MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows Update -> Microsoft .NET Framework~
Fra : Mr. Searching

Dato : 14-04-02 12:55

NG,

O/S: Windows 2000

Jeg var lige en tur forbi Windows Update og ser så, at man kan downloade
"Microsoft .NET Framework". Hvad er det lige, at det stykker software gør?

Der står, at man ikke nødvendigvis har brug for det, men at det vil gøre ens
computer mere stabil, hvis man har software, hvor det kan bruges. Hvordan
finder jeg lige ud af om jeg har brug for denne update eller ej?

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Mr. Searching
E-Mail: yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS
ICQ# 19092605

Fra : Madsen

Dato : 14-04-02 20:32

Mr. Searching skrev:

> "Microsoft .NET Framework". Hvad er det lige, at det stykker
> software gør?

Har du ikke klikket på det link du bliver præsenteret for inde på
Windows Update? Det fortæller alt om hvad Microsoft.NET går ud på.
<http://msdn.microsoft.com/netframework/>

Madsen.

Fra : Mr. Searching

Dato : 14-04-02 22:21

Madsen,

> Har du ikke klikket på det link du bliver præsenteret for inde på
> Windows Update? Det fortæller alt om hvad Microsoft.NET går ud på.
> <http://msdn.microsoft.com/netframework/>

Jo, har kigget lidt på det, men ved stadigvæk ikke om det er noget jeg burde
installere som almindelig bruger. Jeg koder ikke eller noget i den stil.
Burde jeg installere den alligevel?

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 14-04-02 22:37

"Mr. Searching" <yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Jo, har kigget lidt på det, men ved stadigvæk ikke om det er noget jeg
burde
> installere som almindelig bruger. Jeg koder ikke eller noget i den stil.
> Burde jeg installere den alligevel?

På Windows Update står
<citat>
..NET Framework er en ny funktion i Windows. De programmer, der er opbygget
ved hjælp af .NET Framework er mere pålidelige og sikre. Du skal kun
installere .NET Framework, hvis du har software, der kræver det.
<citat slut>

Du må jo kunne se om du har programmer der skal bruge det. Da det er en ny
funktion, er det vel sagtens også nogle af de nyere programmer der skal
bruge det.

Vh
Peter

Fra : Mr. Searching

Dato : 14-04-02 23:30

Peter Hindsgaul,

> Du må jo kunne se om du har programmer der skal bruge det. Da det er en ny
> funktion, er det vel sagtens også nogle af de nyere programmer der skal
> bruge det.

Ja, du har en point der ang. nye programmer.

Ærlig talt aner jeg ikke om jeg har programmer der skal bruge det.

> Du skal kun installere .NET Framework,
> hvis du har software, der kræver det.

Det er denne sætning der bekymre mig. Det lyder lidt som en advarelse - er
dog mon en bagside?

Fra : Madsen

Dato : 14-04-02 23:46

Mr. Searching skrev:

> Det er denne sætning der bekymre mig. Det lyder lidt som en
> advarelse - er dog mon en bagside?

Jeg smed det ind på WinXP Pro for en uges tid siden og har ikke
bemærket problemer med det overhovedet.
På WindowsUpdate til Win2000 DK er der endnu ikke kommet en
sådan opdatering hos mig, så der har jeg ikke installeret det.

Madsen.