Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt lækkert digitalt Leica...værd at vente~
Fra : J@N

Dato : 14-04-02 14:13

Jeg havde ventet længe på min G2 (black), da jeg så det nye Leica Digilux I
/ Panasonic LC-5, og straks var jeg solgt. Den store LCD, hurtig
reaktionstid, manuel fokus og det rustikke design, men.... desværre.. alle
de skud jeg har set fra Leica / Panasonic har været meget ringe og i følge
bulletin'erne fra div. forums (dpreview.com) frarådes kameraet på det
kraftigste, alene på grund af billedkvaliteten.

Leica...værd at vente på? Nej, så jeg venter stadig på min G2......

Jan

Fra : Niels Svendsen

Dato : 14-04-02 20:46

Prøv at kikke på Minoltas kommende (maj) f100. Steve har nogle billeder fra
preprod. model. De se meget lovende ud, og cam tiltaler mig (se teknik).

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 15-04-02 19:38

"J@N" wrote:

> Leica...værd at vente på? Nej, så jeg venter stadig på min G2......

Jeg har også studeret de Leica Digilux 1 billeder, der er tilgænglige på
nettet, og jeg hæfter mig ved, at der slet ikke er billeder, hvor
fotografen målrettet har udnyttet Leica's force.

Leica Digilux 1 er jo et kamera, der er målrettet til pressebrug, f.eks.
receptioner, koncerter, messer og lignende steder, hvor der er dårlige
arbejds- og lysforhold, der er kun et par enkelte billeder på
http://www.leica-camera.com der nærmer sig den changre, men de er til
gengæld ret lovende.

Hvis du er ude efter et digicam, der er målrettet mod studiepræget
fotografering, hvor der er tid til stativ og en omhyggelig kontrol af
motivet, så skulle du tage et seriøst kik på Fuji FinPix 6900 zoom.

Prøv at tage et kik på: http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/fx6900z/sample04.html
http://home.fujifilm.com/products/digital/digitalcamera/fx6900z/sample02.html
- og så skal du lige tænke på, at det er JPG'er der fylder under 2 Mb, i
en TIF-version på knap 20 Mb, er der mange flere detaljer.

Fuji FinPix 6900 zoom kan også bruges til snap-shots af menesker, men
det vækker for meget opsigt, og det signalerer proff. "kanonfotograf".

Til snap-shots af menesker og mylder, er Leica'en god fordi den er så
diskret og uanselig, på afstand ligner det et billigt Instamatic kamera,
det gør at folk ikke begynder at forholde sig til at de bliver
fotograferet.

Fra : Ghetto Svend

Dato : 16-04-02 01:03

> [...]
> fotograferet.
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Hej

Jeg har også fulgt udviklingen på det nye Leica og har ikke set mange
billeder fra Leica, det er for det meste billeder taget med LC-5, der er vel
ikke den store forskel her? Har ikke set nogen portrætbilleder endnu, kun
kornede gråvejrsbilleder! Det bliver spændende at læse Leica-testen på
dpreview.com, hvis den ellers nogen sinde kommer på gaden?

Svend