Who er væk
Fra : Dan Rasmussen

Dato : 13-04-02 17:14

skulle der ikke være en der kender melodien med "the who" den starter med et
langt klaver spil
shubidua har den også forspillet med i en af deres sange
forspillet er også med i en gammel børnetime med supercarla mener det er
the who på forhånd tak
Dan

Fra : Max

Dato : 13-04-02 17:18

Hej Dan

> forspillet er også med i en gammel børnetime med supercarla mener det er
> the who på forhånd tak

Der er ikke nohet at sige til at The Who er væk, melodien fra Supercarla er
med Roling Stones og hedder Just like a Rainbow.

Mvh Max

Fra : Erik O

Dato : 13-04-02 20:41

Max <max_jens@post9.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a99lpi$oq1$1@sunsite.dk...
> [...]
er
> med Roling Stones og hedder Just like a Rainbow.

....og den kan findes på Stones-cd/lp'en "Their Satanic Majesties Request".
Har Shubidua brugt det forspil ?? Hvis du tænker på indledningen til Små Blå
Mænd (fra deres første plade), så er det ikke det samme. Jeg mener helt
bestemt, at Shubidua selv har komponeret det forspil.

MVH
Erik

Fra : Hezu

Dato : 13-04-02 23:23

"She's A Rainbow"!!!

Den er fra "Their Satanic Majestic's Request albummet fra 1967"
http://www.keno.org/Satanic.html

Hilsen
Michael

Fra : Max

Dato : 14-04-02 08:22

Hej Michael

> "She's A Rainbow"!!!

Korrekt, en tanketorsk fra min side, sorry.

Men det er ikke den Dan efterlyste, han skriver til mig at
han har fundet den med The Who, så noget stemmer ikke.

Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 14-04-02 21:00

In article <3cb92e5c$0$12104$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Max <max_jens@post9.tele.dk> wrote:

> Korrekt, en tanketorsk fra min side, sorry.

> Men det er ikke den Dan efterlyste, han skriver til mig at
> han har fundet den med The Who, så noget stemmer ikke.

Det er Baba O-Reily?

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Peter Kaas

Dato : 15-04-02 07:34

> Det er Baba O-Reily?

Baba O'Reily er da synthesizer.
Hvad med "Won't Get Fooled Again"?

Begge fede numre, i øvrigt.

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 15-04-02 18:18

Hej

> Baba O'Reily er da synthesizer.
> Hvad med "Won't Get Fooled Again"?
>
> Begge fede numre, i øvrigt.

Nej, det var "Teenage wastland"

Mvh Max

Fra : Peter Kaas

Dato : 15-04-02 19:35

> Nej, det var "Teenage wastland"

Som /er/ Baba O'Reily... Daltrey synger ganske vist "teenage wasteland", men
sangen hedder Baba O'Reily.
Jeg tog i øvrigt også fejl: Der er selvfølgelig klaver på BOR, jeg
fokuserede mest på synthesizer-tracket, der
kører hele sangen igennem.

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 15-04-02 20:12

Hej

> [...]
> Jeg tog i øvrigt også fejl: Der er selvfølgelig klaver på BOR, jeg
> fokuserede mest på synthesizer-tracket, der

Ja, ok, jeg fokuserede på Super Carla, og derfor blev det
Stones, men det er godt at Dan fandt hvad han ledte efter.

Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 15-04-02 21:10

Peter Kaas wrote:

> Som /er/ Baba O'Reily... Daltrey synger ganske vist "teenage wasteland", men
> sangen hedder Baba O'Reily.

Det var godt.

Mvh. Mike (som ikke har fået taget sig sammen til at købe
Live in Leeds i ny udgave på dobbelt-cd. Koncerten i sin
fulde udstrækning. Men nu er tiden inde

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Peter Kaas

Dato : 15-04-02 23:11

> Mvh. Mike (som ikke har fået taget sig sammen til at købe
> Live in Leeds i ny udgave på dobbelt-cd. Koncerten i sin
> fulde udstrækning. Men nu er tiden inde

Dén står også på min cdønskeliste. Desværre havde jeg dog næsten lige
købt den oprindelige remasterede 1-cdsudgave da dobbelt-cdudgaven udkom.
Men på et eller andet tidspunkt må jeg havde den, især pga. at hele Tommy er
på!

Mvh
Peter

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 16-04-02 23:09

Hej hvis du søger på "Teenage wastland" så får man den jeg søgte
så jeg går ud fra at den hedder det
Dan

Fra : Peter Kaas

Dato : 18-04-02 08:03

> Hej hvis du søger på "Teenage wastland" så får man den jeg søgte
> så jeg går ud fra at den hedder det

Nej den gør ikke! Sangen hedder Baba O'Reily og udkom på albummet "Who's
Next" fra 1971.

Mvh
Peter

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 19-04-02 01:09

Hej Peter du skal ikke sige at jeg ikke kan finde den ved at søge på
"Teenage wastland" for det gjode jeg og fik fat i den

Fra : Peter G.

Dato : 19-04-02 07:57

In article <a9nn5d$mbv$1@news.cybercity.dk>, Dan Rasmussen
<dsl69441@vip.cybercity.dk> wrote...
> Hej Peter du skal ikke sige at jeg ikke kan finde den ved at søge på
> "Teenage wastland" for det gjode jeg og fik fat i den

Derfor hedder den nu stadig Baba O'Riley.

(Der er sikkert også nogle mennesker der der kalder "Hey Jude" for
nanananana-sangen ;) )

PS. Din citering halter lidt. Tag venligst et kig på

M.v.h. Peter
Kunsten at citere ordentligt og blive taget alvorligt:

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 23-04-02 23:43

OK Peter det var en smutter kan godt se det
MVH Dan

Fra : Peter Kaas

Dato : 19-04-02 13:37

> Hej Peter du skal ikke sige at jeg ikke kan finde den ved at søge på
> "Teenage wastland" for det gjode jeg og fik fat i den

Det er heller ikke det jeg siger. At du har fundet den ved brug af det
forkerte navn ændrer altså ikke på hvad sangen rent faktisk hedder.
Se evt. Peter G's post.

I øvrigt er det fint at du har fundet sangen og det er en rigtig god sang.

Mvh
Peter Kaas

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 16-04-02 23:17

Den med supercarla var en smutter men det gjore opgaven sværer
det skal ikke værer for nemt så er der ikke noget ved det
MVH Dan