Søgefunktion?
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 14-04-02 07:27

Jeg er igang med en hjemmeside, hvor der gerne skulle være en søgefunktion.
Problemet er, at jeg ikke ved hvordan man laver en sådan. Jeg har en idé om
at alle dokumenter, som der skal kunne søges i, skal ligge i en database. På
den anden side er jeg ikke sikker på at dette holder, for det er vel ikke
sådan at de store søgemaskiner virker? Er der nogen der kan forklare hvordan
man laver sådanne søgefunktioner, eller hvor der findes links til hjælp?

Fra : MZH

Dato : 14-04-02 11:36

Der findes mange gode gratis søgemaskiner på nettet.

Prøv f.eks. www.picosearch.com

Du kan selvfølgelig ikke tilpasse dem 100% til lige præcis dit site,
men Picosearch virker ret godt og er ikke overlæsset med irriterende
reklamer.

Mvh.

Mikkel

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-04-02 16:31

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> wrote in message
> [...]

> den anden side er jeg ikke sikker på at dette holder, for det er vel ikke

Det kunne man da godt. En løsning kunne være at gemme dokumentindholdet i et
notat-felt og en sti til dokumentet i et tekstfelt, for efterfølgende at
køre søgningen, ved at matche søgeordet med notatfeltet vha.
LIKE-funktionen.