MS Windows
briani 27239
Win xp og Ghost 2002
Fra : Kim Schroeder

Dato : 13-04-02 16:43

Jeg har 2 stk 60gb harddiske - drev c og drev d, og alting ligger
pt. på c-drevet som indeholder 7,92 gb.
Når jeg laver et ghost-images fra c-drevet til d-drevet sker der det,
at ghost, når der er kopieret 2 gb, spørger efter næste medie.
Jeg trykker 'ok' og den kører lystigt videre.
Dette gentager sig ved 4 gb kopieret.

Når Ghost er færdig har jeg 3 filer på d-drevet:
drevc.gho : 2.097.136 kb
drevc001.ghs: 2.097.136 kb
drevc002.ghs: 1.662.467 kb

Hvorfor kan det være, at det hele ikke bare kan være i een fil ?
Hvorfor kan Ghost 2002, som jo er beregnet til Win xp ikke
overskue mere end 2 gb af gangen?

Jeg overfører uden at komprimere - burde de 3 filstørrelser så
ikke sammenlagt give 7,92 gb?

Kan jeg regne med, at det virker når jeg (forhåbentlig aldrig)
skal køre det baglæns - og i hvilken rækkefølge skal Ghost
så have filerne serveret ?

mvh
Kim

Fra : Leony

Dato : 13-04-02 17:27

"Kim Schroeder" <nospamtome@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kan Ghost 2002, som jo er beregnet til Win xp ikke
> overskue mere end 2 gb af gangen?

Hvis du bruger fat 32 er der en filgrænse på 2 GB.
Eller også har du sat ghost til at spanne imaget.

> Jeg overfører uden at komprimere - burde de 3 filstørrelser så
> ikke sammenlagt give 7,92 gb?

Hvis der er ledig diskplads ville det jo være spild at kopiere det.

> Kan jeg regne med, at det virker når jeg (forhåbentlig aldrig)
> skal køre det baglæns - og i hvilken rækkefølge skal Ghost
> så have filerne serveret ?

Jeg vil råde dig til at teste det.
Det er surt ikke at kunne få det til at virke hvis uheldet er ude.
Man bør altid tjekke at ens backup er i orden - ellers er der jo ingen grund
til at tage den.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Ole Helms

Dato : 13-04-02 20:27

"Kim Schroeder" <nospamtome@mailme.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Jeg overfører uden at komprimere - burde de 3 filstørrelser så
> ikke sammenlagt give 7,92 gb?
[klip]

Nej, spejlfilerne fylder ofte kun ca. 67% af det oprindelige ukomprimeret og
helt ned til ca. 54% ved største kompressionsindstilling [-Z9] afviklet i
DOS.
--
Venligst
Ole Helms

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-04-02 23:07

"Kim Schroeder" <nospamtome@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg regne med, at det virker når jeg (forhåbentlig aldrig)
> skal køre det baglæns - og i hvilken rækkefølge skal Ghost
> så have filerne serveret ?

Det opdager du, når du kører det tilbage. Så vil den have en fil, som hedder
*.gho og den har du kun en af. Dernæst vil den også bede dig indsætte næste
medie osv, og der skal du bare trykke på OK, så finder den selv næste fil,
når den ligger på samme disk.
Men i øvrigt: Hvis den ene harddisk kun skal bruges til kopi af den anden,
så kan du i stedet vælge at lave et disk to disk image. Så får du en
nøjagtig kopi liggende på nr. 2 harddisk. Fordel: Det går endnu hurtigere
end at lave det normale image. Dernæst kan du i tilfælde af stort nedbrud
bare bytte om på diskene, og du er kørende med det samme.
For at det er virkelig brugbart, bør du tage kopi/image mindst en gang om
ugen, da du jo eller kan risikere at miste det, som du har lavet i
mellemtiden.

Kurt
Kurt

Fra : Kim Schroeder