg gerne tænde op under min gamle
>computer, og se i logfilen hvorfra jeg har hentet programmet.

Jeg har selv ver. 146 og den er god.
Men hvad har det med RP og QT at gøre??
Den ligner meget WC

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-04-02 17:01

On Sun, 14 Apr 2002 15:46:48 +0200, "Kasper Madsen" <Desmer@snaps.dk>
wrote:

> [...]
>WINNT-mappen vises med det samme i stedet for at man altid skal trykke "vis

QT er klart den bedste afspiller!
Jeg ser den aldrig med mindre jeg klikker på en *.mov.
Men Real derimod............!!! Kunne de bare droppe alle de reklamer.

Morten
morten@NOSPAMbowman.dk

Fra : Emil

Dato : 14-04-02 19:53

On Sun, 14 Apr 2002, Morten Bowman Hansen wrote:

>Men Real derimod............!!! Kunne de bare droppe alle de reklamer.

Du kan også hente en gratis udgave af RealOne afspilleren, men
denne kræver at du registrerer dig på RealNetworks netværk.

Der er en udførlig vejledning på
http://videocast.nih.gov/RealOne/default.asp

Jeg har *ikke* prøvet den, men der er sikkert også masser af
reklamer.

m.v.h. Emil

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 15-04-02 11:31

> Men Real derimod............!!! Kunne de bare droppe alle de reklamer.

Helt enig, men du kan minimere problemet ved i rullemenuen "View" af vælge
"Auto-Size".

På den måde kører Realplayer minimeret når du hører radio, ser tv osv.

Claus