Hvor finder jeg kirkebøger
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 14-04-02 09:27

Hej
Vi leder efter slægtninge på Fyn, kan vi finde nogle af de gamle kirkebøger
på nettet, er de skrevet ind eller / og kan de eventuelt købes på cd-rom ?
Hvis de er derude hvor finder jeg dem så ?
Mange hilsner
Farmor Alice

Fra : Jette Pedersen

Dato : 14-04-02 09:36

På denne hjemmeside: http://62.242.87.211/Kirkeboeger/Kirkeboger1.asp
kan en del af kirkebøgerne fra Odense ses i kopi.

Fra : Bent Fleron

Dato : 14-04-02 10:30

Du kan også finde en del kirkebøger på www.virgo-fyn.dk/
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Arne Feldborg

Dato : 14-04-02 10:26

"Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev Sun, 14 Apr 2002
10:27:07 +0200

>Vi leder efter slægtninge på Fyn, kan vi finde nogle af de gamle kirkebøger
>på nettet, er de skrevet ind eller / og kan de eventuelt købes på cd-rom ?
>Hvis de er derude hvor finder jeg dem så ?

Hvis du arbejder med Fyn kan du nok have glæde af at kende disse to
websteder:
http://www.virgo-fyn.dk/
http://www.historie.sydfyn.dk/

Desuden er der et lille udvalg af kirkebøger på:
http://www.arkivalieronline.dk/Kirkeboeger/

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 14-04-02 21:26

"Alice Trauelsen" <alice.trauelsen@post.tele.dk> skrev:
14 Apr 2002 10:27:07 +0200 i dk.videnskab.historie.genealogi

>Vi leder efter slægtninge på Fyn, kan vi finde nogle af de gamle kirkebøger
>på nettet ....
På hjemmesiden www.boerne.dk kan du frit hente afskrift i
databaseformat af kirkebøgerne for alle døbte, begravede og viede
fra bøgernes begyndelse og indtil 1891 for de 5 fynske sogne
Helnæs, Dreslette, Flemløse, Haarby, Sønderby.
Hjemmesiden har også mange folketællinger fra disse sogne samt
andre oplysninger og artikler om sognenes beboere.

Erik Helmer Nielsen.