Windows fryser
Fra : Henrik Schultz-Mikke~

Dato : 13-04-02 16:06

Hej NG
Jeg har et problem med en lidt ældre PC: ASUS P2B-F, 500 MHz P3, 2x128
MB ram, ATI rage 128 GL, Creative SB live!value. Styresystem WIN XP.
Jeg opgraderede til fra W98se til XP, da maskinen var meget ustabil,
regnede med at problemet skyldes W98. Efter opgradering som
selvfølgelig har omfattet en formatering af disken, er maskinen blevet
noget mere stabil. Alligevel fryser den f.eks. ved indlæsning af visse
hjemmesider (www.rationel.dk), umiddelbart tilfældigt under andet
arbejde på PC'en.
Har forsægt at skifte RAM, geninstallere uden nogen forbedring.
Min mistanke går mod bundkortet. BIOS ikke opgraderet.
Har du et bud på dette problem ville jeg blive ganske fornøjet.
Henrik

Fra : Sid

Dato : 13-04-02 17:28

Bliver din CPU kølet ordentligt?

Jeg havde også engang et Asus P2B med en P3 500Mhz i. Den var ustabil ved
500 mzh, men ved 560 Mhz (altså 112 på bussen) kørte den Rock Solid, ved
ikke hvorfor..

Mvh Sid

Fra : [5250] Jens

Dato : 18-04-02 12:50

Sid wrote:

> Jeg havde også engang et Asus P2B med en P3 500Mhz i. Den var ustabil ved
> 500 mzh, men ved 560 Mhz (altså 112 på bussen) kørte den Rock Solid, ved
> ikke hvorfor..

Et gæt: du kørte med 1/1 på AGP istedet for 2/3, og ved 112 kører det
automatisk med 2/3 AGP divider?