Hvilken god+billig+lille adsl-forbindelse/~
Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-04-02 19:13

Hej gruppe,

Jeg håber, dette er den rigtige gruppe til mine spørgsmål, ellers må I
endelig sende mig videre

Sagen er den, at jeg står og skal finde en adsl-udbyder som passer til mine
behov og prisønsker. Jeg har søgt vidt og bredt (både på
www.teleprisguide.dk og måneder tilbage i nyhedsgrupperne), men har ikke
fundet noget mindre end 256/128-forbindelser og har ikke kunnet finde noget
billigere end ca. 330 kr/md.

Udbydes der virkelig ikke mindre adsl-forbindelser end 256/128? Og findes
der virkelig ikke noget billigere end ca 330,- kr/md.?
Og hvem kan I så i øvrigt anbefale til de priser?

Alternativt til adsl: Hvor meget forbindelse/opkoblingstid vil jeg kunne få
for omkring 200,- kr/md.?

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt.
--

mvh. Claus Rolsted, som desværre er på SU et par år endnu
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-04-02 19:16

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Udbydes der virkelig ikke mindre adsl-forbindelser end 256/128? Og
findes
> der virkelig ikke noget billigere end ca 330,- kr/md.?

Nej, det kan næppe betale sig

Kig på www.oncable.dk hvis du har TDC Kabel TV

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-04-02 19:26

> Kig på www.oncable.dk hvis du har TDC Kabel TV

Tak Martin, men det er der ikke, der jeg flytter hen (på Frederiksberg).

Nogen andre idéer?
--

mvh. Claus Rolsted

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-02 19:29

Sat, 13 Apr 2002 20:25:44 +0200, skrev "Claus Rolsted"
<rolsted@nospamNOSPAM.dk>:

>Nogen andre idéer?

Tiscali Surfer
2 timer pr. dag 649,- pr. kvartal (inkl. moms)
<http://signup.tiscali.dk/index.phtml?signupid=760ee06534005aa1612bd1667c2fb15d>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 13-04-02 19:43

It seems Knud Gert Ellentoft wrote:
> Tiscali Surfer
> 2 timer pr. dag 649,- pr. kvartal (inkl. moms)
> <http://signup.tiscali.dk/index.phtml?signupid=760ee06534005aa1612bd1667c2fb15d>

Det tilsvarende produkt hos Cybercity koster 585 kr pr. kvartal.
<http://www.cybercity.dk/privat/produkter/fastpris_abonnement/>

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-04-02 19:48

> Tiscali Surfer
> 2 timer pr. dag 649,- pr. kvartal (inkl. moms)

<http://signup.tiscali.dk/index.phtml?signupid=760ee06534005aa1612bd1667c2fb
15d>

Hov ja, det kunne være, at det er noget i den retning, jeg skal have i
stedet. Tak for info'en Knud.
Jeg læste også i en tråd et sted om Cybercitys modsvar hertil (kaldes
Cybercity FastPris med 56k-modem og koster 199 kr/md. for 2 timer/dag).

Er der noget billigere/bedre i samme pris/forbrugs-område?
--

mvh. Claus Rolsted

Fra : wheeeeeeee

Dato : 13-04-02 23:06

> [...]
> Cybercity FastPris med 56k-modem og koster 199 kr/md. for 2 timer/dag).
>
> Er der noget billigere/bedre i samme pris/forbrugs-område?

Ja, flatrate ADSL for ca. 350,- / måned.

Jeg har selv haft Cybercity fastnet 1time/dag. Og 11 øre for ekstra
minutter. Jeg har brugt mere end de 1time om dagen nogle gange. Så det har
nok i gennemsnit kostet 200 kr. / måned eller deromkring.

Nu skal jeg snart have ADSL, og jeg glæder mig. Det koster selvfølgelig
mere, men der er en verden til forskel på flatrate, always on og hurtigere
hastighed i forhold til et modem, der skal bruge tid på at ringe op og en
gang imellem disconnecter.

Fra : Ole :-\)

Dato : 13-04-02 19:47

Claus Rolsted skrev

> Tak Martin, men det er der ikke, der jeg flytter hen (på Frederiksberg).
>
> Nogen andre idéer?

!!! ADVARSEL - Med mulighed for at blive slagtet online kommer her lige en
hardcore-holdning !!!

Hvis man har råd til at bo på Frederiksberg, har man også råd til at betale
345,- for en adsl-linie pr. måned - købes her http://adsl.dk

Skal linien være mindre, og billigere er det ISDN - købes her
http://www.get2net.dk/get2net/plsql/PackageGroupSupport.PageISDNFrontpage

Venlig hilsen

Ole

Fynbo, hjemvendt fra Frederiksberg

Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-04-02 20:03

" Ole " <ole@"x"spontek.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hardcore-holdning !!!
>
> Hvis man har råd til at bo på Frederiksberg, har man også råd til at

Ok, advarsel duely noted and totally disregarded
Enhver må jo prioritere sine penge, som han vil. Nogle vælger at bo på
Frb. - andre at have 2Mb-adsl-linier
Nej, spøg til side. Det er da nogle ordentlige generaliseringer, du er
fremme med der uden overhovedet at høre nærmere om mine boligforhold. I
Kjøvenhavnstrup-området skal man være heldig, hvis man overhovedet kan finde
en lejlighed. For mit vedkommende glæder jeg mig til at komme væk fra
kollegiet.

> Skal linien være mindre, og billigere er det ISDN - købes her
> http://www.get2net.dk/get2net/plsql/PackageGroupSupport.PageISDNFrontpage

Hmm, det kan da vist slet ikke betale sig, hvis jeg FØRST skal betale en
månedlig abonnementsafgift på hhv. 149 eller 298 og DEREFTER skal betale
"almindelige" minutpriser (forbrug i dagstimerne = 22 ører/min.).
--

mvh. Claus Rolsted, som er studerende og har været så heldig at blive
tilbudt en lejlighed på fremlejebasis i et par år

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-04-02 20:06

> [...]
betale
> "almindelige" minutpriser (forbrug i dagstimerne = 22 ører/min.).

Der kan du selv se.. 350 kr/md er ekstremt billigt for flatrate internet

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : @ndersson

Dato : 14-04-02 00:37

klip og voldklip

Der er garanteret en netcafe i nærheden og så vent til du er flyttet.. Måske
bor der en anden SU (sulten/underernæret) studerende som nabo, over-, under.
eller genbo som vil være med til at dele en opkopling. Det er kun 175 pr pc
og en ADSL forbindelse 256/128 er rigelig hurtig til to PC'er. Det kræver
bare en switch og en lang ledning til naboen..
Hilsen

Andy

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 15-04-02 16:46

On Sat, 13 Apr 2002 20:46:33 +0200, " Ole :-\)" <ole@"x"spontek.dk>
wrote:

>Hvis man har råd til at bo på Frederiksberg, har man også råd til at betale
>345,- for en adsl-linie pr. måned - købes her http://adsl.dk

Hvis man har råd til at have bil, har man også råd til at have to
biler.

/Jarlskov

Fra : wheeeeeeee

Dato : 16-04-02 12:43

> Hvis man har råd til at have bil, har man også råd til at have to
> biler.

Og hvis man har råd til at have to biler, har man også råd til at have tre
biler.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 16-04-02 13:44

It seems wheeeeeeee wrote:
> betale

> Og hvis man har råd til at have to biler, har man også råd til at have tre
> biler.

og hvis man fortsætter denne analogi bliver man fut'et til
mudderkastning

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Fra : Søren Kirkegård

Dato : 19-04-02 07:03

Telia er vist igang med at introducere noget Flexrate ala Stofa på deres 2
MBit ADSL.

Priser.
< 50 MB, 150 kroner
> 50 MB V < 5000 MB, 350 kroner
> 5000 MB, 650 kroner

Hvis dit forbrug er _meget_ lavt, tjaa... så er det en billig 2 MBit.

[note. hvem vil have en 2 MBit linie, hvis de kun har et forbrug på 50 MB pr
måned?!?]

Du kan læse mere her...
http://www.itnews.dk/asp/home.asp?intLinkID=1766