MS Windows
briani 27239
Spontan genstart i XP
Fra : Dennis Lange

Dato : 14-04-02 11:04

Hej NG.

Jeg har for et par dage siden installeret XP på min venindes spritnye
computer.
Og siden da har den opført sig underligt.
Midt i man bruger den, eller bare kigger på den for den sags skyld,
genstarter den af sig selv.
Er der andre der har oplevet lignende med XP, eller er det måske nærmere et
hardware-problem?

Hendes maskine er iøvrigt en 1,5 GHz, 256 MB RAM.

Nogen med et bud?

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : DeBoss

Dato : 14-04-02 11:20

Måske den bliver for varm ?
PSU fejl ??

Fryser den aldrig.. er det KUN genstart der sker med den.. ?
Hvad kørte den før ? har den nogensinde kørt et andet OS ?

Mvh Dennis

Fra : Leony

Dato : 14-04-02 11:36

"DeBoss" <Dennis@Bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> PSU fejl ??

Støtter dette forslag.
Hvor mange Watt er den nuværende psu på?
Er det en gammel eller købt til systemet.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Dennis Lange

Dato : 14-04-02 11:42

> [...]

Hvad er det nu lige en PSU er?

> Støtter dette forslag.
> Hvor mange Watt er den nuværende psu på?
> Er det en gammel eller købt til systemet.

Hele computeren er købt som en pakkeløsning, og firmaet har samlet den for
hende.

Og der heller aldrig været andre OS inde over.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-04-02 12:40

Dennis Lange skrev:

> Hvad er det nu lige en PSU er?

Power Supply Unit - strømforsyningen.

--
Mvh. Peter

Fra : Leony

Dato : 15-04-02 10:39

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hele computeren er købt som en pakkeløsning, og firmaet har samlet den for
> hende.

Så skulle en for lille strømforsyning vel ikke være problemet, med mindre
der er sparet et dumt sted.
Prøv at rette en henvendelse til butikken hvor den er købt, det kan være de
ved det.
Der er ikke installeret nogle programmer som ikke kan køre under XP (f.eks.
gammelt virusprogram, brænderprogram, dårlig driver).

Fra : Dennis Lange

Dato : 14-04-02 13:11

> Støtter dette forslag.
> Hvor mange Watt er den nuværende psu på?

300 Watt

> Er det en gammel eller købt til systemet.

Købt sammen med systemet...

Fra : Madsen

Dato : 14-04-02 12:03

Dennis Lange skrev:

> [...]
> computer.
> Og siden da har den opført sig underligt.
> Midt i man bruger den, eller bare kigger på den for den sags skyld,

Hvad siger logbogen?
Har du prøvet at slå automatisk genstart fra?

Madsen.

Fra : Dennis Lange

Dato : 14-04-02 12:11

> Hvad siger logbogen?
> Har du prøvet at slå automatisk genstart fra?

Med fare for at lyde som en total dør - hvor finder man logbogen?

Og mht. til at slå aut. gs. fra - i BIOS eller hvordan?

Fra : Madsen

Dato : 14-04-02 12:18

Dennis Lange skrev:

> Med fare for at lyde som en total dør - hvor finder man logbogen?

Det gør du ved at højreklikke på Denne Computer > Administrer > Logbog
og så skal du ind under enten System eller Program. Her vil der muligvis
stå hvad der er gået galt.

> Og mht. til at slå aut. gs. fra - i BIOS eller hvordan?

Nej, i styresystemet.
Højreklik på Denne Computer igen > Egenskaber > Avanceret >
Indstillinger ud for Start og genoprettelse > Fjern flueben ved
'Genstart automagisk'.

Madsen.

Fra : Dennis Lange

Dato : 14-04-02 12:56

> Det gør du ved at højreklikke på Denne Computer > Administrer > Logbog
> og så skal du ind under enten System eller Program. Her vil der muligvis
> stå hvad der er gået galt.

Under System fandt jeg følgende fejl:
kl 10.06.37: fejl. system error, kategori: 102, hændelse: 1003, bruger: ikke
tilgængelig...

Jeg har prøvet at søge på denne fejl, men jeg kan hitte noget, hverken på
google eller Microsoft.

> Højreklik på Denne Computer igen > Egenskaber > Avanceret >
> Indstillinger ud for Start og genoprettelse > Fjern flueben ved
> 'Genstart automagisk'.

Dette har jeg så gjort nu. Tiden må vise om det hjælper, men sker der nogen
skade hvis fejlen opstår igen, og den så ikke genstarter automatisk?

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-04-02 13:45

Sun, 14 Apr 2002 13:18:20 +0200, "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>'Genstart automagisk'

Han har åbenbart gode kontakter, ham Bill

pl

Fra : Lars Øberg

Dato : 14-04-02 18:20

jeg havde samme problem, det viste sig at være mit brænderprogram der
istedet for at hedde 5,0 skulle hedde 5,1
newsuibuk9h81782rd18h5q0res5lnouknvp@4ax.com...

Fra : Madsen

Dato : 14-04-02 13:26

Dennis Lange skrev:

> Under System fandt jeg følgende fejl:
> kl 10.06.37: fejl. system error, kategori: 102, hændelse: 1003,
> bruger: ikke tilgængelig...

Hmm, nej, den er vist ikke nem.

> Dette har jeg så gjort nu. Tiden må vise om det hjælper, men sker der
> nogen skade hvis fejlen opstår igen, og den så ikke genstarter
> automatisk?

Nej, det sker der ikke noget ved.
Du vil sikkert få en blå skærm, men de kan nogle gange også afsløre hvad
der er gået galt.

Madsen.

Fra : Ove Hansen

Dato : 15-04-02 07:53

> [...]
for den sags skyld,
> genstarter den af sig selv.
> Er der andre der har oplevet lignende med XP,
[klip...]

På min splinternye computer var det
strømforsyningen, der svigtede. En udskiftning
løste problemet.
/Ove

Fra : Dennis Lange

Dato : 15-04-02 16:33

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg har nu ved selvsyn oplevet den spontane genstart.

Jeg formaterede og ominstallerede XP, men desværre uden held. Her er de
fejlmeldinger den giver når den genstarter:

Hændelsestype:
Fejl
Hændelseskilde:
System Error
Hændelseskategori:
(102)
Hændelses-id:
1003

15-04-2002
Klokkeslæt:

07:58:38
Bruger:

Ikke tilgængelig
Computer:
PARK
Beskrivelse:
Fejlkode 00000050, parameter 1 c947d017, parameter 2 00000001, parameter 3
8052087c, parameter 4 00000000.

Hændelsestype:
Oplysninger
Hændelseskilde:
Save Dump
Hændelseskategori:
Ingen
Hændelses-id:
1001

15-04-2002
Klokkeslæt:

16:25:34
Bruger:

Ikke tilgængelig
Computer:
METTE
Beskrivelse:
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var:
0x0000000a (0xfef90000, 0x00000002, 0x00000001, 0x806b80b9). Et dump blev
gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini041502-01.dmp.

Ud over XP, er der iøvrigt kun Office XP, ZoneAlarm, Norton Antivirus,
WinAmp og Kazaa.
Men fejlen kommer allerede mens der kun ligger XP inde...

Mon strømforsyningen er bedste bud?

Fra : Leony

Dato : 16-04-02 10:41

> [...]
> 0x0000000a (0xfef90000, 0x00000002, 0x00000001, 0x806b80b9). Et dump blev
> gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini041502-01.dmp.

Laver den fejl på 2 forskellige computere eller hvad?
Du kan evt prøve at søge på google efter nogle 0x0000000a'erne, måske det
giver dig et spor om hvad der er galt.

Fra : Dennis Lange

Dato : 16-04-02 12:01

> [...]
> Laver den fejl på 2 forskellige computere eller hvad?
> Du kan evt prøve at søge på google efter nogle 0x0000000a'erne, måske det

Næ, det er nu en og samme computer, skal ikke kunne sige hvorfor den opgiver
forskelligt navn.

Fra : Dennis Lange

Dato : 16-04-02 12:26

> Næ, det er nu en og samme computer, skal ikke kunne sige hvorfor den
opgiver
> forskelligt navn.

Hmm... det gik vist lidt hurtigt. Forskellen i computernavn skyldes den
første er inden reinstallation, sorry det er ikke sådan når det går for
hurtigt

Fra : Leony

Dato : 17-04-02 09:55

> Hmm... det gik vist lidt hurtigt. Forskellen i computernavn skyldes den
> første er inden reinstallation, sorry det er ikke sådan når det går for
> hurtigt

Du er taget til nåde - denne gang
Kan det skyldes det er en reinstallation?
For mig at se så ligner det at den beder om nogle filer på den gamle
installation, som jo ikke er tilgængelig. Bare en tanke.
Har du overvejet at formatere harddisken fuldstændigt og reinstallere
Windows kunne være det hjalp.

Fra : Dennis Lange

Dato : 17-04-02 13:41

> Kan det skyldes det er en reinstallation?
> For mig at se så ligner det at den beder om nogle filer på den gamle
> installation, som jo ikke er tilgængelig. Bare en tanke.

Den gjorde det jo også ved første installation.

> Har du overvejet at formatere harddisken fuldstændigt og reinstallere
> Windows kunne være det hjalp.

Det er lige det jeg gjorde. Beklager hvis reinstallation kan misforstås

Fra : Leony

Dato : 18-04-02 10:26

> Den gjorde det jo også ved første installation.
> Det er lige det jeg gjorde. Beklager hvis reinstallation kan misforstås

Det skal du ikke beklage, jeg var bare ikke klar over at der var tale om 2
fejllogger.

Hvad med at indlevere den til forhandleren, der er jo stadig garanti på. Du
kan evt printe de svar ud du har fået her. Det bedste ville være hvis du
kunne fremkalde en genstart så de kan se at du ikke er tosset. Hvis det ikke
sker er det ofte at de bare skriver "ingen fejl set", uden at teste i bund.
Det hjælper hvis der er en i butikken der har set fejlen (vidner er en god
ting). Dette gælder især hvis den er købt et sted uden eget værksted i huset
(Merlin, Electronic World osv), det er surt at få en computer tilbage efter
3 uger uden at de har fundet en fejl, som man 100 % ved er til stede.
Alternativt køb en kraftig (>300 Watt) strømforsyning og sæt på, hvis den
stadig genstarter er det udelukket at det er en dårlig/defekt
strømforsyning. Hvis det ikke hjælper kan strømforsyningen altid byttes
igen, bare lad være med at montere den.
Hvis strømforsyningen hjælper så klag over at i har måttet skifte
strømforsyningen i en ny computer.

Fra : Dennis Lange

Dato : 18-04-02 14:50

> [...]
> igen, bare lad være med at montere den.
> Hvis strømforsyningen hjælper så klag over at i har måttet skifte

Tak for svaret.
Min veninde, hvis computer det er, har ringet til forretningen, og de var
umiddelbart meget imødekommende. Hun skal ned med den i næste uge. Det er
ikke en kæde, men en lille lokal computerbiks, så der er da håb
Jeg ville bare være sikker på det ikke var meig der havde overset noget,
inden jeg sendte hende ned i butikken.
Så tak for alle svarene, og jeg skal nok vende tilbage med en afslutning på
historien...

Fra : Leony

Dato : 19-04-02 08:50

> Jeg ville bare være sikker på det ikke var meig der havde overset noget,
> inden jeg sendte hende ned i butikken.

Klart nok, der er heller ingen grund til at sende den til rep, hvis det er
noget der kan klares på 5 min.

> Så tak for alle svarene, og jeg skal nok vende tilbage med en afslutning

> historien...

Jeg glæder mig til den, forhåbentligt, lykkelige slutning.

Fra : Dennis Lange

Dato : 06-05-02 14:58

Leony wrote:
> Jeg glæder mig til den, forhåbentligt, lykkelige slutning.

Så er maskinen kommet tilbage fra reperation. De har skiftet RAM-klodserne
og det har tilsyneladende hjulpet. Maskinen har i hvert fald ikke genstartet
3-4 dage...

Mvh Dennis Lange

Fra : Leony

Dato : 06-05-02 20:09

> Så er maskinen kommet tilbage fra reperation. De har skiftet RAM-klodserne
> og det har tilsyneladende hjulpet. Maskinen har i hvert fald ikke
genstartet
> 3-4 dage...

Ok, jeg håber at der ikke bliver flere problemer.
Defekt RAM var der vist ingen der havde tænkt på. Der er mange ting der kan
gå glat i en computer.

Fra : Simon Kamber

Dato : 07-05-02 13:32

On Mon, 6 May 2002 21:08:37 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Defekt RAM var der vist ingen der havde tænkt på. Der er mange ting der kan
>gå glat i en computer.
Og endnu flere der kan gå galt;)
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Povl

Dato : 07-05-02 16:34

> Og endnu flere der kan gå galt;)

Den var fed =o)

---
Povl

Fra : Leony

Dato : 08-05-02 10:22

"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og endnu flere der kan gå galt;)

Det er utroligt hvad sådan en ombytning betyder for betydningen af sætningen
LOL.