HJÆLP: Utæt akvarium
Fra : Nikolaj Gerstrøm

Dato : 13-04-02 23:09

Hej,

Jeg sidder her lige ved siden af mit akvarium og det ser pludselig ud til at
der kommer en lille bitte smule vand ud ved det ene hjørne af akvariet.

Hvad gør jeg?

Mvh
Nikolaj

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-04-02 02:49

Nikolaj Gerstrøm <nikolaj@jalokin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb8acf8$0$11906$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
at
> der kommer en lille bitte smule vand ud ved det ene hjørne af akvariet.

Inden du går helt i panik, så check om det kan skyldes at det er vand som
er løbet overglasset og ind i rammen.
hvis ja, så skal du blot sænke vandstanden en centimeter eller lign.
Hvis ikke så har du et problem, sqm kun kan løses ved at tømme akvariet og
lime det om.
Er det ikke ret meget der kommer ud, så kan du starte med at se om det
hjælper hvis du sænker vandstanden
til det halve, for lækken behøver jo ikke at være i bunden.

Carsten

Fra : Nikolaj Gerstrøm

Dato : 14-04-02 07:24

Hej Carsten,

Jeg har faktisk haft akvariet fyldt ret meget op.

Jeg prøver at tage lidt af vandet ud og se om det holder op.

Mange tak for dit svar. Jeg blev sgu' helt bange for at høre et ordentligt
plask i nat mens jeg sov.

Hilsen
Nikolaj

Fra : Kasper L

Dato : 15-04-02 18:38

Var der ikke engang at man kunne købe noget silicone der kunne bruges under
vandet???? så man ikke behøver at tømme akvariet for at reparere det?.

Kasper L

Nikolaj Gerstrøm <nikolaj@jalokin.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb920c1$0$12017$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-04-02 20:07

Kasper L <kasper-lyngbye@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cbb0ff7$0$11900$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Var der ikke engang at man kunne købe noget silicone der kunne bruges
under
> vandet???? så man ikke behøver at tømme akvariet for at reparere det?.

Jeg vil ikke sætte min lid til sådan noget!
Og det kan vel kun bruges hvis du kan se hvor utætheden er.
Hvad nu hvis det er ved bunden at det er utæt, tror du så ikke at det er
bedre og sikrere at tømme akvariet?

Carsten

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-04-02 21:30

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en

> [...]
> Og det kan vel kun bruges hvis du kan se hvor utætheden er.
> Hvad nu hvis det er ved bunden at det er utæt, tror du så ikke at det

Innotec limer glimrende under vand, men der må ikke være slimlag/alger.
Kræver at du ca. ved hvor hullet er.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 15-04-02 23:24

Hej Kasper
Hvis det bare er en lille utæthed så kan du godt være heldig med at lægge en
pølse, som du så trykker flad indefra.
Det er ikke sikkert at hæftningen er særlig god, men trykket indefra kan
bevirke, at det fungerer som en prop.
Du skal passe på ikke at få den silikone der er beregnet til sanitet.
mvh
Jørgen

Fra : Jesper Michelsen

Dato : 16-04-02 07:24

Der findes en lim beregnet til formålet - limen er sort og kommer i en
hvid tube - så vidt jeg husker er det akvastabil der fremstiller den.
Jeg har købt en tube hos akvarie-west i København.

Jeg har ikke prøvet at lappe akvarier med den, men den virker i hvert
fald til at lime baggrunde fast.
Tonny som har ovenstående butik har erfaringer med at lappe vandfyldte
akvarier med limen.

/Jesper