opgradering mulig ?
Fra : kim

Dato : 13-04-02 18:06

Kan I her fortælle mig om jeg opgradere følgende gamle board på min gamle
maskine, evt hvor og hvad det vil koste :
Award Modular BIOS v.4.51 PG. An Energy Star Ally
Copyright© 1984-99 Award Software, Inc.
Award Plug and Play BIOS Extension V1.0A
10/06/1999-VP3-596B-DD-2A5LED4GC-00
AMD K6 - II 500 Mhz prossessor
K6XV3 + /66 Rev. B + System Board ?
Jeg er interesseret i at få omkring ca. 1000 Mhz prossessor og måske 512 MB
Ram, en strømforsyning der kan følge med og ingen problemer med at trække
flere HD på måske 80 Gb stykket, et grafikkort der "rykker", CD-rom drev,
brænder, scanner, printer, osv osv...
Hvis det ikke kan lade sig gøre hvilket board vil I så anbefale ?
Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-02 19:23

"kim" <kio@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan I her fortælle mig om jeg opgradere følgende gamle board på min gamle
> maskine[cut]

Desværre.
Dit bundkort har (Super-)Socket 7 sokkel,
(http://sj.dfi.com.tw/support1/CPU%20Support%20List/CPULstSocket7.htm)
så du ER allerede (næsten) på max ydelse, der kan presses ud af dit
bundkort.

> Hvis det ikke kan lade sig gøre hvilket board vil I så anbefale ?

Afhænger af den pengepung.
Et billigt alternativ er et moderne Socket A bundkort til AMD-cpu'er (fåes
ned til under 600) og så en cpu, der svarer til dit behov. En Duron 1,2 ghz
koster 650 kroner idag - og de nye AMD-cpu'er er billige alternativer til
Pentium4-fupnummeret.

/Chr

Fra : kim

Dato : 13-04-02 20:06

> [...]
ghz
> koster 650 kroner idag - og de nye AMD-cpu'er er billige alternativer til

Takker /Chr
Hvad mener I f.eks om dette board:

ASUS A7M266 - ATX - SOCKET A - 266MHZ
CPU: AMD Athlon Thunderbird / Duron 550MHz-1,5GHz+
Socket: Socket A
Chip: AMD 761
FSB: 200/266MHz
Slots: 4 PCI / 1 PCI/AMR / 1 AGP Pro x4
IDE: Ultra DMA/100
Ram: 2 x 184-pins DDR RAM
FØR PRIS: kr.1549 | NU: kr. 999

Hvordan chekker jeg om min strømforsyning kan "trække" det hele ?
Mvh Kim

Fra : Christian Sparre

Dato : 14-04-02 08:39

Hvor mange W er din strøm forsyning på ??

Fra : Michael Wechter

Dato : 14-04-02 08:45

Asus A7V333 er sidste nye bundkort fra Asus til AMD og er væsentlig bedre
(de "gamle" er derfor på tilbud - en uddød race)....

Fra : wheeeeeeee

Dato : 14-04-02 10:32

> Hvad mener I f.eks om dette board:
>
> ASUS A7M266 - ATX - SOCKET A - 266MHZ

Kender en der har haft problemer med det.

Et ECS K7S5A er et fantastisk godt køb. Kun ca. 600 kr. Med indbygget lyd og
netkort. Kan køre både SD og DDR RAM.

Af CPU, kunne du købe en Duron på fx 1Ghz til 500,- eller en XP1800+ til
1300,- Der skulle komme en ny version af XP CPU'en om ca. 1 måned.

Af harddisk, så er Seagate Barracuda IV god. Helt lydløs og pålidelig.