Ekstra blæsere...
Fra : LHZ

Dato : 14-04-02 11:25

Hej..
Jeg vil gerne installere lidt ekstra blæsere i mit kabinet (AOpen HQ08 Full
Tower ATX)
Der er plads til 2 oven over strømforsyning, men jeg kunne godt tænke mig
nogen som udskifter luften ved pci kortene (da jeg snart får et GeForce4
Ti4600.
Vil bare høre hvad er bedst at gøre med hensyn til huller osv. Skal luften
ind forfra og ud bagved eller kan man have blæserne på siden ?
Hvad med de to huller oven over strømforsyning skal luften ind på dem begge
eller ud eller en ud og en ind ?

Hvis nogen lige kan komme med lidt info om dette, ville være rart...

Thx.
LHZ

Fra : [2500] André

Dato : 14-04-02 16:09

Der er mange aspekter man skal tænke på
i sådan en situation.
Den viktigeste er nok mht om luften skal
ind eller ud af kabinettet.
Da varmen stiger til vejrs, er det altid en
god ide at suge luft ind forneden og
puste luft ud foroven.

Fra : Gartner

Dato : 14-04-02 18:29

"LHZ" <NOSPAMlhz@ofir.dk> wrote in message
> [...]
(klip)
> Der er plads til 2 oven over strømforsyning, men jeg kunne godt tænke mig
> nogen som udskifter luften ved pci kortene (da jeg snart får et GeForce4
> Ti4600.

Du skulle måske også overveje at anskaffe dig en slot-køler, der hiver kølig
luft ind lige nedenunder dit TI4600-kort.

Generelt vil jeg dog sig, at en enkelt indsugning burde være nok til din
maskine, men mindre du vil overclocke og det skriver du ikke noget om.

Mvh, "Gartner"

Fra : Leony

Dato : 15-04-02 08:06

"LHZ" <NOSPAMlhz@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Der er plads til 2 oven over strømforsyning, men jeg kunne godt tænke mig
> nogen som udskifter luften ved pci kortene

Du kunne montere en blæser foran i kabinettet som trak luft ind. Du monterer
så en blæser inde i kabinettet, bagved PCIkortene som blæser direkte ind i
PCIkortene. Du tager så alle "PCIkortsspærrerne" (de metalstykker som sidder
i en port uden kort, ved ikke hvad de hedder) af for at den varme luft kan
blive pustet ud bagtil.

Du monterer en blæser i siden som blæser ind på dine PCI/AGP kort. Herefter
monterer du en blæser i toppen eller ved din PSU til at suge den varme luft
ud.

Lige et venskabeligt tip:
Sæt NOSPAM på højre side af @, så belaster du ikke serveren.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : LHZ

Dato : 15-04-02 14:46

Hvad vej blæser et grafikkort blæser ? På GPU eller væk fra GPU ?
Det vil sige hvis jeg suger luft ind ned/forfra og ud oppe/bagtil, skulle
være fint ?

Ellers tak for svarene..
LHZ

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 09:17

"LHZ" <lhz@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad vej blæser et grafikkort blæser ? På GPU eller væk fra GPU ?

På GPU.

> Det vil sige hvis jeg suger luft ind ned/forfra og ud oppe/bagtil, skulle
> være fint ?

Jep.

Fra : CopyCat

Dato : 15-04-02 19:44

> nogen som udskifter luften ved pci kortene (da jeg snart får et GeForce4
> Ti4600.

Hvis du vil gøre lidt mere ud af det ., end det der normalt bliver gjort ..
så skal du sætte 2 stk 80 mm blæsere forneden i fronten af kabinettet .. de
kan sidde lige over hinandenhvis du ellers fjerne den ubruelige højtaller og
borer et nyt 85 mm hul .. fjern evt. også gitteret i den nederste ved samme
operation .. det giver mindre støj .. du behøver ikke at montere blæsere
foroven ., luften skal nok komme ud gennem strømforsyningen .. det
allerbedste ville helt sikkert være også at sætte en enkelt blæser i toppen
... og tape det andet hul over .. så luften kun kan komme ud gennem PSU &
den ene blæser i toppen .. hvis du monterer så kraftige blæsere i fronten
at de kan holde overtryk i kabinettet .. så burde det være nok at fjerne en
slutplade lige under grafikkortet så luften strømmer der forbi ..

~~~>> Frank .,