MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP _VIL_ bare ikke inst. SB PCI 128!!
Fra : [3320] Jacob

Dato : 14-04-02 10:05

Nu har jeg bakset med dette lorte problem i flere dage, og ligegyldigt hvad
jeg gør, er XP bedøvende ligeglad: Den VIL bare ikke have mit SB PCI 128
lydkort siddende...!

1) XP finder kortet som "mutlimedielydkort" og begynder en driver instal.
proces, hvor den godt kan se, at det er det rigtige lydkort. Fint, tror man
så.... Men så fortæller XP at instal. ikke lykkes, da "dataene er ugyldige".
Nå.

2) Ind og finde en driver på Soundblaster-siderne. Der finder jeg
"SBPCI128Setupus_w2k.exe", som skulle være drivere til XP også. Fint nok,
tror man... Den installerer, og be'r mig om at genstarte, og hvad er der så
sket? Ikke en fløjtende fis!

3) Så prøver jeg at finde driverne på en liste. Finder mappen med de drivere
jeg netop har hentet ned, får alle mulige advarsler fra XP om, at "driverne
ikke er testet, installér ikke" osv. og gør det alligevel. Fint nok, tror
man igen... Halvvejs inde i instal. be'r den om en fil på "disk 1 eller CD".
Øøøh...??

4) Jeg gi'r op...

Flere har fortalt at de har instal. dette kort uden problemer, at XP selv
har fundet kort og drivere osv. men hvorfor kan jeg så ikke får lortet til
at virke??
Jeg har virkelig behov for hjælp her. Hvis det hjælper nogen hedder mit kort
model CT4700.

PFT,

Jacob.

Fra : -=:| ZkiiFreak |:=-

Dato : 14-04-02 10:12

Læste du ikke mit svar forleden? Det vil ikke komme og virke for dig! Jeg
tror en del mennesker har probs med DET lydkort og XP....
Køb hellere et nyt... Du kan købe det for den ringe sum af 199,- , og så er
det bedre end 128'eren.

Hilsen

Zkii

Fra : [3320] Jacob

Dato : 14-04-02 11:16

"-=:| ZkiiFreak |:=-" <*fjern*skifreak1000@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:a9bh42$h6m$1@eising.k-net.dk...
> Læste du ikke mit svar forleden? Det vil ikke komme og virke for dig! Jeg
> tror en del mennesker har probs med DET lydkort og XP....

Jo, jeg læste det godt. Jeg har også hørt om andre, som har haft problemer,
men har hørt om flere, der INGEN problemer har haft. Så ergo MÅ det jo kunne
virke, ihvertfald for nogen. Så hvorfor ikke for mig?

Jacob

Fra : Snuden

Dato : 14-04-02 22:40

On Sun, 14 Apr 2002 12:16:04 +0200, "[3320] Jacob"
<jacob-xFJERN@dk2net.dk> wrote:

> [...]
>men har hørt om flere, der INGEN problemer har haft. Så ergo MÅ det jo kunne
>virke, ihvertfald for nogen. Så hvorfor ikke for mig?

Tjaaaaeehhh.. fordi det er søndag? Den mulighed er ligeså god som
enhver anden.. *G*.. spøg til side.. Det kan være netop kombinationen
af SB 128 og resten af _din_ hardware forhindrer det i at virke. Har
du prøvet at flytte kortet til et andet PCI-slot? Det hjælper ofte.

Hvis det ikke hjælper dig så lad være med at få en blodprop over det.
Køb et andet kort. Der er rigeligt med billige lydkort på markedet der
lyder mindst lige så godt og ofte bedre.

mvh
Snuden