Efternavnet Mide
Fra : HENNING MIDE

Dato : 13-04-02 23:17

Hej alle

Jeg er ny her i nyhedsgruppen.
Jeg hedder Mide til efternavn og er i færd med at kortlægge alle nulevende
personer med dette efternavn samt nogle generationer tilbage.
I min søgen på internettet har jeg fundet en optegnelse i USA hvor det
fremgår, at der allerede skulle foreligge en stamtavle over mit navn, som er
ajourført helt op til 1996. Jeg kan imidlertid ikke finde ud af, hvem der
har lavet tavlen og om den er til at komme i nærheden af.
Skulle der være noget af jer derude, som kender noget til personer med mit
efternavn eller som kender til en evt. allerede eksisterende tavle vil jeg
blive glad for at høre fra jer.

På forhånd tak.

Henning Mide

Fra : Arne Feldborg

Dato : 14-04-02 01:42

"HENNING MIDE" <henning.mide@get2net.dk> skrev Sun, 14 Apr 2002 00:16:50
+0200

> [...]
>ajourført helt op til 1996. Jeg kan imidlertid ikke finde ud af, hvem der

Hverken www.familysearch.org eller http://www.bibliotek.dk/ synes at
kende en slægtsbog hvor "Mide" indgår i titlen.

Kune du evt. oplyse hvor du har fundet den omtalte bog nævnt, eller hvad
den præcise tittel er.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : HENNING MIDE

Dato : 15-04-02 17:35

Jeg har søgt på world family tree, som har fundet navnet i The world Family
Tree Collection som Family Tree #751.
Der må jo være nogen der har udarbejdet dette stamtræ.
I Politikens navnebog fremgår, at navnet oprindeligt skulle være slavisk,
måske med en lidt anden stavemåde.

Henning

Fra : Arne Feldborg

Dato : 15-04-02 18:51

"HENNING MIDE" <henning.mide@get2net.dk> skrev Mon, 15 Apr 2002 18:35:07
+0200

>Jeg har søgt på world family tree, som har fundet navnet i The world Family
>Tree Collection som Family Tree #751.

Såvidt jeg lige kan se, så kan du ikke komme videre på det sted uden
enten at købe cd-rommen eller ved at abbonere på den pågældende service.

>Der må jo være nogen der har udarbejdet dette stamtræ.

Det er der givetvis. Men det betyder jo ikke nødvendigvis at der er tale
om en egentlig slægtsbog som er offentlig udgivet.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : HENNING MIDE

Dato : 16-04-02 20:44

Jeg håbede blot på, at der var en der kendte til forskere eller andre, som
ved tidligere lejlighed har arbejdet med dette stamtræ.
Måske en fra et lokalarkiv eller universitet???

Henning Mide

Fra : BØRGE ASKHOLM

Dato : 15-04-02 10:50

"HENNING MIDE" <henning.mide@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efternavn eller som kender til en evt. allerede eksisterende tavle vil jeg

Der er kun - jvf. Søndergårds "Danske for- og efternavne" [2000] er der kun
30 med det efternavn i Danmark, så derfor ville det måske ikke være
uoverkommeligt at af begynde en eftersporing af nulevende bærere.

Børge